کد خبر: ۷۱۶۹۶۳
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۵
یورو ۲۰۲۰؛

پایان شگفتی‌سازی دانمارک؛ انگلیس حریف ایتالیا در فینال یورو ۲۰۲۰

تیم ملی فوتبال انگلیس موفق شد دانمارک را در نیمه نهایی مسابقات یورو ۲۰۲۰ شکست داده و حریف ایتالیا در فینال این رقابت‌ها شود.
پایان شگفتی‌سازی دانمارک؛ انگلیس حریف ایتالیا در فینال یورو ۲۰۲۰
آفتاب‌‌نیوز :

دیدار تیم‌های ملی فوتبال انگلیس و دانمارک شب گذشته (چهارشنبه) از ساعت ۲۳:۳۰ در چارچوب مرحله نیمه نهایی مسابقات یورو ۲۰۲۰ در ورزشگاه ومبلی لندن برگزار شد و در پایان انگلیسی‌ها توانستند میهمان خود را با نتیجه دو بر یک شکست داده و فینالیست این دوره از رقابت‌ها شوند. ایتالیا دیگر تیم فینالیست یورو ۲۰۲۰ است.

«دنی مکیل» از هلند به همراه «هسل استیگسترا» و «یان دِ وریس» قضاوت این دیدار را بر عهده داشت.

نیمه اول

شروع بازی طبق انتظار ها پیش رفت تیم ملی انگلیس توانست توپ و میدان را در اختیار بگیرد. در دقیقه ۱۲ اولین موقعیت نسبتاً جدی در بازی شکل گرفت. جایی که رحیم استرلینگ با یه حرکت انفرادی در گوشه محوطه جریمه دانمارک توپ را در اختیار گرفت و پس از جا گذاشتن مدافع حریف، شوت آرامی را روانه دروازه کرد که اشمایکل بدون مشکل این توپ را گرفت.

پس از این موقعیت، نوبت دانمارک بود که دروازه حریف خود را تهدید کند. پیکفورد در دقیقه ۱۵ با یک اشتباه مهاجم دانمارک را در موقعیت گلزنی قرار داد اما بریت‌ویت نتوانست به خوبی از این اشتباه استفاده کند.

در ادامه حملات تیم دانمارک، دامسگارد در دقیقه ۲۴ با یک حرکت انفرادی بسیار زیبایی را از پشت محوطه جریمه انگلیس شلیک کرد که این توپ با اختلاف کمی از دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۳۰، شاگردان «کاسپر هیولمند» با خطای لوک شاو، صاحب یک ضربه آزاد در پشت محوطه جریمه شدند و دامسگارد توانست با یک شوت بسیار زیبا و محکم نتیجه بازی را تغییر دهد و تیم خود را یک بر صفر پیش بیندازد.

شاگردان «گرت ساوتگیت» پس از دریافت اولین گل خود در مسابقات یورو ۲۰۲۰ به خود آمدند و حملات جدی تری را پی ریزی کردند. استرلینگ در دقیقه ۳۷ با یک ارسال زیبا صاحب موقعیت بسیار خوبی شد اما ضربه او با واکنش دیدنی اشمایکل همراه شد اما درست ۲ دقیقه بعد، پاس زمینی ساکا از سمت راست دروازه دانمارک با گل به خود کیائر همراه شد تا بازی با تساوی در نیمه نخست به پایان برسد.

نیمه دوم

با شروع نیمه دوم هر دو تیم بازی را هجومی آغاز کردند. در دقیقه ۵۰، دولبرگ با یک شوت محکم دروازه انگلیس را تهدید کرد اما پیکفورد اجازه نداد دروازه تیمش برای بار دوم باز شود.

در دقیقه ۵۴ نیز مگوایر ضربه سر خود را روانه دروازه حریف کرد اما اشمایکل با یک دایو خوب، راه توپ را به دروازه سد کرد.

نیمه دوم این دیدار جذابیت نیمه نخست را نداشت و هر دو تیم نتوانستند موقعیت های گلزنی را برای خود ایجاد کنند. نیمه دوم نیز با تساوی به پایان رسید تا فینالیست این دوره از مسابقات یورو در وقت های قانونی ۹۰ دقیقه مشخص نشود.

وقت اضافه اول

تیم انگلیس در نیمه نخست وقت های اضافه کار را هجومی آغاز کرد. در دقیقه ۹۴ هری کین با پاس واکر صاحب یک موقعیت شد و شوت خود را به سمت دروازه دانمارک شلیک کرد اما اشمایکل ستاره دانمارک در این دیدار بازهم کاپیتان انکلیس را ناکام گذاشت.

گریلیش در دقیقه ۹۷ با یک شوت مواج و محکم دروازه دانمارک را تهدید کرد اما اشمایکل بازهم این موقعیت را از انگلیسیها گرفت تا نتیجه بازی مساوی بماند.

در دقیقه ۱۰۱، رحیم استرلینگ با یک حرکت انفرادی از کناره محوطه جریمه دانمارک توانست از مدافع حریف پنالتی بگیرد و هری کین نیز موفق شد پس از از دست دادن پنالتی، توپ برگشتی را تبدیل به گل کرد تا اشمایکل بالاخره تسلیم شود.

وقت اضافه دوم

در این نیمه نیز تیم انگلیس توانست با یک بازی منطقی نتیجه را حفظ کند و با همان نتیجه دو بر یک پیروز بازی شود.

ترکیب انگلیس:

سرمربی: گرت ساوگیت

جردن پیکفورد، کایل واکر، لوک شاو، دکلان رایس، جان استونز، هری مگوایر، هری کین، رحیم استرلینگ، میسون مونت، کالوین فیلیپس و باکایو ساکا

ترکیب دانمارک:

سرمربی: کاسپر هیولمند

کسپر اشمایکل، یانیک وسترگارد، سیمون کیائر، یواکیم ماهل، آندریاس کریستنسن، توماس دلانی، مارتین بریت‌ویت، کسپر دالبرگ، میکل دامسگارد، ینس اشترایگر و پیر امیل هویبرگ

دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی مسابقات یورو ۲۰۲۰ سه‌شنبه شب میان دو تیم ایتالیا و اسپانیا برگزار شد و ایتالیایی ها توانستند خود را به فینال این رقابت‌ها برسانند.

دیدار فینال مسابقات یورو ۲۰۲۰ بین دو تیم انگلیس و ایتالیا روز یکشنبه ۲۰ تیرماه در ورزشگاه ومبلی لندن برگزار خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین