کد خبر: ۷۱۸۰۸۱
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۸

هشدار نارنجی برای تگرگ، صاعقه و آب‌گرفتگی معابر در برخی نقاط کشور

سازمان هواشناسی با پیش‌بینی بارش‌های شدید، خیزش گرد و خاک، احتمال تگرگ و جاری شدن آب روان در مسیل‌ها، برای برخی از استان‌های کشور هشدار سطح نارنجی صادر کرد.
هشدار نارنجی برای تگرگ، صاعقه و آب‌گرفتگی معابر در برخی نقاط کشور
آفتاب‌‌نیوز :

سازمان هواشناسی با اعلام هشدار سطح نارنجی برای برخی از استان‌ها از تشدید بارش های موسمی همراه با رشد ابرهای همرفتی خبر داد. این بارش‌ها از امروز آغاز شده و تا یکشنبه ادامه خواهد داشت.

مخاطراتی که در ادامه این بارش‌های شدید ایجاد می‌شود، رعدوبرق همراه با وزش باد شدید، خیزش گردوخاک، احتمال تگرگ و جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، آب گرفتگی معابر، برخورد صاعقه، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه های فصلی و انسداد موقت جاده ها، خسارت به محصولات کشاورزی، تخریب سازه‌های موقت است.

این هشدار در روز پنج‌شنبه برای نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، جنوب فارس، گلستان، شمال آذربایجان غربی، در روز جمعه برای نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، جنوب فارس، گلستان، ارتفاعات در استانهای مازندران، البرز، گیلان، روز شنبه برای کرمان، شرق و جنوب فارس، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، هرمزگان و روز یک‌شنبه برای کرمان، فارس، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات شمال و شرق هرمزگان صادر شده است.

سازمان هواشناسی به شهروندان اعلام کرد از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها اجتناب کنند. دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با خطرات احتمالی آماده باشند. سازه های موقتی تقویت شوند و از صعود به ارتفاعات و چرای دام‌ در مراتع مرتفع و مسیل‌ها اجتناب شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین