کد خبر: ۷۱۷۶۸۴
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۴
ایران باید برای دور هفتم مذاکرات وین تصمیم بگیرد

واکنش آمریکا به گزارش برجامی ظریف: آماده مذاکره هستیم

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد کشورش آماده هفتمین دور مذاکرات وین است و به محض تعیین تاریخ، نماینده ویژه آمریکا و هیات مربوطه آماده بازگشت به وین هستند.
واکنش آمریکا به گزارش برجامی ظریف: آماده مذاکره هستیم
آفتاب‌‌نیوز :

ند پرایس روز دوشنبه به وقت محلی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره مذاکرات وین و بیست و دومین گزارش برجامی محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران گفت: به محض تعیین تاریخ برای ادامه مذاکرات، راب مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و تیم او آماده بازگشت به وین برای هفتمین دور مذاکرات هستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا تصریح کرد آمادگی داریم بدون محدودیت زمانی به دور هفتم مذاکرات غیرمستقیم با ایران برگردیم. این ایران است که برای دور هفتم مذاکرات باید تصمیم بگیرد.

وی اظهار داشت: آمریکا ضرب‌ الاجلی تعیین نکرده اما آنتونی بلینکن وزیر خارجه گفته است که تأخیر افتادن در ادامه مذاکرات و پیشرفت ایران در فعالیت‌های هسته ای می تواند بر تصمیم آمریکا بر بازگشت به توافق هسته‌ای (برجام) سال ۲۰۱۵ تأثیرگذار باشد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در عین حال گفت: همچنان معتقدیم دیپلماسی مؤثرترین روش برای رسیدن به آنچه پیگیری می‌کنیم، است.

ند پرایس مدعی شد آنچه آمریکا پیگیری می کند، راستی آزمایی ایران است که هیچگاه به سلاح هسته ای دست نیابد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران: وزن موضوعات حل شده خیلی بیشتر از مسائل حل نشده است

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه ایران روز دوشنبه به خبرنگاران در تهران گفت: باتوجه به پیشرفت‌های حاصله می‌توان گفت به پایان مذاکرات وین نزدیک شده‌ایم. برخی موضوعات حل‌نشده کماکان باقی است، ولی آنچه که اهمیت دارد این است که وزن موضوعات حل‌شده خیلی بیشتر از مسائل حل‌نشده است. ما مسیر زیادی را تاکنون طی کرده‌ایم اما این راه باقی مانده از مسیر، مسیر ساده‌ای نخواهد بود. امیدواریم طرف‌های مقابل بتوانند تصمیمات خود را اتخاذ کنند، در این صورت ما نیز می‌توانیم به توافقی دست یابیم که مطلوب همگان خواهد شد.

خطیب زاده گفت: در وین، همه هیئت‌ها اذعان دارند که پیشرفت‌های نسبتا خوبی صورت گرفته و همگی بر جدیت خود برای ادامه مسیر و دستیابی به یک توافق برای احیای برجام تفاهم دارند، اما در همین راستا قبول دارند که برخی مسائل کلیدی باید از سوی مراجع تصمیم‌گیری در کشورها بررسی‌ شود.

سخنگوی وزارت خارجه ایران یادآورشد: آنچه در کشورمان مورد اجماع همه می باشد، این موضوع است که اولا تحریم‌های آمریکا باید به صورت موثر برداشته شود و ثانیا مطالبات فرابرجامی ارتباطی به این توافق ندارد. مکررا اعلام شده به محض اجرای کامل توافق هسته‌ای و راستی‌آزمایی آن، جمهوری اسلامی ایران نیز اجرای کامل تعهدات خود را از سر خواهد گرفت.

خطیب زاده اضافه کرد: از نظر جمهوری اسلامی ایران، پیشرفت مذاکرات در وین، از این منظر خوب بوده که هم متون بسیار زیادی آماده شده و هم بخش‌هایی که تکمیل نشده است، دارای وضعیت مشخص شده‌ای است که اختلافات را به طور مشخص نشان می‌دهد و این موضوع به تصمیم گیران کمک می‌کند تا متوجه شوند در چه مرحله‌ای از تصمیم گیری قرار دارند.

وی تاکید کرد: مواضع ما از ابتدای مذاکرات هیچ‌گونه تغییری نکرده است و خواهان رفع تحریم‌ها، راستی‌آزمایی آنها و سپس از سرگیری اجرای تعهدات از سوی کشورمان هستیم. از سوی دیگر آمریکا به عنوان ناقض برجام باید تضمین‌های لازم را بدهد. ما در مذاکرات وین، چارچوب منافع ملی، صرفا اهداف مشخص شده از سوی مسئولین عالیه نظام را دنبال می‌کنیم.

زمان برای دولت‌های دوازدهم و سیزدهم اهمیت ثانویه دارد

سخنگوی وزارت خارجه ایران درخصوص پیش بینی زمان دستیابی به توافق نیز گفت: به طور حتم برای دولت های دوازدهم و سیزدهم آنچه اهمیت دارد دستیابی به منافع عالیه مردم است و زمان اهمیت ثانوی دارد. بدیهی است هرچه این مهم، سریعتر به نتیجه برسد آثار رفع تحریم‌ها زودتر در کشور نمایان می‌شود.

بیست و دومین گزارش برجامی ظریف به مجلس

بیست و دومین و آخرین گزارش برجامی وزارت امور خارجه امروز در بیش از ۲۰۰ صفحه در اختیار کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس قرار گرفت.

این گزارش در ۱۴ بند شامل نتایج توافق و اجرای برجام، کوشش صادقانه برای رعایت خطوط قرمز، بدعهدی آمریکا، خروج آمریکا از برجام، اقدامات کم نتیجه اروپا پس از خروج آمریکا، جنگ تمام عیار اقتصادی دولت آمریکا علیه مردم ایران، استفاده از ساز و کار بند ۳۶ برجام برای حل و فصل اختلافات، کاهش تعهدات هسته‌ای اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها،صیانت از حقوق ملت ایران، شکست سیاست فشار حداکثری، حزب دموکرات و بازگشت به برجام، مستند سازی ضرورت رفع تحریم ها، مذاکرات وین منطبق با سیاست قطعی نظام و آخر دعوانا تدوین شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
10
4
نزدیک یکسال است که همه را سرکار گذاشته اند ودرحال مذاکره هستند.این چه مذاکره ای است که به اتجام نمی رسد؟مذاکره به قصد مذاکره، می روند اتریش با پول بیت المال تفریح می کنند وپذیرایی می شوند و دست خالی برمی گردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
توافق ' منتظر تصمیماتی در داخل کشور است
ناشناس
|
Germany
|
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
0
11
چنین واکنشی جدید نیست که مربوط به ظریف باشد
آمریکا گفته زمان مذاکره به عهده ایران است که
چه وقت حاضر به ادامه مذاکره بشود !؟
آمریکا در هر دو حالت متاسفانه سود میبرد !.؟
چه برجام بشود وچه نشود
این ایران است که با تاخیر
برجام بیشتر در فشار می بیند
ناشناس
|
Luxembourg
|
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
3
5
برجام اگر هم به نتیجه برسد مشکلات اقتصاد ایران را حل نمیکند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
1
8
برخی از ما وقتی برجام بود گفتیم چرا هست ؟ و وقتی نبود گفتیم چرا نیست ؟ اخه کائنات به کدام ساز ما برقصد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
1
2
اعتراف اخیر عراقچی حاکی از بیهوده بودن مذاکره واز دست رفتن فرصت در داخل بود!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین