کد خبر: ۷۱۶۹۱۵
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰

شبکه المنار: پایگاه آمریکا در حومه دیرالزور هدف موشک قرار گرفت

شبکه «المنار» لبنان از هدف قرار گرفتن پایگاه اشغالگران آمریکایی در میدان نفتی «العمر» در حومه شرق «دیر الزور» در سوریه با موشک خبر داد.
شبکه المنار: پایگاه آمریکا در حومه دیرالزور هدف موشک قرار گرفت
آفتاب‌‌نیوز :

این شبکه در خبری فوری به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا) اضافه کرد که این پایگاه آمریکایی امروز (چهارشنبه) برای سومین بار طی چند روز گذشته با موشک هدف قرار گرفت.

در این پیوند پایگاه اطلاع رسانی «اثر» سوریه به نقل از منابع محلی گزارش داد که پدافند هوایی پایگاه آمریکایی «الاحلال» در میدان نفتی العمر امروز تعدادی از هواپیماهای بدون سرنشین که قصد حمله به این پایگاه در شرق فرات در حومه دیرالزور را داشتند، سرنگون کردند.

این منابع خاطرنشان کردند که این هواپیماها از مبدا ناشناخته‌ای به پرواز در آمده‌اند، ولی نیروهای اشغالگر آمریکایی و شبه نظامیان «قسد» (نیروهای دمکراتیک کردستان سوریه) مورد حمایت آمریکا در جستجوی افرادی هستند که این هواپیماهای بدون سرنشین را که آنها احتمال می‌دهند از روستای «ذیبان» برای حمله به پایگاه یاد شده به پرواز درآورده‌اند، مورد بازرسی قرار دادند.

به نوشته «اثر»، اطلاعات حاکی از آن است که در عملیات امروز هیچ تلفاتی در بین نیروهای اشغالگر آمریکایی تاکنون به ثبت نرسیده است.

پایگاه اطلاع رسانی اثر سوریه اضافه کرد: این برای سومین بار طی چند روز گذشته است که پایگاه آمریکایی در میدان نفتی العمر هدف قرار می‌گیرد.

پیشتر خبرگزاری سوریه (سانا) دوشنبه شب هفته گذشته به نقل از منابع محلی گزارش داد: یک پایگاه نیروهای نظامی اشغالگر آمریکایی در میدان نفتی العمر در حومه شرقی دیرالزور هدف راکت قرار گرفته است.

خبرگزاری «اسپوتنیک» هم به نقل از منابع سوری از زخمی شدن هفت تن از عناصر شبه نظامی وابسته به آمریکا در سوریه و شماری از نیروهای ارتش این کشور در حمله دوشنبه شب به یک پایگاه نظامی در دیرالزور سوریه خبر داد.

در همین حال در پی حملات انجام شده به نیروهای آمریکایی در سوریه، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که پنتاگون مشغول بررسی حمله راکتی به این نیروها است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین