کد خبر: ۷۱۶۲۸۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵

هشدار! احتمال خاموشی در تهران افزایش یافت

با افزایش بی سابقه مصرف برق، احتمال بروز خاموشی در پایتخت افزایش یافته است.
هشدار! احتمال خاموشی در تهران افزایش یافت
آفتاب‌‌نیوز :

شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در اطلاعیه ای اعلام کرد: علیرغم تمامی تلاش های متخصصان صنعت برق و همچنین کارشناسان شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ به منظور حفظ پایداری شبکه، با افزایش بی سابقه مصرف برق در کشور و پیش بینی عبور مصرف انرژی از حداکثر توان تولیدی نیروگاهی، احتمال قطعی برق در پایتخت، به شدت افزایش یافته است.

شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ از تمامی مشترکان و هموطنان ساکن پایتخت درخواست دارد به منظور جلوگیری از بروز خاموشی، حداکثر صرفه جویی ممکن را در مصرف برق به عمل آورده و ضمن خودداری از استفاده از وسایل برقی پرمصرف در ساعات ۱۲ الی ۱۸ از روشن کردن همزمان این وسایل در سایر ساعات شبانه روز نیز اکیدا خودداری کنند.

مصطفی رجبی مشهدی - سخنگوی صنعت برق کشور نیز امروز به ایسنا گفت: طبق اعلام سازمان هواشناسی امروز تنش دمایی خواهیم داشت و پیش بینی ما این است که میزان مصرف این هفته رکورد بزند و به عدد حدود ۵۶ هزار مگاوات برسیم و این در حالی است که توان تامین نیروگاه‌های ما بیش از ۵۴ هزار مگاوات نیست.

به گفته وی مشترکان خانگی به ویژه در ساعت ۱۲ تا ۱۸ باید صرفه جویی کنند، همچنین مشترکان صنعتی و کشاورزی نیز باید مشارکت جدی داشته باشند تا سقف تعیین شده استان ها پوشش داده شود، در غیر این صورت جداول احتمالی خاموشی حتی برای تهران اجرایی خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
0
1
barghnews.com/000C7R
واکاوی دلایل کمبود برق در کشور

انحصار مخرب مپنا از دلایل کمبود برق این روزهای کشور
ما‌حصل عدم اجرای صحیح سیاست حمایت از تولید داخل، چیزی به جز ایجاد انحصار برای شرکت مپنا، گرانی لجام گسیخته قرارداد‌های عقد شده با شرکت مپنا و نتیجتا عقب‌ماندگی وزارت نیرو از پوشش‌دهی به برق مورد نیاز کشور است. آنچه امروز سرمایه‌گذاران داخلی را از سرمایه‌گذاری در مقوله تولید برق منع می‌نماید، اجبار نمودن آنان به عقد قرارداد‌های نجومی (آن هم به صورت کاملا ارزی) جهت ساخت نیروگاه با شرکت مپنا است. شرکتی که غالب فعالیت آن در کشور امارات متحده عربی با نام شرکت مپنا بین‌الملل متمرکز می‌باشد و مبالغ دریافتی حاصل از قرارداد‌های آن به حساب‌های خارجی مپنا بین‌الملل واریز می‌گردد و کارخانه‌های داخلی آن مونتاژ‌کننده محصولات خارجی بوده چه نقشی در تولید داخل ایفا می‌نماید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
0
1
قضیه دم خروس و قسم ....همین امروز در خبرها اومده بود که نیروگاه بوشهر به شبکه برگشته و 1000 مگاوات به ظرفیت برق کشور اضافه شده
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین