کد خبر: ۷۱۶۸۹
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۸۶ - ۰۲:۰۵
وحدت اصولگرایان؛ رویایی که تعبیر نشد!

اصولگرایی علیه اصولگرایی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب-سید شفیع مصطفوی: چه کسی اصولگرایان را چندپاره کرد؟ این سوالی نیست که اکنون وقت پاسخ دادن به آن باشد؛ چه آنکه اصولگرایان مدتهاست که از اختلافات درونی رنج می برند و این اختلافات روز به روز در حال تشدید شدن است.

در هفته ای که گذشت، سید شهاب الدین صدر، دبیر اجرایی جبهه متحد اصولگرایان در نشست خبری خود از مصوبه شورای مركزی این جبهه  خبر داد كه براساس آن، نامزدهای جبهه متحد نباید در فهرست هایی دیگر اصولگرایان و به صورت موازی با فهرست جبهه متحد اصولگرایان حضور داشته باشند چرا كه به اعتقاد وی این امر باعث ایجاد ابهام در جامعه می شود.

این تصمیم جبهه متحد اصولگرایان، بلافاصله با استقبال یک سایت نزدیک به مشاور ارشد رئیس جمهور رو به رو شد و این سایت در مطلبی با عنوان «پاتک اصولگرایان به لیست‌های موازی» ائتلاف فراگیر اصولگرایان را با حزب کارگزاران سازندگی مقایسه کرده و نوشت: « این تصمیم در جلسه یکشنبه شب 6+5 به اتفاق آرا و پس از مباحث طولانی تصویب شد. این در حالیست که پیش از این نام 14 تن از کاندیداهای جبهه متحد در یکی از لیست های موازی که به نام اصولگرایان و به کام یک جریان سیاسی ضداصولگرا منتشر شده، قرار گرفته بود».


در واکنش به این اظهارات ، رضا طلایی نیک، دبیر ائتلاف فراگیر اصولگرایان با بیان اینکه مواضع برخی از اعضای جبهه متحد اصولگرایی در مورد عدم اجازه برای قرار داشتن نامزدهای آن جبهه در سایر ائتلاف‌ها مشکل درونی خود آن جبهه است گفت:«بعید است که منزلت نامزدهای اصولگرا اجازه پذیرش دستورات آمرانه را بدهد». 

به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب، طلایی نیک با متهم کردن جبهه متحد به مانع تراشی در راه به وحدت رسیدن اصولگرایان تأکید کرد: «‌ائتلاف فراگیر، تمام ظرفیت‌ها را برای فراگیری اصولگرایان بکار خواهد گرفت و هر گونه مانع برای فراگیرشدن جریان اصولگرایی با توجه به مواضع افراد قابل تشخیص است و جبهه متحد با ساختاری ناقص موجب ارائه فهرستی ناقص شد و نواقص ساختاری وعملکردی که جبهه متحد داشت در نواقص فهرست اعلام شده موثر بودند».

طلایی‌نیک افزود: «ائتلاف فراگیر اصولگرایان پس از گذشت ماهها تلاش برای یکپارچگی با جبهه متحد، به دلیل عدم استقبال برخی از دست‌اندکاران این جبهه برنامه‌های خود را عملی کرده است». 

از سوی دیگر سایت فرارو از سایتهای اقماری نزدیک به قالبیاف، در مطلبی که روز چهارشنبه منتشر کرد نوشت: « جبهه متحد با این مصوبه جدید، تلاش ائتلاف فراگیر اصولگرایان را که قصد داشت با ارایه فهرست تقریبا مشترك ، چتر اصولگرایی را فراگیر کند ، ناکام گذاشت». 

این سایت از قول حسین کنعانی مقدم عضو شورای مرکزی ائتلاف فراگیر اصولگرایان نسبت به مصوبه جبهه متحد واکنش نشان داده و نوشته است: «این همانند شعار آمریکا است که یا با ما هستید یا علیه ما !» 

کنعانی مقدم در ادامه با تایید این نظریه که تلاش برای محدود کردن نامزدهای انتخاباتی ناشی از فشار جریان های نزدیک به رایحه خوش خدمت و دولت است، گفت: «بر همین اساس اعتقاد ما این بود که نباید نمایندگانی وارد مجلس شوند که نهایتا وکیل الدوله باشند بلکه باید وکیل المله باشند و ما مخالف ترکیب بندی مجلس توسط دولت نهم بودیم زیرا چنین وضعیتی ، مجلس را موضع نظارتی و شان حقیقی خود ، ساقط می کند.» 

سایت عصرایران نزدیک به ائتلاف فراگیر اصولگرایان و از جمله سایتهای نزدیک به محسن رضایی، نیز روز پنجشنبه در مطلبی با عنوان " ائتلاف اصولگرایان متهم می شود" به طرح این موضوع پرداخته و در یک مظلوم نمایی انتخاباتی، نوشته است: «اعضای ائتلاف فراگیر اصولگرایان، متهم به این هستند که در صورت شکست اصولگرایان در انتخابات مجلس، مقصر اصلی این ناکامی هستند.» 

عصرایران در ادامه به مصاحبه با یک عضو نزدیک به جبهه متحد اصولگرایان پرداخته است و از قول او – که به عنوان منبع آگاه از او نام برده شده است- با تأیید وضعیت نامناسب اصولگرایان در تهران نوشته است: «چهار سال پیش در چنین مقطعی نه تنها فهرست اصولگرایان تکمیل و قطعی شده بود، بلکه در سراسر تهران، ری و شمیرانات حدود 90 هزار نیروی ستادی و پا به کار سازمان دهی شده بودند و به طور منسجم فعالیت تبلیغاتی می کردند و نتیجه نیز آن شد که اصولگرایان توانستند به مجلس راه یابند». 

این منبع آگاه نزدیک به جبهه متحد اصولگراین افزوده است: «در این دوره نه تنها از آن سازمان دهی خبری نیست، بلکه حتی فهرست جبهه متحد نیز قطعی نشده است و این در حالی است که کمتر از 20 روز دیگر انتخابات برگزار می شود».
این سایت سپس با تأیید وجود تفرقه در میان اصولگرایان از قول مقام اصولگرای مذکور می نویسد: «بخش عمده ای از "گناه" این وضعیت متوجه اصولگرایانی است که خارج از جبهه متحد دست به کار ارائه لیست شده و میان اصولگرایان تفرقه انداخته اند».

در حالی که اصولگرایان به اصطلاح فراگیر به دلیل آنکه خود را جزء منتقدین دولت می دانند و با این تحلیل که مردم نیز از عملکرد دولت ناراضی هستند، شانس بیشتری برای پیروزی در انتخابات برای خود قائل می باشند، با این وجود اعضای جبهه به اصطلاح متحد اصولگرایان، و از جمله منبع آگاه مورد اشاره عصرایران تحلیلی متفاوت ارائه داده و معتقدند «احتمال پیروزی ائتلاف فراگیر اصولگرایان در انتخابات "بسیار اندک" و حتی "غیرمحتمل" است. شبکه های سنتی رای دهندگان اصولگرا که همواره آرا ثابت والبته تاثیرگذاری دارند، قطعا به فهرست جبهه متحد رای خواهند داد و بعلاوه بخش بزرگی از اصولگرایان که منتقد دولت هستند در سنجش شرایط و برای اینکه دوم خردادی ها رای نیاورند به جبهه متحد رای خواهند داد. همچنین مخالفان سیاسی دولت نیز در مقایسه بین دوم خردادی ها و ائتلاف فراگیر اصولگرایان قطعا طرف دوم خردادی ها را خواهند گرفت و در این میان آرای قابل توجهی نصیب اعضای ائتلاف نمی شود و این جریان یک شکست بزرگ در انتخابات را بدون هیچ دستاوردی تجربه خواهد کرد».

مقام اصولگرای فوق سپس به اعضای ائتلاف فراگیر اصولگرایان هشدار داده است که: «انتقاداتی به جبهه متحد وارد است ولی این مسائل نباید باعث شود گروهی از اصولگرایان روندی در پیش بگیرند که در نهایت نه خودشان بتوانند وارد مجلس شوند و نه بگذارند اصولگرایان جبهه متحد به پیروزی قاطع برسند». 

این هشدار در ادامه رنگ تهدید به خود گرفته و منبع آگاه مورد اشاره عصرایران آشکارا به ائتلاف فراگیر اصولگرایان یادآوری می کند: «اگر دوم خردادی ها بتوانند وارد مجلس شوند، در چهار سال آینده ارائه دهندگان و اعضای فهرست ائتلاف فراگیر اصولگرایان مدام سرزنش خواهند شد و اگر جبهه متحد پیروز شود، این افراد به عنوان کسانی تلقی خواهند شد که در بزنگاه حساس انتخابات، اردوگاه اصولگرایان را شقه کردند و باید متحمل عواقب این تکروی باشند».

آگاهان معتقدند با نزدیک تر شدن به زمان برگزاری انتخابات و عدم پذیرش شرایط طیف نزدیک به قالیباف، رضایی و لاریجانی، از سوی جبهه متحد اصولگرایان اختلافات در اردوگاه اصولگرایان روز به روز تشدید خواهد شد و حملات لفظی بزرگان این دوطیف نیز که در روزهای قبل تشدید شده بود در روزهای آینده ابعاد وسیع تری به خود خواهد گرفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۸۶/۱۲/۱۰
0
0
بسمه تعالی
با سلام خدمت همکاران رسانه ای سایت وزین آفتاب
احتراماً پیرو درج خبری با عنوان " اصولگرایی علیه اصولگرایی" در آن رسانه ، به استحضار می رساند سایت تحلیلی - خبری عصرایران هیچ گونه وابستگی و حتی ارتباطی با آقای محسن رضایی و سایر رجال سیاسی و احزب و گروه ها ندارد .
عصرایران ، توسط جمعی از روزنامه نگاران مستقل کشور راه اندازی شده و اداره می شود و شأن "رسانه" را بر مرتبت های جناحی و سیاسی ترجیح می دهد .
مزید امتنان خواهد بود توضیحات فوق را در آن سایت درج فرمایند .
پیشاپیش از بذل توجه دوستان رسانه ای مان در آفتاب سپاسگزاریم.
با تجدید احترام
روابط عمومی عصرایران

تلفن تماس: 88929947
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین