کد خبر: ۷۱۷۵۰۴
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۲

مسی: خداوند این لحظه را برای من کنار گذاشته بود

«لیونل مسی» بامداد امروز(یکشنبه) در بهشت فوتبال بود و به همراه تیم ملی آرژانتین موفق شد تا در عرصه ملی دست به افتخارآفرینی زده و کوپا آمریکا را فتح کند؛ مرد آرژانتینی معتقد است که این لحظه برای وی نزد خدا به امانت بوده است.
مسی: خداوند این لحظه را برای من کنار گذاشته بود
آفتاب‌‌نیوز :

تیم ملی آرژانیتن با پیروزی یک بر صفر برابر برزیل در فینال کوپا آمریکا قهرمان شد و کاپیتان آلبی سلسته معتقد است که این لحظه برای وی نزد کائنات به امانت مانده بوده است.

حالا مرد آرژانتینی دیگر مجبور نیست خشم و ناراحتی جام نبردن با تیم ملی کشورش را به دوش بکشد؛ انتقادی نسبتا ناعادلانه که همواره علیه وی مطرح می‌شد به ویژه زمانی که در مورد جایگاه وی به عنوان یکی از بزرگ ترین بازیکنان تاریخ فوتبال مورد بحث قرار می‌گرفت.

مسی در این خصوص اظهار داشت: باید این موضوع آزاردهنده را که هرگز با تیم ملی کشورم جامی نبرده بودم، از خودم دور می‌کردم؛ مدت‌ها در یک قدمی آن بودم و می‌دانستم یک روز اتفاق می‌افتد. از خدا برای هدیه این لحظه به من مقابل برزیل و در خاک برزیل سپاسگزارم.

وی افزود: فکر می‌کنم خدا این لحظه را برای من کنار گذاشته بود.

بدیهی بود که مسی از خوشحالی در پوست خود نمی‌گنجید نه تنها به خاطر ارزش این قهرمانی برای دوران فوتبالی وی بلکه برای آرژانتینی که برای نخستین بار بعد از سال ۱۹۳ موفق به فتح یک جام شد.

کاپیتان آلبی سلسته در این باره نیز اظهار داشت: نمی‌توانم وسعت خوشحالیم را توصیف کنم؛ بارها و بارها مجبور شدم که زمین را در ناراحتی ترک کنم؛ می‌دانستم این اتفاق یک روز باید تغییر کند و هیچ لحظه و زمان‌بندی بهتر از حالا نبود.

این تیم استحقاق این جام را داشت؛ این یک جام خاص است

مسی در ادامه افزود: بارها رویای این جام را در خواب می‌دیدم. این افتخار را به خانواده‌ام، همسرم، فرزندانم، پدر و مادرم، خواهران و برادرانم که به اندازه من یا حتی بیشتر از من سختی کشیدند، تقدیم می‌کنم.

شماره ۱۰ سابق آبی اناری‌ها ادامه داد: همیشه بی‌آنکه بخواهیم چند روز اول تعطیلات تابستانی را ناراحت بودیم چون هیچ جامی نبرده بودیم اما این بار همه چیز فرق می‌کند. به این تیم ایمان داشتم؛ تیمی که از کوپا آمریکای قبلی قدرتمندتر بود. گروهی از انسان های خوب که همیشه رو به جلو حرکت می‌کنند و باوجود روزها دوری از خانواده هایشان شکایت نمی‌کنند؛ اما هدف مشخص بود و ما به آن رسیدیم. توانستیم قهرمان شویم و شادی ما زاید الوصف است.

مسی در جریان دیدار فینال آرام بود و بعد از بازی در مورد چند آسیب‌دیدگی خود افشاگری کرد اما به گفته وی، تاریخ سازی ارزش تحمل این فشار را دارد.

وی در این باره تاکید کرد: فکر می‌کنم هنوز هم نتوانیم ارزش کاری را که کرده‌ایم، درک کنیم؛ فراتر از قهرمانی. حالا بسیار خوشحالیم و جشن می‌گیرم اما اینکه برزیل را در فینال در خاک خودشان شکست دادیم، در قلب تاریخ جاودانه خواهد شد. به هم تیمی هایم گفتم که آنها آینده تیم ملی هستند و حق با من بود؛ آنها با بردن این کوپا، این را به من ثابت کردند.

مرد ۳۴ ساله آرژانتینی در ادامه از این فرصت استفاده کرد تا از بازیکنان پیشین تیم ملی آرژانتین که در کنار وی بازی کرده بودند، قدردانی کند.

وی در این باره نیز تصریح کرد: دوست دارم این لحظه را با تمام هم تیمی های سابقم نیز به اشتراک بگذارم؛ بارها در یک قدمی بودیم اما تلاشمان نافرجام بود. آنها هم برای این تیم ملی تلاش زیادی کردند؛ قرعه جام به نام ما افتاد اما این قهرمانی نتیجه سال‌ها تلاش و پشتکار بود.

منبع: ورزش سه
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین