کد خبر: ۷۱۸۴۳
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۸:۴۸

تجلیل از اسلامی ندوشن در همایش «فردوسی، شكوه حماسه»

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: فرهنگسرای تفكر در همایش ادبی «فردوسی، شكوه حماسه» از مقام و منزلت علمی و فرهنگی، محمدعلی اسلامی ندوشن به پاس یك عمر تلاش ارزنده این پژوهشگر و اندیشمند برجسته تجلیل می‌كند.

به گزارش خبرگزاری آفتاب، به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای تفكر، این همایش نوزدهم اسفندماه جاری با حضور پژوهشگران و اساتید ادب پارسی، میزبان تمامی علاقمندان، به ویژه دانشجویان، فرهنگیان و دانش‌آموزان است.
به گفته دبیر اجرایی همایش، این برنامه نخستین عوان از سلسله همایش‌های آشنایی با مفاخر ایران زمین است كه در آن به بررسی جایگاه فردوسی در عرصه فرهنگ و ادب پارسی پرداخته خواهد شد.

فاطمه جلالی گفت: در این همایش میرجلال الدین كزازی و محمدعلی ندوشن نتایج سال‌ها پژوهش در عرصه اسطوره و فردوسی شناسی را به علاقه‌مندان عرصه می‌كنند.

اجرای نمایش آرش كمانگیر توسط گروه نمایشی دبیرستان دخترانه فرهنگ منطقه 5، نقالی براساس داستان گرد آفرید شاهنامه و اجرای سرود رستم و سهراب توسط گروه سرود دبیرستان فرهنگ از دیگر برنامه‌های این همایش است.

در همایش «فردوسی، شكوه حماسه» هم چنین ویژه نامه آثار برگزیده دانش‌آموزان و معلمان منطقه 5 درباره فردوسی توزیع و نمایشگاهی از آثار برگزیده برپا خواهد شد.

نمایشگاه كتب و مقالات و سایر آثار محمدعلی اسلامی ندوشن از دیگر برنامه‌های جنبی این همایش است.

همایش «فردوسی، شكوه حماسه» به همت دبیرستان دخترانه فرهنگ منطقه 5 و با همكاری و مشاركت آموزش و پرورش شهر تهران و فرهنگسرای تفكر برگزار می‌شود.

این همایش ساعت 8:30 روز یاد شده در سالن امام علی آموزش و پرورش منطقه 5 تهران واقع در تقاطع بلوار فردوس و ستاری گشایش می‌یابد.

علاقه‌مندان برای كسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن‌های 9-44304978 و 44319303 تماس بگیرند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین