کد خبر: ۷۱۶۲۶۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸

این "شربت" سموم را از بدنتان دفع می‌کند!

کارشناس ارشد گیاهان دارویی از شربت سکنجبین به عنوان یکی از بهترین و مفیدترین شربت‌ها یاد کرد و افزود: مصرف این شربت در فصل تابستان توصیه می شود.
این
آفتاب‌‌نیوز :

هانیه ناصری در تشریح فواید شربت سکنجبین گفت: از جمله خواص مهم این این شربت می توان به تاثیر آن در دفع صفرا و سموم بدن اشاره کرد. این گیاه نقش مهمی در پاکسازی کبد و دستگاه گوارش دارد و باز کننده عروق و برطرف کننده عطش بوده و مصرف آن برای افراد با مزاج صفراوی بسیار مفید است.

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی گفت: در طب اسلامی از شربت سکنجبین برای رفع سوزش سردل، نفخ شکم، اسید و رفلاکس معده استفاده می شود.

وی مصرف سکنجبین را برای پیشگیری از بروز سکته های قلبی و مغزی موثر دانست و افزود: شربت سکنجبین در کاهش فشار خون موثر است و از این طریق از بروز بیماری‌های قلبی و حملات ناگهانی قلب و سکته مغزی جلوگیری می‌کند. همچنین خوردن سکنجبین با شیرینی کم در کاهش قند و چربی خون نیز موثر است.

ناصری شربت سکنجبین را بهترین نوشیدنی برای رفع عطش عنوان کرد وافزود: سکنجبین به بهبود گرمازدگی، رفع عطش و کاهش التهاب بدن ناشی از گرما کمک می‌کند. همچنین در طب اسلامی استفاده از شربت سکنجبین به خصوص همراه با عرق کاهو برای کاهش خشکی کام و دهان مفید است.

وی تعدیل مزاج را هم از جمله فواید سنکجبین عنوان کرد وافزود: سکنجبین باعث تلطیف انواع مزاج شده و در ایجاد سردی، تقطیع اخلاط و فرونشاندن گرمی و جلای معده موثر است.

ناصری گفت: سکنجبین همچنین خاصیت ملین و مسهل دارد و از یبوست پیشگیری می‌کند. همچنین در طب اسلامی از سکنجبین برای دفع اخلاط رقیق از طریق ادرار از بدن استفاده می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
0
1
آفتاب!!!!
لطفا فواید ومضرات را با هم بگو تا بدونیم به کیا می سازه و به کیا نمی سازه.
ممنون و متشکر
gaber
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
2
2
موقع فروختن سکنجبین های روی دست مانده
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین