کد خبر: ۷۱۶۳۱۱
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲

هشدار هواشناسی مازندران نسبت به بروز آتش سوزی در جنگل ها

دمای هوا استان در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری در مقایسه با روز گذشته روند افزایشی دارد به گونه‌ای که این افزایش دما در مناطق غربی بین دو تا سه درجه و در مناطق مرکزی نیز بین سه تا چهار درجه پیش‌بینی می‌شود.
هشدار هواشناسی مازندران نسبت به بروز آتش سوزی در جنگل ها
آفتاب‌‌نیوز :

هواشناسی مازندران با اشاره به استقرار سامانه کم فشار سطح زمین و تقویت جریانات گرم، نسبت به خطر وقوع آتش سوزی درمراتع و عرصه‌های جنگلی این استان هشدار داد.

اداره کل هواشناسی مازندران روز شنبه با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که با ورود سامانه گرم، دمای هوای استان در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری افزایش می‌یابد به گونه‌ای که بیشینه دما در مناطق غربی با سه درجه افزایش بین ۳۱ تا ۳۵ درجه سانتیگراد و در مناطق مرکزی و شرقی نیز با چهار تا پنج درجه سانتیگراد افزایش در مقایسه با روز ماقبل آن بین ۳۵ تا ۳۹ درجه سانتیگراد بالای صفر پیش‌بینی می‌شود.

هواشناسی مازندران افزایش ظرفیت آتش سوزی و بروز تنش دمایی را از پیامدها و مخاطرات این سامانه جدید اعلام کرد و بر لزوم پرهیز از روشن کردن آتش در مزارع، مراتع و جنگل‌ها، آبیاری باغ‌ها و محصولات زراعی در ساعات خنک روز، نصب تهویه هوا در گلخانه ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها و مدیریت در مصرف بهینه آب و برق و سایر اقدامات پیشگیرانه تاکید کرده است.

طبق پیش‌بینی هواشناسی مازندران، شرایط جوی استان در روز جاری صاف تا نیمه ابری و در بعدازظهر با رشد ابر و در ارتفاعات با رگبار باران و وقوع رعد و برق پراکنده همراه است و بیشینه دما در مناطق غربی به ۲۸ تا ۳۲ و در مناطق مرکزی و شرقی بین ۳۱ تا ۳۴ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

بر اساس اطلاعیه هواشناسی مازندران، دمای هوا استان در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری در مقایسه با روز گذشته روند افزایشی دارد به گونه‌ای که این افزایش دما در مناطق غربی بین دو تا سه درجه و در مناطق مرکزی نیز بین سه تا چهار درجه پیش‌بینی می‌شود.

طبق پیش‌بینی هواشناسی مازندران، هوای استان از روز سه‌شنبه تا پنجشنبه هفته جاری نیز در مقایسه با روزهای ماقبل آن کمی خنک‌تر می‌شود به گونه‌ای که میانگین دما هوا در مناطق غربی سه و در مناطق مرکزی و شرقی نیز چهار درجه کاهش می‌یابد.

هوای مازندران در این مدت صاف تا نیمه ابری با کاهش شدت گرما، گاهی افزایش ابر، وزش باد و در بعدازظهر و شب به ویژه در ارتفاعات با رگبار باران و وقوع رعد و برق پراکنده همراه است و بیشینه دما در مناطق غربی بین ۲۸ تا ۳۱ و در مناطق مرکزی و شرقی نیز بین ۳۱ تا ۳۴ درجه سانتیگراد بالای صفر پیش‌بینی می‌شود.

جدول داده‌های آماری هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که دمای هوای شهر ساری مرکز استان نیز امروز در گرمترین ساعت به ۲۴ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته هفت درجه کاهش نشان می دهد.

همچنین طبق این جدول، شهرهای نوشهر، بابلسر، دشت ناز، گلوگاه، بندرآمیرآباد و ایزدشهر نور با ۳۲ و پل سفید و آلاشت نیز با ۲۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و خنک‌ترین شهرهرای مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

جدول پیش‌بینی دریایی هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که دریا در ۲ روز آینده موج کوتاه دارد و برای فعالیت‌های دریایی نیز مناسب است.

استان مازندران ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که ۵۳۰ هزار هکتار از این مساحت استانی را عرصه های حفاظتی زیست محیطی تشکیل می دهد و ۴۹۰ گونه جانوری در این عرصه ها زیست می کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین