کد خبر: ۷۱۷۰۶۰
تعداد نظرات: ۱۶ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۳
جواد امام معاون وزیر نیرو دولت اصلاحات مطرح کرد؛

نهاد‌های خاص مزرعه بیت‌کوین راه‌اندازی کرده و به سمت ماموران برق تیراندازی می‌کنند

برخی از این بخش های صنعتی ما که در اختیار یکسری از نهادها و سازمان‌‌های خاص هستند اقدام راه‌اندازی مزرعه‌ استخراج ارزهای دیجیتال کردند و حتی در ماه‌های گذشته در خبرها داشتیم که مسئولین توانیر گفتند که در جریان تلاش ماموران این شرکت برای جمع آوری مراکز استخراج رمزامرز به آن‌ها تیراندازی صورت گرفته است
نهاد‌های خاص مزرعه بیت‌کوین راه‌اندازی کرده و به سمت ماموران برق تیراندازی می‌کنند
آفتاب‌‌نیوز :

جواد امام معاون وزیر نیرو دولت اصلاحات، گفت: درآمد حاصل از فروش برق به همسایگان باید به وزارت نیرو بازگردد و در صنعت برق هزینه شود اما به جای آن به وزارت بهداشت رفته تا بتواند واکسن وارد کند که در نتیجه امروز هم در واکسن و هم در برق به صورت همزمان مشکل داریم.

جواد امام در رابطه مشکلات قطعی برق اخیر در کشور و اینکه علت این مشکلات چه زمینه و عاملی دارد، بیان کرد: من فکر می کنم که عوامل متعددی در بحث مشکلات صنعت برق باید مطرح کرد و تنها اینگونه نیست که بگوییم شبکه توانایی تحمل این حجم از مصرف را ندارد بلکه یک بخش دیگر بحث ترمیم و اصلاح شبکه است و یک بحث مهم دیگر تولید است ظرفیت تولید ما در زمان پیک مصرف در بهترین حالت سر به سر است یا اگر در حال تعمیر یا در حال اورهال باشند تولید کاهش پیدا می‌کند.

وی افزود: یکی از بحث‌های جدی‌تر خاموش بودن صنعت ماست، امروز صنعت ما خاموش است و اکثر کارخانجات تعطیل است اگر آن‌ها فعال بودند قاعدتاً با مشکلات مضاعفی برخورد می‌کردیم اما من فکر می‌کنم یکی از اشکالات موجود در این سال‌ها از سوی دولت عدم تشریح شرایطی است که از دولت قبل تحویل گرفته شد و مشکلات و موانعی که بر سر راه وجود داشت، است.

امام همچنین به واگذاری‌های صورت گرفته در وزارت نیرو اشاره کرد و گفت: در هشت ساله دولت آقای احمدی نژاد علیرغم درآمدهای نجومی نفت به قدر کافی در صنعت برق سرمایه گذاری صورت نگرفت؛ همچنین نه‌تنها این سرمایه گذاری به میزان لازم نبوده بلکه ما آمدیم نیروگاه ها و شرکت های وزارت نیرو را به بخش‌های خصولتی واگذار کردیم و منابع این اتفاق به وزارت نیرو بازمی‌گشت اما متاسفانه این اتفاق هم به صورت کامل رخ نداد و در نتیجه امروز وزارت نیرو باید برق را به یک و نیم تا دو برابر از این مجموعه های خصولتی خریداری کند و به نصف قیمت به مردم بفروشد.

وی ادامه داد: در طول این سال های اخیر هم با توجه به وضعیت تحریم ها و کاهش درآمدهای دولت آن سرمایه گذاری هایی که لازم بود در این صنعت صورت نگرفته است. از سوی دیگر عده‌ای می‌گویند برق ارزان است و همواره این را تکرار می‌کنند، بله برق نسبت به کشورهای دیگر ارزان است اما به جای اینکه روی الگوی مصرف کار بکنیم چرا صرفاً به ارزان بودن برق اشاره می‌کنیم؟ و اصلا به این توجه نداریم که اگر در کشور برق ارزان است در مقابل آن حقوق و دستمزد هم ارزان است و اگر به دنبال این هستیم که از محل افزایش قیمت برق برای سرمایه گذاری در این صنعت تامین سرمایه انجام دهیم، حتما مشکلات مردم افزایش پیدا می‌کند.

معاون وزیر نیرو در دولت اصلاحات در ادامه ابراز کرد: امروز علیرغم اینکه صنعت ما تعطیل است، برخی از این بخش‌های صنعتی ما که در اختیار یکسری از نهادها و سازمان‌‌های خاص هستند اقدام راه‌اندازی مزرعه‌ استخراج ارزهای دیجیتال کردند و حتی در ماه‌های گذشته در خبرها داشتیم که مسئولین توانیر گفتند که در جریان تلاش ماموران این شرکت برای جمع آوری مراکز استخراج رمزامرز به آن‌ها تیراندازی صورت گرفته است؛ خب دولت باید این موارد را شفاف به مردم اعلام کند اگر این موارد روشن نشود مشکلات ادامه خواهد داشت و مردم هم تنها دولت را مقصر می‌دانند.

وی افزود: در واقع وزارت نیرو برای حفظ دستاوردهای ارزشمند خود در این سال‌ها ضمن پاسخگویی می‌بایست نسبت به اعلام شفاف دلایل و بوجود آمدن شرایط موجود صادقانه و صریح با مردم سخن بگوید و بداند که عذرخواهی تنها کفایت نمی‌کند.

این مدیر اسبق وزارت نیرو کاهش تولید را عامل دیگری در رابطه با مشکلات اخیر دانست و گفت: بحث دیگری در حوزه کاهش تولید مسئله کاهش بارش های آسمانی و در نتیجه آن کاهش تولید برق است که در پیک مصرف خود را نشان می‌دهد. یک اشتباه دیگری که صورت گرفت این بود که در برخی رسانه‌ها جدولی منتشر می‌شود که نشان می‌دهد میزان و مصرف برق ما نسبت به سایر دنیا پایین تر است در حالی که اینگونه نیست میانگین مصرف خانگی ما نسبت به سایر نقاط پایین تر نیست در واقع آن بخش از برق که صنعتی است ما مصرف جدی نداریم و این پیک مصرف پیک مصرف خانگی است به این خاطر که صنعت ما آنچنان مصرفی ندارد در واقع باید مصرف صنعتی و خانگی از هم تفکیک شود با توجه به اینکه صنایع و فعالیت چندانی ندارند.

وی ادامه داد: این یک اقدام اشتباه است که در زمانی که ما نیاز داریم که در الگوی مصرف فرهنگ‌سازی کرده و تغییراتی ایجاد کنیم اما وقتی که چنین جداول و آمارهای منتشر می‌شود مصرف‌کننده برداشت و ذهنیت نادرست از آن خواهد داشت و این اقدام تاثیر منفی در پی داشت.

امام همچنین اظهار داشت: یک مساله دیگر موضوع محل هزینه‌کرد منابع حاصل از فروش برق به همسایگان است که درآمد حاصل از آن باید به وزارت نیرو بازگردد و به در صنعت برق هزینه شود اما به جای آن به وزارت بهداشت رفته تا بتواند واکسن وارد کند که در نتیجه امروز هم در واکسن و هم در برق صورت همزمان مشکل داریم.

مدیرعامل بنیاد باران همچنین خاطرنشان کرد: دولت باید چندین مساله را به صورت شفاف و روشن برای مردم تشریح کند تا همه مردم در جریان عوامل مشکلات امروز صنعت برق کشور قرار بگیرند؛ اینکه چندین هزار مرکز استخراج رمز ارز در کشور در این وضعیت وجود دارد باید مشخص شود این مراکز توسط چه کسانی پشتیبانی و اداره می‌شود و اسامی آنها بایستی مشخصا اعلام شود، مساله دیگر منابع حاصل از فروش نیروگاه‌ها و شرکت‌های وزارت نیرو در کجا مصرف شده است. موضوع بعدی این است که منابع فروش برق به کشورهای همسایه چرا به جای مصرف در صنعت برق به وزارت بهداشت داده شده است. همچنین میزان سرمایه گذاری در سال‌های پردرآمد فروش نفت در زیرساخت ها چرا تعطیل بوده است و تحریم چه میزان در این شرایط تاثیر داشته است.

وی افزود: باید مشخص شود که چرا بعضی از مراکز نسبت به پرداخت حقوق دولت اقدام نمی‌کنند و اینکه چرا نیروگاه‌ها به بخش خصولتی فروخته شد و امروز منابع خرید برق به دو برابر قیمت مصرف کننده از آنها و پرداخت مابه التفاوت آن خود تبدیل به یک معضل شود!؟

امام در پایان گفت: همه این موارد باید به صورت شفاف به مردم گفته شود تا در جریان باشند، نمی شود که هم به مردم نگوییم و توضیح ندهیم و هم انتظار داشته باشیم که سخت ترین مشکلات را تحمل کنند و هیچ اعتراضی هم نسبت به شرایط نداشته باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
2
91
لطفا آن نهاد رامعرفی کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
لطفا
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
3
56
...
این پولها خوردن ندارن...؟
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
0
84
این نهادها کی هستند که میتوانند تیراندازی کنند به سمت مسولینی که جهت نظارت و بازدید رفتند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
فکر کنم سازمان اتوبوسرانی باشد...
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
چه کسی می تواند تیر اندازی کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
1
65
کدوم نهاد خاص؟؟
حمید رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
3
22
کشور ما با بیشترین روز های آفتابی می تواند با ایجاد نیروگاههای برق از انرژی خورشیدی بیشترین بهره را ببرد . سالها پیش در دوره سازندگی قرار بود مزارع نیروگاههای خورشیدی در کویر مرکزی احداث شود , گفته میشد ضمن تامین برق بخش مهمی از کشور بیش از یک میلیون اشتغال ایجاد میکند . امروز هم دولت انقلابی انشا الله پیگیری کند . امروز کشور امارات در تولید برق از انرژی خورشید پیشتاز است و مایه تاسف که ما از انها جا مانده ایم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
لطفا یکبار هزینه نصب و نگهداری این تجهیزات را به نسبت در آمد آن بررسی کنید و سپس طرح بدهید.
چطور فکر میکنی یک چیز به این واضحی به ذهن دست اندر کاران وزارت نیرو نرسیده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
از ناشناسی به ناشناس دیگر
هزینه نصب و نگهداری این تجهیزات هر چقدر هم باشد، مساوی با خشکسالی و هزینه های زیست محیطی نیست
بماند که این تاسیسات زمینه ساز توسعه ی فناوری های جدید هست، بازدهی بالایی دارد، ظرفیت های دست نخورده را بکار می بندد، تجدید پذیر است و از همه کم اهمیت تر، به سبب انرژی پاک وجهه ی مناسبی را هم به وجود می آورد.
وطن ذوست سمسکنده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
35
9
باز دوباره دوستان اصلاحات چی مدیریت خود را گردن دولت قبل و فلان سازمان انداحتن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
2
24
پنل خورشیدی و توربینهای بادی دو راه بسیار به صرفه و برای مملکت ما که دشتهای کویری پهناور دارد بدرد بخور است.
پاسخ ها
الف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
چه دل خوشی داری تو که فکر میکنی با داشتن کویر پهناور میشه صاحب نیریگوگاه خورشیدی شد !!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
الف
داشتن کویر پهناور + پول = انرژی پاک
هر دو عامل مهمن. صفحه های خورشیدی به نورگیری بالایی احتیاج دارن
اگه مدل برج خورشیدی هم باشه که دیگه بیشتر از پول، دمای بالا مهمه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
2
30
من از بیگانگان هرگز ننالم که با من هر چه کرد آن آشنا کرد
سیدجعفرکاظمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
0
0
واقعا این نهادهای خاص که میفرمائید دورازچشم دولت ومسئولین فعالیت میکنند؟ باورش مشکل است.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین