کد خبر: ۷۱۶۲۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۲

آقاتهرانی: با آمدن دولت رئیسی، نفس تازه‌ای به‌نظام دمیده می‌شود

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه تاکنون کم‌کاری‌ها زیاد بوده است، گفت: امیدوارم با آمدن ریاست جمهوری جدید و دولت جدید یک‌نفس تازه‌ای به‌نظام دمیده شود.
آقاتهرانی: با آمدن دولت رئیسی، نفس تازه‌ای به‌نظام دمیده می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی در جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که در جوار زیارتگاه شهید آیت‌الله سیدحسن مدرس(ره) برگزار شد با اشاره به سخن شهید مدرس که سیاست ما عین دیانت ماست و دیانت ما عین سیاست ماست، اظهار کرد: سیاست و دیانت را از هم تفکیک نکنیم و در وادی سیاست بی‌دینی نکنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با تأکید بر اینکه قدر نظام اسلامی و فرصت‌هایی که در اختیار داریم را بدانیم و خدا را شاکر باشیم، افزود: اینکه توفیق پیدا کردیم به زیارت مرقد شهید آیت‌الله مدرس بیاییم، خدا را شاکریم، ما نیز در مجلس باید از کسی جز خدا نترسیم و ملاحظه کسی جز خدا را نکنیم.

وی با بیان اینکه شهید مدرس هیچ‌گاه ملاحظه رضاخان را نمی‌کرد و تنها ملاحظه خدا را می‌کرد، یادآور شد: همه ما باید با الگوگیری از این شهید وارسته زندگی خود را جلو ببریم.

آقاتهرانی زیارت بارگاه امام هشتم در مشهد و حضور در زیارتگاه شهید مدرس در شهر کاشمر را سرآغاز مبارکی برای شروع سفرهای استانی کمیسیون فرهنگی مجلس عنوان و خاطرنشان کرد: با توجه به حجم گستردگی کارها در کمیسیون وقت نبود، اما تصمیم گرفتیم که سفرهای این کمیسیون را با سفر به خراسان رضوی آغاز کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه صحبت‌ها، دیدارها و بازدیدهایی که اعضای کمیسیون در سطح سه شهرستان انجام دادند، در کمیسیون مطرح می‌شود، بیان کرد: امیدواریم بتوانیم ردیفی برای این موارد در نظر بگیریم تا کار ماندگاری انجام شود.

وی با تأکید بر اینکه تاکنون کم‌کاری‌ها زیاد بوده است، ابراز کرد: امیدوارم با آمدن ریاست جمهوری جدید و دولت جدید یک‌ نفس تازه‌ای به‌نظام دمیده شود.

آقاتهرانی با بیان اینکه از مسؤولان اجرایی توقع داریم که خیلی جدی‌تر پای‌کار خدمت به مردم و گره‌گشایی از کار آن‌ها بایستند، بیان کرد: ما مجلسی‌ها محکم می‌ایستیم و بنا داریم کاری انجام دهیم تا محرومیت‌زدایی صورت گیرد، به‌ویژه محرومیت فرهنگی و سایر حوزه‌ها از وظایف کمیسیون‌های دیگر است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: امیدواریم دستاورد این سفر برای مردم و جوانان منطقه امیدبخش باشد.

برگزاری کنگره ملی شهید مدرس(ره)

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه با اشاره به اینکه از برگزاری کنگره ملی شهید مدرس استقبال می‌کنیم، گفت: پیشنهاد این است که یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی به‌منظور هماهنگی و پیگیری امور عضو این کنگره باشد.

غلامرضا منتظری با اشاره به اینکه طرح ساخت تله‌تئاتر با موضوع شهید مدرس در نشست با فعالان فرهنگی کاشمر مطرح شد، افزود: این طرح را برای اجرا و تهیه مقدمات ساخت فیلم از طریق معاونت هنری وزارت‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ورودی شهرها عموماً به معرفی شخصیت‌ها اختصاص می‌یابد اما در وردی کاشمر تندیسی وجود ندارد، عنوان کرد: انتظار داریم شهرداری کاشمر یک تندیس مناسبی از شهید مدرس در ورودی شهر طراحی، اجرا و نصب کند.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تقاضای مطرح‌ شده به‌منظور احداث باغ‌موزه دفاع مقدس و چهره‌های مقاومت یادآور شد: پیشنهاد این است که به‌منظور بهره‌گیری از تجارب بین‌المللی کسب‌ شده در مجموعه باغ‌موزه دفاع مقدس تهران نشستی برگزار شود.

بسته‌های تشویقی برای رهایی از چاله جمعیتی، ازدواج و فرزندآوری

در ادامه دبیر اول کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برگزاری این جلسه با رنگ و بوی شهید مدرس، برکتی برای کمیسیون فرهنگی است، گفت: امیدواریم بتوانیم بیش از گذشته نام و یاد شهید مدرس را زنده و گرامی بداریم.

زهره سادات لاجوردی با بیان اینکه در نخستین سفر کمیسیون فرهنگی که به خراسان رضوی انجام شد، دستاوردهای خوبی داشت، افزود: در جلسات مختلف که با فعالان و فرهیختگان فرهنگی، اساتید، دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی در مشهد داشتیم در خصوص جمعیت و طرح جوانی جمعیت بحث شد.

وی با یادآوری اینکه در بحث جمعیت خوشبختانه طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده با هفت هزار نفر ساعت کار انجام‌ شده است، ابراز کرد: این طرح در ۸۴ ماده مراحل نهایی خود را طی می‌کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این طرح مشوق‌های خوبی برای خانواده و زوج‌های جوان دارد، یادآور شد: با توجه به اینکه ۳/۵ میلیون زوج نابارور به دلیل گران بودن هزینه‌های درمان ناامید شدند، با این طرح از آن‌ها حمایت می‌شود.

لاجوردی با اشاره به اینکه بحث خوابگاه‌های متأهلین در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: در شهرهای زیر ۵٠٠ هزار نفر جمعیت مثل کاشمر به خانواده‌هایی که صاحب فرزند سوم شوند ١۵٠ تا ٢٠٠ متر زمین با هزینه آماده‌سازی واگذار و هزینه آن طی هشت سال پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه در راستای مشوقات هر زوجی که دختر زیر ۲۳ و پسر زیر ۲۵ سال داشته باشند به هر یک از آن‌ها ١٠٠ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود، عنوان کرد: ضروری است برای رهایی از چاله جمعیتی و بحران شدید آن جوانان را به ازدواج و فرزندآوری تشویق کنیم تا کشوری جوان و سرزنده داشته باشیم.

وزارت ورزش و جوانان بعد از ۱۲ سال صاحب اساسنامه شد

عضو دیگر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه با قدردانی از نماینده کاشمر که مقدمات اولین سفر کمیسیون را فراهم کردند، گفت: روز گذشته جلسات خوبی در مشهد با فعالان ورزشی خراسان رضوی از جمله قهرمانان، پیشکسوتان و مربیان برگزار کردیم و دغدغه‌ها و انتظارات در این حوزه مطرح شد و پاسخ سؤالات ورزشکاران داده شد و اقدامات بزرگی که کمیسیون فرهنگی در عرصه ورزش انجام داده بود، تشریح شد.

احمد راستینه هفشجانی با اشاره به اینکه چند کار زیربنایی در کمیسیون فرهنگی در حوزه ورزش انجام دادیم، اظهار کرد: اول اینکه لایحه اختیارات و وظایف وزارت ورزش و جوانان با کمک‌هایی که کمیسیون انجام داد، تصویب شد و در صحن علنی رأی گرفت و وزارت ورزش و جوانان بعد از ۱۲ سال صاحب اساسنامه شد، این کار بزرگی بود که کمیسیون در اولویت‌بندی امور در دستور کار قرار داد.

وی با بیان اینکه اخیراً نامه‌ای به وزیر ورزش و جوانان نوشته‌ایم و ۶ ماه فرصت داشتند تا آیین‌نامه اساسنامه را تدوین کنند، افزود: متأسفانه در این خصوص کوتاهی کردند و چند روز قبل مجدد تذکر دادیم، اما چون روزهای پایانی دولت است دیگر امیدی نیست که این آیین‌نامه تدوین شود.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه پیگیر تدوین آئین‌نامه اجرایی این اساسنامه در بحث ورزش و جوانان هستیم، بیان کرد: قانون ۲۷ صدم درصد مالیات بر ارزش‌افزوده سهم ورزش مدارس و ورزش همگانی و قهرمانی با پیگیری‌های انجام‌ شده به قانون دائمی تبدیل شد و این مهم کار بزرگ دیگری است که برای کمیسیون به یادگار می‌ماند.

راستینه هفشجانی تصویب قانون دائمی شدن معافیت فعالیت‌های ورزشی را سومین مورد در حوزه ورزش عنوان کرد و یادآور شد: موضوع چهارم تلاش کمیسیون در بحث کمیسیون تلفیق مبنی بر افزایش اعتبارات مجموعه ورزش و جوانان بود که بالغ‌بر یک هزار و ۵۵۳ میلیارد تومان به اعتبارات ورزش و جوانان کشور افزوده شد که این مهم نیز برای اولین‌بار اتفاق افتاده است.

وی در خصوص طرح حمایت از ورزش و ورزشکاران که به کمیته تربیت‌ بدنی مأموریت داده‌ شده است، خاطرنشان کرد: این طرح در کمیته نهایی شد و آماده ارائه گزارش به کمیسیون است که در اولین جلسه کمیسیون طرح را ارائه خواهیم داد و علاوه بر اتفاقات خوبی که در این طرح برای حمایت از ورزش همگانی، ورزش دانش‌آموزی و ورزش قهرمانی در قالب نظام ورزش باشگاه‌داری گرفته شد، چهار رشته ورزشی به‌صورت هدفمند موردحمایت قرار گرفت.

رئیس کمیته تربیت‌بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در کمیسیون تلفیق برای اولین بار مصوب شد که از اعتبارات فصل متوازن، دستگاه‌های دولتی می‌توانند برای فعالیت‌های ورزشی هزینه کنند، گفت: در این راستا شهرداری کاشمر می‌تواند از این اعتبارات در این حوزه هزینه کند هم اینکه پیشنهاد می‌کنیم کمیسیون از طریق استانداری خراسان رضوی موضوع اختصاص اعتبارات ۲۷ صدم درصد مالیات ارزش‌افزوده و متوازن را برای کمک به تکمیل پروژه‌های ورزشی کاشمر و بردسکن به‌صورت ویژه اختصاص دهد تا پروژه‌های نیمه‌تمام تکمیل شود.

ایجاد حوزه علمیه سطح سه و چهار در کاشمر

در ادامه عضو دیگر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با ابراز خرسندی از برگزاری اولین جلسه استانی این کمیسیون در جوار زیارتگاه شهید آیت‌الله مدرس که الگویی مناسب برای همه نمایندگان است، گفت: یکی از عناصر و عواملی که در تربیت افراد و جامعه بسیار تأثیر می‌گذارد، معرفی الگوها و نمونه‌های موفق و کامل است و ادیان الهی نیز این راه و روش تربیتی را برای انسان‌ها گذاشته‌اند.

محمدرضا مبلغی اظهار کرد: امروز در اینجا با شخصیت بزرگی در تاریخ کشورمان مواجه هستیم که هم برای ما نمایندگان مجلس اسوه و بهترین الگو است و هم در میان روحانیون و حوزه علمیه و هم در میان رجال سیاسی بهترین نمونه است و آن‌کسی جز شهید مدرس نیست.

وی بیان کرد: بسیار خوشحال شدیم که یک مجموعه کامل و زیبایی در مزار مطهر ایشان برپا شده است، به نظرم آمد که این مجموعه یک حوزه علمیه‌ای کم دارد، با توجه به اینکه آیت‌الله مدرس روحانی بودند ما طلبه‌هایی با این سبقه و رنگ و بو نیاز داریم که آزاده باشند.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اگرچه در شهرستان حوزه‌های علمیه با سطوح مختلفی وجود داشته باشد، ولی وجود یک حوزه علمیه در سطح سه و چهار می‌تواند کامل‌کننده باشد.

اردستانی‌ها نیز همانند مردم کاشمر به شهید مدرس افتخار می‌کنند

عضو دیگر کمیسیون فرهنگی مجلس و نماینده مردم اردستان نیز در ادامه گفت: همان‌طور که مردم کاشمر افتخار می‌کنند به وجود بقعه مبارک شهید مدرس، ما مردم اردستان نیز به اینکه زادگاه شهید مدرس اردستان بوده است، افتخار می‌کنیم.

حجت‌الاسلام سید صادق طباطبایی افزود: فرهنگسرای کاشمر با ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی، مبلغ ۱۰ میلیارد تومان در سفر اخیر معاون سازمان برنامه‌وبودجه قول دادند که نیمی از آن اختصاص‌ یافته است و امیدواریم با توافق مساوی که بین شهرداری و دولت بسته‌ شده است، بتوانند به‌زودی این مجموعه را تکمیل و به بهره‌برداری برسانند.

وی با اشاره به بازدید از مرکز فرهنگی آموزشی ریحانه ولایت بیان کرد: این مجموعه به همت خواهر شهید سردار عاصمی احداث‌ شده است و تقاضای کمک به این مجموعه مردم‌نهاد را داشتند.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به بازدید انجام‌ شده از ساختمان میراث فرهنگی کاشمر که درخواست موزه شدن آن را داشتند، اشاره کرد و افزود: ساختمان مذکور تملک شده است و اطراف آن از سوی شهرداری در اختیار میراث قرار گرفته است که برای راه‌اندازی موزه با مشکلاتی روبه‌رو هستند که باید در جلسه تهران با حضور وزارت میراث پیگیری و رفع شود.

مجلس انقلابی همراه با دولت جدید انقلابی عمل خواهد کرد

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان سفر یک‌ روزه اعضای کمیسیون فرهنگی به کاشمر در جمع خبرنگاران ضمن تقدیر از حضور جوانان منطقه ترشیز در نشست‌های مختلف، عنوان کرد: امیدواریم با آمدن دولت جدید و همت جدید، کار جدید را نشان دهیم که مجلس، مجلس انقلابی است و انقلابی عمل خواهد کرد و امیدواریم بتوانیم به وعده‌های خود جامعه عمل بپوشانیم و جوانان ما باید امیدوارانه انقلاب را از خود بدانند و پای آن بایستند.

حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی با بیان اینکه صبح امروز نشستی با فعالان فرهنگی، هنری، قرآنی، اجتماعی منطقه ترشیز برگزار شد، خاطرنشان کرد: کمیسیون فرهنگی مجلس امروز تقسیم‌کار کرد و تعدادی به صحبت‌های این فعالان گوش دادند و دیگر اعضاء نیز به پروژه‌های نیمه‌تمام فرهنگی و ورزشی منطقه ترشیز سر زدند و برنامه‌های آن را یادداشت کردند.

وی با تأکید بر اینکه در نتیجه به این جمع‌بندی رسیدیم که در تهران این نشست‌ها و صحبت‌ها مطرح شود و حتماً ردیفی برای موارد منطقه ترشیز گذاشته شود، بیان کرد: مجتمع بزرگ فرهنگی، علمی و مقاومتی در کنار آرامگاه شهید مدرس می‌توان راه‌اندازی کرد و این کار إن‌شاءالله پیگیری می‌شود.

ایجاد ردیف بودجه مستقل برای آرامگاه شهید مدرس دستاورد سفر کمیسیون فرهنگی

در ادامه نماینده مردم کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن و کوهسرخ گفت: ایجاد ردیف بودجه مستقل برای آرامگاه شهید مدرس و پیگیری مطالبات به‌حق مردم در حوزه ورزشی و فرهنگی استان و منطقه ترشیز و همچنین پیگیری مطالبات رسانه‌های مکتوب و غیرمکتوب منطقه نیز از مصوبات کمیسیون فرهنگی مجلس در کاشمر است.

حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین تأکید کرد: امیدواریم شاهد باشیم که در ایران اسلامی با شعار ایران قوی نه‌فقط تحریم‌ها رفع شود بلکه تحریم‌ها را با قدرت و تولید داخل و رسیدن به یک قدرت بزرگ‌تر از قدرتی که ما را تحریم کرده است، رفع کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
0
0
حاجی یک موقع معلم اخلاق احمدی نژاد هم بودی
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین