کد خبر: ۷۱۷۷۸۴
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۴

وام ازدواج ۴۰۰ میلیون تومانی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان زنجان گفت: زوجین در شرایطی می‌توانند مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان وام ازدواج دریافت کنند.
وام ازدواج ۴۰۰ میلیون تومانی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟
آفتاب‌‌نیوز :

حسن دادگر ظهر امروز (۲۲ تیرماه) در نشست خبری که به مناسبت هفته ازدواج و در سالن کنفرانس اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س)، از عضویت ۱۴ بانک در کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان خبر داد و افزود: علاوه بر این بانک‌ها، بانک‌های خصوصی در استان نیز نسبت به پرداخت وام قرض‌الحسنه ازدواج اقدام می‌کنند.

وی با یادآوری اینکه شبکه بانکی استان زنجان در سال گذشته به لحاظ همراهی و حمایت از اقتصاد و تولید، رتبه عالی را در کشور به خود اختصاص داد که یکی از شاخص‌های کسب این رتبه نیز پرداخت وام قرض‌الحسنه ازدواج بود، تصریح کرد: سال گذشته ۱۱ هزار و ۳۳۲ فقره وام ازدواج در استان پرداخت شد که بخشی از این پرداخت‌ها مربوط به سال قبل بوده و بخشی به سال‌جاری موکول شده است.

این مسئول مبلغ وام ازدواج پرداخت شده در سال گذشته به متقاضیان استان زنجان را ۵۸۶ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: این میزان تسهیلات در سال گذشته نسبت به وام‌های ازدواج پرداخت شده در سال ۹۸، به میزان ۵۴ درصد رشد داشته است. همچنین امسال وام ازدواج به ازای هر فرد از ۵۰ میلیون تومان به ۷۰ میلیون تومان افزایش یافته که این موضوع می‌تواند خبر خوشی برای متقاضیان دریافت این وام باشد.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان زنجان با اشاره به اینکه دامادهای زیر ۲۵ سال و عروس‌های زیر ۲۳ سال به جای ۷۰ میلیون تومان، ۱۰۰ میلیون تومان وام ازدواج دریافت خواهند کرد، یادآور شد: در شرایطی نیز زوجین (با هم) ۴۰۰ میلیون تومان وام ازدواج دریافت خواهند کرد و آن زمانی است که هم پدر عروس و هم پدر داماد جزو اقشار ایثارگر جامعه باشند که در این صورت به هر فرد ۲۰۰ میلیون تومان وام تعلق خواهد گرفت.

دادگر با بیان اینکه در سه ماهه اول امسال نیز ۳۱۹۱ فقره وام ازدواج به متقاضیان پرداخت شده که مبلغ آن ۲۳۳ میلیون تومان بوده و هنوز ۳۶۰۰ نفر برای دریافت این وام در استان در نوبت انتظار هستند، اظهار کرد: مدت زمان بازپرداخت وام قرض‌الحسنه ازدواج ۱۰ ساله بوده و نرخ کارمزد آن نیز ۴ درصد است. همچنین قانون‌گذار اعلام کرده است که هر فرد ایرانی (به جز اتباع خارجی) می‌توانند یک بار از تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه آقایان برای دریافت وام ازدواج نیاز به داشتن کارت پایان خدمت ندارند، خاطرنشان کرد: تاریخ عقد متقاضیانی که قصد دارند از تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج ۷۰ میلیون تومانی استفاده کنند، باید از اول فروردین‌ماه ۹۷ به بعد باشد، در غیر این صورت وام ازدواج ۵۰ میلیون تومانی به آن‌ها تعلق خواهد گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین