کد خبر: ۷۱۸۰۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹

هشدار روسیه به انگلیس: نزدیک کریمه شوید، خون افرادتان گردن خود شماست

مشاور امنیت ملی روسیه با هشدار درباره تکرار حادثه ورود ناو انگلیسی به حریم دریایی کریمه، گفت اقدامات مشابه در آینده با شدیدترین روش‌ها از سوی روسیه مواجه می‌شود.
هشدار روسیه به انگلیس: نزدیک کریمه شوید، خون افرادتان گردن خود شماست
آفتاب‌‌نیوز :

بعد از اصرار انگلیس بر قانونی‌بودن ورود ناوشکن این کشور به حریم آبی شبه‌جزیره کریمه، دولت روسیه هشدار شدیدالحنی در این‌باره صادر کرد.

«میخائیل پوپوف» معاون شورای امنیت ملی روسیه شامگاه چهارشنبه به انگلیس هشدار داد اگر بار دیگر کشتی‌های جنگی این کشور به کریمه نزدیک شوند، این بار ملوانان و خدمه آنها آسیب خواهند دید.

دوم تیرماه بود که یک فروند ناوشکن انگلیسی پس از ورود به حریم دریایی کریمه در دریای سیاه با شلیک هشدار کشتی جنگی و بمباران اخطار یک جنگنده روس مواجه شد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، پوپوف با بیان اینکه رفتار لندن و واکنش این کشور بعد از آن حادثه «غیرقابل درک» است، درباره اظهارات نخست‌وزیر و وزیر خارجه انگلیس مبنی بر احتمال تکرار شدن ورود ناوشکن به حریم دریایی کریمه هشدار داد.

وی در این‌باره توضیح داد: «اقدامات مشابه در آینده، فارغ از اینکه دولت انجام‌دهنده طرف چه کسی است، با شدیدترین روش‌ها از سوی روسیه مواجه می‌شود. به مخالفان خود توصیه می‌کنیم با توجه به توانمندی‌های ارتش روسیه، درباره اینکه چنین اقدامات تحریک‌آمیزی ارزش خطر کردن دارند، خوب فکر کنند».

بر اساس این گزارش، معاون شورای امنیت ملی روسیه در ادامه هشدار داد: «این دولتمردان انگلیسی نیستند که در کشتی‌ها و شناورهای این کشور که برای اهداف تنش‌زا استفاده می‌شوند، حضور دارند. از جانسون و راب می‌پرسم، به خانواده ملوانان انگلیسی که خونشان گردن شما خواهد بود، چه می‌گویید؟»

پیش از این نیز «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین با بیان اینکه ناتو یک عنصر ثبات‌زدا است که منجر به تقابل می‌شود، گفت تکرار اقداماتی مانند تجاوز ناوشکن انگیسی را با واکنش کوبنده،‌ پاسخ خواهند داد. 

از زمان الحاق کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ بعد از برگزاری یک همه‌پرسی، واشنگتن و کشورهای غربی و اروپایی چندین دور تحریم‌هایی را علیه روسیه به بهانه تنش‌زایی در شرق اوکراین وضع کرده‌اند و این در حالی است که مسکو بارها این اتهامات را رد کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
0
0
انگلیسی ها هم می ایستند و نگاه میکنند، روزی که شما ابر قدرت بودید چکار کردید حالا چکار کنید.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین