کد خبر: ۷۱۷۱۳۴
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲

عملاً وارد پیک جدید کرونا شده‌ایم

زالی گفت: در شبانه‌روز گذشته در استان تهران ۱۳۴۲ بیمار جدید در بیمارستان‌ها بستری شدند و عملاً وارد پیک جدید ویروس کرونا شده‌ایم.
عملاً وارد پیک جدید کرونا شده‌ایم
آفتاب‌‌نیوز :

علیرضا زالی فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران در ادامه سفر یک روزه خود به شهرستان‌های پاکدشت، قرچک و ورامین امروز از بیمارستان شهدای پاکدشت بازدید و اظهار کرد: در این بازدید سردار ذوالقدر فرمانده سپاه سیدالشهدا، جمارانی فرماندار پاکدشت، سرهنگ امجدی فرمانده سپاه پاسداران شهرستان، مسئول بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ، دکتر حسن پیری مدیر حوزه ریاست و مشاور اجرایی ریاست دانشگاه نیز حضور داشتند.

زالی درابتدای این بازدید ضمن حضور در بخش اورژانس بیمارستان شهدای پاکدشت از نزدیک در جریان نحوه ارایه خدمات در این مرکز قرار گرفت و ضمن گفتگو با کادر درمان با اهدای شاخه گل از زحمات آنان در راستای خدمت رسانی به بیماران و مراجعان قدردانی کرد.

در ادامه این بازدید رییس دانشگاه از روند پروژه ساختمانی محل نصب و راه اندازی دستگاه سی تی اسکن این مرکز بازدید کرد و توصیه‌های لازم را در این خصوص ارایه داد.

بیشتر شهرستان های استان تهران دارای وضعیت قرمز کرونایی هستند

براساس این گزارش زالی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت قرمز شیوع کرونا در استان تهران گفت: در حال حاضر اکثر شهرستان‌های استان تهران در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند و خیز پنجم شیوع کرونا با شتاب بیشتری در حال شکل گیری است و شاهد مراجعه افراد به اورژانس بیمارستان‌ها با حجم و تراکم بسیار زیادی همراه است.

وی گفت: در حال حاضر ۵۶۰۰ بیمار کرونایی در ۱۰۵ بیمارستان استان تهران بستری هستند و تعداد مراجعان سرپایی بصورت شتابان رو به افزایش است به طوری که در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۴ هزار بیمار در بخش سرپایی بهداشت و درمان مراجعه کردند.

زالی اظهار کرد: تعداد بیماران جدید کرونایی مراجعه کننده در شبانه روز گذشته در استان تهران ۱۳۴۲ نفر پذیرش بوده که از این تعداد، ۲۴۳ نفر به دلیل بدحالی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند و عملاً می‌توان گفت، وارد پیک جدید ویروس کرونا شده‌ایم.

وی با اشاره به ترخیص ۸۹۰ بیمار از بیمارستان‌های استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته افزود: در حال حاضر حجم مراجعان به بیمارستان‌ها با میزان ترخیص همخوانی ندارد و تلاش می‌شود تا با افزایش ظرفیت بیمارستان‌ها، خیز پنجم را پشت سر گذاشت.

گروه های سنی جوان بیشتر در معرض ابتلا به ویروس دلتا کرونا هستند

زالی با اشاره به ویژگی سویه جدید ویروس دلتا کرونا به درگیری بیشتر گروه سنی جوانتر، بروز مشکلات همزمان گوارشی و تنفسی و سرعت بیشتر بروز علائم تا زمان مراجعه افراد به بیمارستان در این سویه اشاره کرد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونای تهران گفت: در بسیاری از موارد افرادی که در بیمارستان بستری می‌شود، ممکن است تست PCR مثبت نداشته باشند، اما تست کرونای منفی کاذب بیشتری را نسبت به خیزهای قبلی دارند و باید با سایر روش‌های تشخیصی، آزمایش و سی‌تی‌اسکن، به بیماری این افراد پی برد.

وی افزود: از اواسط هفته سوم خرداد به نظر می‌رسید سویه انگلیسی کرونا در استان تهران در حال از بین رفتن بود، اما هم اکنون با تغییرات صورت گرفته در این ویروس که تا ۱۲ برابر بیشتر از نوع کلاسیک آن است، با حجم شتابان مراجعان سرپایی مواجه هستیم.

وی ضمن تبیین تمهیدات صورت گرفته برای کنترل بیماری تأکید کرد: برای مهار شیوع ویروس کرونا، تنها اعمال محدودیت‌ها کافی نیست و برای خاموش کردن امواج کرونا، باید روند واکسیناسیون در کشور سرعت بیشتری پیدا کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین