کد خبر: ۷۱۸۱۱۷
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۲

جزئیات آتش‌سوزی مرگبار در جنوب تهران / دستگیری یک نفر

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران جزئیات آتش‌سوزی در یک کارگاه تولید صنایع چوب را که منجر به مرگ پنج نفر شد، تشریح کرد.
جزئیات آتش‌سوزی مرگبار در جنوب تهران / دستگیری یک نفر
آفتاب‌‌نیوز :

سیدجلال ملکی در این باره گفت: وقوع حادثه حریق در یک گاراژ در ساعت ۲۰:۵۷ پنجشنبه شب به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که در پی آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان پنج ایستگاه را به همراه خودروی حامل تجهیزات تنفسی به محل حادثه واقع در بزرگراه آزادگان به سمت غرب، خیابان علی‌آباد پاکدانه اعزام کرد.

وی با اشاره به حضور عوامل آتش‌نشانی در محل حادثه گفت: با حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که کانون حریق در یک کارگاه تولید صنایع چوب به مساحت حدود ۵۰۰ متر مربع رخ داده و این کارگاه نیز در یک گاراژ بزرگ که عمده کارگاه های داخل آن مرتبط با چوب بود قرار داشت و به همین دلیل نیز احتمال سرایت آتش و گسترش آن بسیار بالا بود.

ملکی افزود: در همین راستا آتش‌نشانان از چند جهت عملیات خود برای اطفای این حریق را که شعله‌های برخاسته از آن تا شعاع چند صد متری نیز قابل رویت بود، آغاز کردند و یک گروه از آتش‌نشانان نیز بر جستجو و نجات قصد ورود به داخل کارگاه را داشت که متاسفانه با در قفل شده کارگاه آتش گرفته رو به رو شده و مجبور شدند تا با دستگاه فرز قفل را ببرند و وارد ساختمان شوند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به حضور آتش‌نشانان در داخل کارگاه اظهار کرد: متاسفانه در قسمت یک اتاقک داخل این کارگاه، آتش‌نشانان با پیکر بی‌جان پنج مرد که از اتباع کشور افغانستان بودند روبه‌رو شده و آنان را به بیرون از ساختمان منتقل کردند که پس از بررسی علائم حیاتی مشخص شد که جان خود را از دست داده‌اند. البته برای تشخیص علت قطعی مرگ پزشکی قانونی باید اظهار نظر کند اما آن چه در ظاهر مشخص بود، مرگ این افراد در پی دود و حرارت بالا رخ داده بود.

ملکی درباره اقدامات آتش‌نشانان برای اطفای حریق نیز اظهارکرد: همزمان گروهی دیگر از آتش‌نشانان نیز عملیات اطفای حریق را انجام داده و در شرایطی که شعله‌های آتش حتی سقف آجری را نیز تخریب کرده بود، موفق به مهار آتش و سپس اطفای کامل آن شدند.

وی با بیان این که گروهی از آتش‌نشانان پس از اطفای حریق به ایستگاه برگشتند، گفت: یک گروه از آتش‌نشانان نیز برای لکه‌گیری و ایمن‌سازی در محل حضور داشتند که آنان نیز پس از ایمن‌سازی کامل محل دقایقی پیش به ماموریت خود خاتمه داده و محل را به عوامل انتظامی تحویل دادند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران علت وقوع این حادثه را در دست بررسی از سوی کارشناسان این سازمان اعلام کرد و گفت: علت وقوع این حادثه پس از بررسی ابعاد آن اعلام خواهد شد.

پلیس: دستگیری یک نفر درحین فرار از محل آتش‌سوزی

همچنین سروان محمد نظری، رییس مرکز فرماندهی و کنترل پلیس پیشگیری پایتخت با اشاره به حضور عوامل کلانتری ۱۵۲ خانی‌آبادنو در محل حادثه گفت: برای این حادثه پرونده‌ انتظامی تشکیل شده است. اجساد نیز با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شدند.

نظری همچنین از دستگیری یکی از عوامل نگهبانی کارگاه مبل‌سازی خبر داد و گفت: این فرد که قصد فرار داشت توسط عوامل کلانتری دستگیر و به کلانتری ۱۵۲ خانی‌آباد منتقل شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین