کد خبر: ۷۱۶۱۸
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۶:۱۶
طی بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی شاهرود اعلام شد :

اعتراض به بازداشت 26 دانشجو

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی شاهرود طی بیانیه‌ای بازداشت 26 دانشجو را به خاطر اعتراضات صنفی این دانشگاه محکوم  کرد.

در بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی شاهرود که به خبرگزاری آفتاب ارسال شده چنین آمده است: 
پس از برگزاری تجمعات صنفی دانشجویان، اتفاقی غیر عقلانی قلب جامعه دانشجویی را جریحه‌دار کرد. درگیری نیروی انتظامی، با دانشجویان و ضرب و شتم و بازداشت از دانشجویان، خشم دانشجویان را برانگیخت.

در روز های اخیر شاهد اعتراضات گسترده دانشجویان دانشگاه‌های شاهرود و نیز دانشجویان دانشگاه صنعتی شاهرود به برخی مشکلات صنفی، آموزشی و سوء مدیریت مسئولان دانشگاه بوده‌ایم؛ که متاسفانه با توجه به عدم پاسخگویی مسئولان دانشگاه در تجمعات شنبه شب و یکشنبه صبح داخل دانشگاه، دانشجویان تصمیم به پیگیری خواسته‌های خود در خارج از دانشگاه گرفتند.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی شاهرود، بر این باور است که اگر مسئولان دانشگاه، خصوصا رئیس این دانشگاه در تجمعات شنبه و یکشنبه که در صحن دانشگاه برگزار شده بود، حاضر شده بود و به گفتگوی منطقی با دانشجویان تن می‌داد، هرگز شاهد وقایع تاسف بار خارج دانشگاه و بازداشت 26 دانشجو نبودیم. لذا مسئولیت اتفاقات فوق را در درجه اول متوجه ریاست دانشگاه و بی‌تدبیری و سوء مدیریت ایشان می‌داند.
 
انجمن اسلامی دانشجویان ضمن عدم تایید برخی رفتار های احساسی دانشجویان، بازداشت و ضرب و شتم 26 تن از دانشجویان را به شدت محکوم نموده و دانشجویان را به حفظ آرامش و مسئولان دانشگاه را به نرمش و رفتار منطقی درمقابل رفتار دانشجویان دعوت می‌نماید.

انجمن اسلامی دانشجویان هشدار می دهد برخی افراد با سعی در سیاسی جلوه دادن تجمعات صنفی اخیر و در راستای طرح‌های امنیتی تلاش دارند با سوء استفاده سیاسی از تجمعات صنفی به حذف منتقدین خویش از سطح دانشگاه بپردازند.

در پایان انجمن اسلامی دانشجویان، ضمن ابراز خرسندی از آزادی دانشجویان بازداشت شده، از دانشجویانی که در صحن دانشگاه حاضر شده و آزادی دانشجویان بازداشت شده را مطالبه نمودند و تمامی افرادی که در سطح شهرستان شاهرود، آزادی دانشجویان را پیگیری نمودند، تشکر کرده و امیدوار است که دیگر شاهد چنین وقایعی در سطح شهر شاهرود نباشیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین