نوسانات برق و جریان قطعی آن، باعث شده وسایل برقی برخی از مشترکان آسیب جدی ببیند. حالا عبدالامیر یاقوتی مدیرکل امور مشتریان شرکت توانیر از پرداخت خسارت به مردم خبر داده است.
او اعلام کرده است: مشترکان میتوانند با مراجعه به پایگاه اطلاعرسانی شرکت توانیر در بخش بیمه مشترکان و یا نرمافزار برق من نسبت به بارگذاری مدارک خود اقدام کنند تا پس از طی مراحل پرداخت خسارت عملیاتی شود.
مدیرکل امور مشترکان توانیر به همه مشترکان خسارتدیده این مژده را داده که تا پایان سال ۱۴۰۰، کلیه خسارات پرداخت میشود. او امروز توضیح داده است که در حال حاضر با بیمه هنوز توافق نامهای منعقد نشده، ولی تا آخر شهریور ماه امسال تمامی خسارات ناشی نوسانات برق سال ۱۴۰۰ پرداخت میشود.
سامانه bime.tavanir.org.ir و اپلیکیشن برق من، دو راه ارتباطی مشترکان با شرکت توانیر برای دریافت خسارات ناشی از قطعی برق است.
سامانه بیمه توانیر از سال ۱۳۹۹ راهاندازی شده اما بسیاری از مشترکان از روند پیگیری دریافت خسارات در آن ناراضیاند و حتی هفته گذشته هم یک روز از کار افتاده بود و مسولان شرکت توانیر هم حاضر به پاسخگویی در این باره نبودند.
البته عبدالامیر یاقوتی قبلا هم گفته بود که مشترکان خانگی با مراجعه به سامانه بیمه توانیر میتوانند خسارت ناشی از خاموشیها را طبق قرارداد منعقد شده دریافت کنند.