کد خبر: ۷۱۶۸۵۹
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸

سئول: کودتا در کره شمالی صحت ندارد

آژانس اصلی اطلاعات کره جنوبی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، رهبری کره شمالی به صورت عادی بر اوضاع این کشور نظارت دارد و شایعات درباره کودتا و به کما رفتن او رارد کرد.
سئول: کودتا در کره شمالی صحت ندارد
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری یونهاپ، اوایل امروز شایعاتی مبنی بر این مساله منتشر شد که کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی پس از خونریزی مغری به کما رفته و کودتایی از سوی "کیم پیونگ-ایل"، عموی او صورت گرفته است.

سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی در بیانیه‌ای برای خبرنگاران اعلام کرد: ما متوجه شدیم که گمانه زنی‌ها درباره سلامت رهبری کره شمالی بی پایه و اساس است. کیم جونگ اون ریاست نشست کمیته مرکزی حزب حاکم کره شمالی را در ۲۹ ژوئن برعهده داشت و امور کشور را به عنوان رهبری دولت در دست دارد و به صورت عادی به آنها رسیدگی می‌کند.

شرایط سلامت کیم جونگ اون که به شدت سیگاری است و اضافه وزن دارد، در مرکز توجه است چون خلاء قدرت در این کشور مسلح به سلاح اتمی می‌تواند به ناآرامی و آشوب در منطقه و فراتر از آن منجر شود.

غیبت غیرمعمول ۲۰ روزه وی در سال گذشته میلادی از انظار عمومی باعث بروز گمانه زنی‌هایی در سطح بین المللی درباره سلامت وی و حتی احتمال مرگ وی شده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین