کد خبر: ۷۱۶۱۹۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۷
سعیدی رأی مردم به رؤسای جمهور در ۳۲ سال گذشته را اشتباه دانسته

رئیس دفتر عقیدتی رهبر انقلاب: مردم ایران نسبت به وصایای امام دوگانه عمل کردند/ در ۳۲ سال گذشته درست رای ندادند!

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا گفت: اولین بار است که پس از ۳۲ سال منافع شخصی مردم با منافع ملی همسان شده و به رئیس جمهوری رأی دادند که هم حافظ منافع ملی و هم حافظ منافع شخصی است.
رئیس دفتر عقیدتی رهبر انقلاب: مردم ایران نسبت به وصایای امام دوگانه عمل کردند/ در ۳۲ سال گذشته درست رای ندادند!
آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام علی سعیدی ظهر جمعه در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه مصلی رشت با اشاره به برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ در سراسر کشور، اظهار کرد: شرکت پرشور در انتخابات به عنوان یک برگ زرین در تاریخ گیلان ثبت شده است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا با بیان اینکه نظام دینی از رهبری، شریعت الهی و مردم تشکیل شده است، گفت: تا مردم در کنار رهبری حضور فیزیکی نداشته باشند حاکمیت دینی شکل نمی‌گیرد لذا مردم در حدوث و بقای انقلاب نقش دارند.

وی با اشاره به اینکه نمی‌توان با رأی مردم رهبری دینی را تغییر داد، تصریح کرد: فاصله مردم از امام علی، ولایت را از ایشان نمی‌گیرد بلکه تنها از وی سلب قدرت کرد و این مسئله همواره مورد نگرانی پیامبران و ائمه بوده است.

سعیدی با بیان اینکه امام خمینی (ره) نسبت به میراث بعد از خود نگران بود، افزود: پشتیبانی از ولایت فقیه و حفاظت از انقلاب در برابر نامحرمان دو وصیت مهم امام است که به خواص و مردم تاکید کرده بود.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا اضافه کرد: مردم ایران نسبت به وصایای امام دوگانه عمل کردند؛ درباره ولایت فقیه نمره خوب گرفتند و پس از رحلت امام، محکم پای کار آمدند و از جایگاه ولایت و حکومت اسلامی حمایت کردند.

وی با اشاره به اینکه مردم در تمام این سال‌ها هر جایی که پای منافع ملی در میان بود کنار رهبری ایستادند، بیان کرد: مردم ایران فتنه‌هایی مانند کوی دانشگاه و فتنه ۸۸ و حتی در انتخابات ۱۴۰۰ نیز که دشمنان قصد تکرار اتفاق ۸۸ را داشتند، را خنثی کردند و حافظ منافع ملی بودند.

سعیدی با تاکید بر اینکه مردم وحدت، منافع ملی، انسجام و اقتدار را در حمایت از رهبری می‌دانند، اضافه کرد: مردم درباره وصیت دوم امام کمی ضعیف و ناقص عمل کردند زیرا گرفتار تضاد بین منافع ملی و شخصی می‌شوند و گاهاً به جای در نظر گرفتن منافع ملی به کاندیدایی رأی دادند که به آنها امتیاز بیشتری داد.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا با بیان اینکه رأی مردم به رؤسای جمهور به گونه‌ای نبود که این منتخبین به میراث امام پایبند باشند، افزود: روال غلطی در انتخابات مطرح شد که سیر صعودی دارد و آن این است که کاندیدا بر سر وعده‌هایی دست می‌گذارند که جنبه فردی و شخصی دارد و بسیاری از آنها نیز قابلیت اجرایی شدن ندارد.

وی با تاکید بر اینکه منافع شخصی نباید در تضاد با منافع ملی باشد، تصریح کرد: در اکثر انتخابات منافع شخصی بر منافع ملی ترجیح داده شد در صورتی که همه کاندیدای تأیید صلاحیت شده توسط شورای نگهبان هم تراز نیستند و برخی گرایشاتی دارند که برخلاف اصول اولیه انقلاب است.

سعیدی با اشاره به اینکه برخی اصلاح طلبان به ولایت فقیه التزام ندارند، بیان کرد: برخی کاندیدای اصولگرا نیز بر موج منافع شخصی سوار می‌شوند و در طول این ۳۲ سال مردم در انتخابات اغلب به منافع شخصی خود پایبند بودند که برخلاف منافع ملی است‌.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا با اشاره به اینکه برخی دولت‌ها روی منافع مردم موج سواری می‌کنند که بدترین نوع رقابت است، افزود: قانون باید اصلاح شود و از کاندیدا درباره وعده‌هایشان تضمین بگیرند زیرا دادن وعده‌هایی مانند برداشتن سربازی اجباری از عهده رئیس جمهور خارج است.

وی با بیان اینکه امام خمینی اصلاح طلب واقعی بود اما آمریکا را شیطان بزرگ می‌دانست در حالی که برخی اصلاح طلبان امروزی آن را کدخدا می‌دانند، گفت: مردم باید هوشمند باشند و درست انتخاب کنند و امانت را به امانتدار بسپارند.

سعیدی تاکید کرد: اولین بار است که پس از ۳۲ سال منافع شخصی مردم با منافع ملی همسان شده و به رئیس جمهوری رأی دادند که هم حافظ منافع ملی و هم حافظ منافع شخصی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
18
55
مردم به کسی رای دادن که رهبرگفته بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
1
28
می خواستم یه هدیه خوب به اقای همتی و دولتش بدم که نشد. فک نکنم این هدیه رو به دولت رییسی بدم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
0
58
در زمان حضرت علی مردم تعیین کننده بودند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
مولای متقیان باوجودیکه توسط پیامبر اکرم(ص) بعنوان جانشین تعیین شده بود بخاطر مصلحت اسلام 25 سال صبر کرد وآخرش هم مردم به ایشان اصرارکردند وقبول کرد .
سیدار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
0
14
خودِ حضرت علی هم با رای مردم خلافت رو قبول کردند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین