کد خبر: ۷۱۶۲۸۵
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹

بیشتر کشورهای آسیایی درگیر کرونای دلتا

در بیشتر کشورهای آسیایی شیوع سویه دلتای کروناویروس گزارش شده که برای مقابله با آن در برخی کشورها محدودیت‌های کرونایی تشدید و سرعت واکسیناسیون بیشتر شده است.
بیشتر کشورهای آسیایی درگیر کرونای دلتا
آفتاب‌‌نیوز :

گونه مسری تر کروناویروس موسوم به سویه دلتا در بیشتر مناطق آسیا روند افزایشی پیدا کرده و موارد جدید ابتلا به این ویروس در استرالیا و کره جنوبی به رکورد بالایی رسیده است. افزایش موارد ابتلا به این سویه از ویروس موجب شده در برخی از کشورها محدودیت‌های کرونایی تشدید شده و در برخی دیگر روند واکسیناسیون سرعت گیرد.

این سویه از کروناویروس که اولین بار در ماه دسامبر سال گذشته در هند شناسایی شد در بیش از ۱۰۰ کشور گسترش پیدا کرده و سازمان جهانی بهداشت (WHO) به تازگی هشدار داده است که این سویه ممکن است به گونه غالب تبدیل شود. همچنین این سویه موجب روند افزایشی موارد ابتلا در ژاپن شده است.

روز گذشته (جمعه) ایالت «نیو ساوت ولز» در استرالیا بالاترین آمار روزانه مبتلایان به کروناویروس را طی سال جاری گزارش کرد.

استرالیا مانند چندین کشور دیگر آسیایی برای واکسیناسیون مردم در برابر بیماری کووید-۱۹ با چالش مواجه است زیرا موفقیت های اولیه در مهار همه گیری منجر به تردید در واکسیناسیون شده و تولیدکنندگان نیز در ارسال دُزهای تولیدی به کندی عمل می کنند.

در استرالیا تنها شش درصد جمعیت به طور کامل در برابر کروناویروس واکسینه شده اند و این آمار در ژاپن ۱۲ درصد است.

مقامات ژاپن روز چهارشنبه در گزارشی اعلام کردند که اکنون سویه دلتا نزدیک به یک سوم از تمامی موارد ابتلا به کووید-۱۹ را در مناطق شرق این کشور از جمله توکیو به خود اختصاص داده است.

در کره جنوبی نیز مقامات این کشور از شناسایی ۸۰۰ بیمار جدید طی روز گذشته خبر دادند که طی شش ماه بالاترین رقم بوده است. همچنین میزان واکسیناسیون در این کشور کمتر از ۱۰ درصد اعلام شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، اندونزی نیز که چهارمین کشور پرجمعیت در جهان است از امروز (شنبه) محدودیت‌های بیشتری را برای مهار موارد جدید ابتلا اعمال کرده که تا بیستم ماه جاری ادامه خواهد داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین