کد خبر: ۷۱۶۰۹۶
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۶

پوتین و لوکاشنکو گفتگو کردند

رئیس جمهور روسیه و همتای بلاروسی وی امروز در گفتگویی تلفنی پیرامون حمایت مسکو از مینسک در برابر فشارهای تحریمی غرب با یکدیگر رایزنی کردند.
پوتین و لوکاشنکو گفتگو کردند
آفتاب‌‌نیوز :

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و الکساندر لوکاشنکو همتای بلاروسی وی امروز پنجشنبه در گفتگویی تلفنی با یکدیگر رایزنی کردند.

به گزارش بلتا، رئیس جمهور روسیه در این گفتگوی تلفنی بر حمایت از بلاروس در برابر تحریم های یکجانبه غرب تاکید کرد.

«الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس چندی پیش از خنثی سازی برخی تلاش‌ها برای ترور او توسط عوامل نفوذی ایالات متحده آمریکا خبر داده بود.

گفتنی است که پس از فرود اضطراری هواپیمای مسافربری خطوط هوایی «رایان ایر»، کشورهای اروپایی تهدید به اعمال تحریم‌هایی علیه مینسک کردند.

شورای اروپا پیشتر و در پی فرود اضطراری هواپیمای «رایان ایر» در فرودگاه مینسک و بازداشت «رامان پراتسویچ» از مخالفین دولت بلاروس، حریم هوایی اروپا را به روی پروازهای این کشور بست.

این هواپیما که تحت نظارت سازمان هواپیمایی اروپا بود با ۱۲۰ سرنشین از یونان عازم لیتوانی بود که در میانه راه متوقف شد.

«الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس پیشتر طی سخنانی گفت که فَرد وبلاگ نگاری که با فرود آوردن اجباری هواپیمای مسافری اوکراینی «رایان ایر» در مینسک بازداشت شد، در حال برنامه ریزی برای انجام شورش‌ در بلاروس بوده است.

لوکاشنکو همچنین گفته بود: همانطور که حدس می‌زدیم، بدخواهان در خارج از کشور و در داخل کشور، روش خود برای حمله علیه دولت را عوض کرده‌اند. آنها بسیاری از خط قرمزها را شکسته و منافع جمعی و اخلاق انسانی را رها کرده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین