کد خبر: ۷۱۷۹۳
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۲:۰۹
عضو كمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد:

كوپن بنزین در بازار سیاه

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: لابد تا به حال از خود پرسید که با وجود سهمیه‌بندی بنزین این همه ماشین در خیابان‌ها چه می‌کنند، خودروها بنزین‌های خود را از کجا می‌آورند. این سوالی است که نه تنها شهروندان بارها آن را طرح کرده و در صدد یافتن پاسخی برای آن بوده‌اند، بلکه مسئولان را نیز به خود مشغول کرده است.

پاسخ یک مقام رسمی
«نعمت‌زاده معاون وزیر نفت» بدون اشاره به چگونگی دستیابی صاحبان خودروها به بنزین در پاسخ به این پرسش که مردم راههای دستیابی به بنزین را یافته‌اند ، به شکل غیر مستقیم به جریان افتادن بنزین از مجاری غیررسمی را تایید می‌کند.

در نگاه اول استفاده صاحبان خودروهای شخصی از سهمیه بنزین وانت‌بارها، تاکسی‌هاو آژانس‌ها، راهی است که بنزین را با قیمتی بالاتر در دسترس دیگران قرار می‌دهد اما همانطور که پیش‌بینی می‌شد ماجرا پیچیده‌تر از آن است. 

كوپن های بنزین در بازار سیاه
خبرنگار اقتصادی آفتاب در تحقیق و بررسی این موضوع پس از تماس و گفت‌وگو با چندین کارشناس به پاسخی رسید که در خور توجه می‌باشد، حسین آفریده عضو کمیسیون انرژی مجلس هفتم به ورود کوپن‌های بنزین فرمانداری‌ها به بازار سیاه بسنده کرد و گفت: «کوپن‌هایی که به فرمانداری‌ها داده شده به بازار سیاه راه پیدا کرده و در آنجا خرید و فروش می‌شود». 

وی البته توضیحات بیشتر را به عهده فرمانداری‌ها گذاشت. 

آفریده همچنین درباره شکایت برخی رانندگان مبنی بر سرقت بنزین در جایگاهها افزود: «خود ما هم از این جایگاهها استفاده می کنیم و هرگز به چنین مواردی بر نخورده ایم». 

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر این نکته که بعد از سهمیه بندی بنزین به موارد كلان از قاچاق، برخورد نکرده اند، افزود: «گزارش هایی نشان می دهد كه كوپن ها در اختیار فرمانداریها به بازار سیاه راه یافته است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین