کد خبر: ۷۱۶۱۶
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۱:۳۴

آغاز به کار کنفرانس ملی الزامات سیاست خارجی توسعه گرا

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کنفرانس ملی الزامات سیاست خارجی توسعه گرا،صبح امروز با سخنان حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی گشایش یافت.

کنفرانس ملی الزامات سیاست خارجی توسعه گرا صبح چهارشنبه با حضور شخصیت های سیاسی ،صاحب نظران سیاست خارجی و روابط بین الملل،دانشگاهیان و پژوهشگران مسائل بین المللی در سالن همایشهای مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام آغاز به کار کرد.

در مراسم افتتاح این کنفرانس حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی،نماینده مقام معظم رهبری در شورایعالی امنیت ملی و رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک طی سخنانی با اشاره به  روند طی شده برای تدوین سند چشم انداز بیست ساله کشور ،یاد آور شد علی رغم آنکه در این سند تصریح شده است که ایران باید طی آن به کشوری توسعه یافته در منطقه تبدیل شود،اما درباره بسیاری از الزامات تحقق این مهم در داخل کشور اتفاق نظر وجود ندارد.

دکتر روحانی با اشاره به دو نگاه موجود درباره استراتژی ملی کشور؛ یعنی «حفظ محوری » یا «رشد محوری»، یاد آور شد؛ ما در سند چشم انداز،کشور خود را در سال ١٤٠٤ کشوری توسعه یافته می خواهیم،پس مدل توسعه محور را انتخاب کرده ایم؛اما این مهم تنها با شعار محقق نمی شود.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک تاکید کرد برای حصول اهداف سند چشم انداز نیاز به یک سری شاخص های مشترک،فهم مشترک،درک مشترک و زبان مشترک داریم.باید عمل و برنامه ها با هم هماهنگ باشند تا بتوانیم به اهداف این سند دست یابیم.( مشروح سخنان دکتر روحانی متعاقباً ارسال می گردد)

پیش از سخنان دکتر روحانی، دکتر محمود واعظی معاون پژوهشهای سیاست خارجی مرکز تحقیقات استراتژیک و رئیس کنفرانس، طی سخنانی به اهداف برگزاری این کنفرانس اشاره کرد.

وی گفت:«هدف از برگزاری این کنفرانس این است که دریابیم با چه مولفه ها و شاخصه هائی می توانیم طرحی داشته باشیم که بتواند اهداف والای سند چشم انداز را محقق کند».

لازم به ذکر است،کنفرانس ملی الزامات سیاست خارجی توسعه گرا تا عصر امروز با سخنرانی شخصیت هائی چون دکتر نهاوندیان،رئیس اتاق بازرگانی ایران،مهندس مرتضی نبوی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و اساتید و صاحب نظران سیاست خارجی ادامه خواهد داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۸:۱۸ - ۱۳۸۶/۱۲/۱۵
0
0
عاليه!خسته نباشید.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین