کد خبر: ۷۱۷۵۴۷
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۵

رئیس سازمان سنجش: داوطلبان کنکور نگران بخش ریاضی نباشند

ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید براینکه داوطلبان کنکور سال جاری نگران بخش ریاضی نباشند، گفت: برآورد سازمان سنجش این است که کنکور امسال به غیر از ظرفیت ریاضی نسبت به سال گذشته حتی ۱۰ تا ۱۵ درصد ساده‌تر نیز شده است.
رئیس سازمان سنجش: داوطلبان کنکور نگران بخش ریاضی نباشند
آفتاب‌‌نیوز :

خدایی یکشنبه شب با حضور در یک گفت‌وگوی زنده تلویزیونی درخصوص برخی اعتراض ها به دشواری پرسش های کنکور سال جاری، افزود: در آزمون سراسری امسال ۷۱ عنوان درسی مورد امتحان قرار گرفت با حدود ۱۵۰۰ سوال که با احتساب سوالات خارج از کشور، این عدد به سه هزار می‌رسد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور به گله‌مندی آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: تمامی مطالبی که همکاران آموزش و پرورش از آن گله مند هستند مرتبط به رشته ریاضی است، اما برآورد سازمان سنجش این است که کنکور امسال به غیر از ظرفیت ریاضی نسبت به سال گذشته حتی ۱۰ تا ۱۵ درصد ساده‌تر نیز شده است.

وی تاکید کرد: اهداف آموزشی سازمان سنجش با آموزش و پرورش کاملا متفاوت است و به نوعی می توان گفت آموزش عمومی با آموزش عالی متفاوت است و اگر مقرر باشد که سازمان سنجش برای کنکور همانند آموزش و پرورش امتحان برگزار کند، در این رقابت تمامی دانش آموزان با معدل بالای ۱۹ قبول می‌شوند.

خدایی ادامه داد: بنابراین هدف ما از برگزاری چنین آزمونی در وهله اول رقابت است تا بتوانیم ۵ درصد بالای آزمون را از سایر داوطلبان جدا کنیم، سوالات ما تلفیقی از سوالات ترکیبی و مفهومی بوده است و اگر هر فرد و یا سازمانی مستندی در جهت خلاف صحبت های بنده ادعا دارد، حتما مستندات خود را به سازمان سنجش ارسال کند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید براینکه بخش پیشنهادات و نظرات سامانه سازمان ما کاملا فعال است و درخواست بنده از تمامی داوطلبان این است که نظر خود را در این بخش حتما ثبت کنند، گفت: ما منتظر هستیم تا بگویند کدام سوال خارج از کتاب بود تا ما آن را به طراحان سوال ارجاع دهیم و پس از بررسی‌ها اگر مشخص شود که سوالات واقعا خارج از کتاب بوده و ادعای همکاران آموزش و پرورش صحیح است نتیجه را به نفع داوطلبان آزمون سوق می‌دهیم و سوالات خارج از کتاب، حذف خواهد شد.

خدایی در پایان تصریح کرد: داوطلبان آزمون سال جاری نگران بخش ریاضی نباشند زیرا امسال با نمره کمتر نسبت به سال قبل از تراز بیشتری برخوردار خواهند شد و سازمان سنجش به نفع داوطلبان تصمیم خواهد گرفت و حتما این موضوع را به نفع آنها تمام خواهیم کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین