کد خبر: ۷۱۷۹۱۱
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴

مدیرکل ام‌آی۵ انگلیس اتهام جاسوسی علیه چین و روسیه را تکرار کرد

مدیرکل آژانس جاسوسی داخلی انگلیس موسوم به ام‌آی۵ باردیگر ادعای تهدیدهای ناشی از چین و روسیه را تکرار کرد و مدعی شد که جاسوسان خارجی در تلاش هستند تا فنآوری‌های کشور را سرقت و با حمله به زیرساخت‌ها، هرج و مرج ایجاد کنند.
مدیرکل ام‌آی۵ انگلیس اتهام جاسوسی علیه چین و روسیه را تکرار کرد
آفتاب‌‌نیوز :

کن‌ مک‌کالم با ایراد سخنانی در مقر ام‌آی۵ که فرازهایی از آن در نشریات انگلیسی منتشر شد ادعا کرد که مردم باید تهدید ناشی از جاسوسی‌های خارجی را به اندازه تروریسم جدی بگیرند.

به گفته وی، ام‌آی۵ تاکنون ۱۰ هزار اقدام جاسوسی را با هدف بازی‌دادن افکار عمومی خنثی کرده است. مدیرکل ام‌آی۵ بیان داشت: در طول زمان باید هوشیاری مردم را نسبت به تهدیدهای دولتی، آنچنان که سال‌ها نسبت به خطر تروریسم صورت دادیم بالا ببریم. نیازی به ترسیدن نیست بلکه باید هوشیار بود.

مک‌کالم همچنین چین و روسیه را به سرقت اطلاعات دانشگاهی و تجاری و گفت: اگر به قدرت‌های متخاصم کمی شانس داده شود، با زدن میان‌بر، تحقیقات و سرمایه‌گذاری‌های انگلیس را سرقت می‌کنند.

انگلیس و سایر کشورهای غربی، چین و روسیه را به سرقت اطلاعات حساس و نفوذ سیاسی متهم می‌کنند. این درحالیست که پکن و مسکو چنین اتهاماتی را رد کرده و می‌گویند که غربی‌ها در این زمینه دچار توهم شده‌اند.

دیروز سفیر جدید چین در لندن به رغم تنش‌های تنش‌های دیپلماتیک تصریح کرد که پکن تهدیدی علیه انگلیس نیست و خواستار توسعه روابط دوجانبه است. وی بیان داشت که تاریخ ثابت کرده تعامل و همکاری‌های نزدیک میان چین و انگلیس به عنوان دو عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به سود منافع دو طرف و منجر به استقرار صلح، ثبات و آبادانی می‌شود. مادامی که اصول احترام متقابل و برابری رعایت شود روابط میان دو کشور رو به جلو حرکت و پیشرفت می‌کند.

آژانس جاسوسی داخلی انگلیس (ام‌آی۵) نخستین بار در سال ۱۹۰۹ تشکیل شد تا تهدیدهای ناشی از آلمان را مهار کند. دستور کار این سازمان به مرور زمان به مهار تهدیدهای امنیتی ناشی از جنگ جهانی دوم و فعالیت جاسوسان اتحاد جماهیر شوری تغییر یافت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین