کد خبر: ۷۱۶۸۹۲
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰

پس از پایان پاندمی کووید۱۹ عادت‌های جدیدی شکل می‌گیرد/ تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بدون شک پس از پایان پاندمی کووید۱۹ عادت‌های جدیدی شکل خواهد گرفت و تنها نکته مهمی که در این مسیر حائز اهمیت بوده تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها است.
پس از پایان پاندمی کووید۱۹ عادت‌های جدیدی شکل می‌گیرد/ تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم
آفتاب‌‌نیوز :

 طاهره چنگیز در نشست هفته آموزش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به پاندمی کووید19 اظهار داشت: برای من یک باور بوده که هنر یک انسان موفق همواره تبدیل تهدید به فرصت است پاندمی کووید19 آتشی بود که سلامت عموم مردم را تهدید کرد و در حال حاضر نیز همچنان به عنوان تهدید کننده سلامت عمومی مردم به شناخته می‌شود. پاندمی کووید19 علاوه بر تهدید جان انسان‌ها، به نوعی بسیاری از عادت‌ها، مناسبت‌ها و قراردادهایی که میان گروه‌های مختلفی از مردم وجود داشت را از بین برد.

وی ادامه داد: پاندمی کووید19 آتش به جان مناسبت‌ها و عادت‌های آموزشی همانند حضور در محل به عنوان پیش شرط اصلی یادگیری، تاکید بر زیرساخت‌های فیزیکی همانند سالن‌ها، تالارهای باشکوه و مجهز و غیره، محتوای آموزشی از پیش تعیین شده، مسئولیت تعریف شده معلم و دانشجو در آموزش، مراقبت برای پیشگیری از تقلب و حفظ محدوده تخصص‌ها زد، همچنین با آتش به جان محیط‌ها و شرایط یادگیری نیز سبب تبدیل بیمارستان‌های آموزشی به محیط بیمارمحور، پرخطر، جدی و پرچالش، تغییر رفتار مدرسین در الگوهای عملی، تحمیل نادانسته‌های بسیار به مدرسین و دانشجویان و همچنین ایجاد فرصتی برای مشاهده مسیر حل مسئله شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: اکنون الگوهای عملی ما دستخوش تغییراتی شده‌ و اتفاق بسیار جالبی که در این زمان رخ داد این است که معلم و شاگرد هم‌اکنون با یکدیگر در حال آموزش هستند، چرا که نادانسته‌های بسیار زیادی پیرامون کووید19 وجود داشت و همچنان نیز وجود دارد.

وی درباره راه‌حل تبدیل تهدیدهای کنونی به فرصت بیان کرد: برای تبدیل تهدید به فرصت لازم است که فرصت‌طلب باشیم و در این راستا تفکر خلاق، کمین‌‌گیری برای تغییر، نگاه استراتژیک به مسائل، مشورت طلبی و تجربه موج‌سواری از لوازم تبدیل تهدید به فرصت به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید
احتمالا ابتلای کودکان به کووید 19 انگلیسی بسیار بالاست

روزگار سخت بازاریان در سودای جان و نان / تعطیلی اصناف ارمغان بی‌تدبیری‌های دولت در روزهای کرونایی

کرونای دلتا، امیرحسین مدرس را گرفتار کرد/ حال آقای مجری خوب نیست

چنگیز خاطرنشان کرد: بدون شک پس از پایان پاندمی کووید19 عادت‌های جدیدی شکل خواهد گرفت و تنها نکته مهمی که در این مسیر حائز اهمیت بوده تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها است، چرا که تهدید همیشه و در همه‌‌جا وجود دارد و بهتر است که از تمامی این تهدیدها به خوبی استفاده کرده و آن‌ها را به فرصت تبدیل کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین