کد خبر: ۷۱۸۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۸:۳۴
قاضی حسینیان خطاب به مدیر انصارنیوز

ادبیات انصار نیوز مشمئز کننده‌است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جلسه‌ رسیدگی به اتهامات حمید استاد، مدیرمسوول سایت «انصارنیوز» به شكایت سید حسین موسویان و مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز یكشنبه در شعبه‌ی 1083 دادگاه عمومی تهران به ریاست قاضی حسینیان و به صورت علنی برگزار شد. 

به گزارش ایسنا، سلیمانی، مدیر كل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام كه به عنوان نماینده‌ی این مجمع در جلسه‌ی دادگاه حضور یافته بود درباره‌ی شكایت مجمع از این سایت توضیح داد:  سایت انصار مكررا اخبار كذب و مغشوشی را علیه رییس مجمع منتشر كرده كه این مطالب به قدری سخیف بود كه حتی ما آن را قابل جواب دادن هم نمی‌دانستیم تا اینكه این سایت عكسی را كه با فتوشاپ دستكاری شده بود، در سایت به نمایش گذاشت و مستقیما علیه ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و رییس مجلس خبرگان رهبری كه امام جمعه تهران و منصوب مقام معظم رهبری نیز هستند در سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی حمله كرد. 
 
وی افزود: پس از انتشار مطلب و عكس دست‌كاری شده‌ای از رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، ما گزارشی را از روابط عمومی مجمع به سرپرست دفتر ریاست ارایه كردیم و ایشان هم آن را برای دادستان كل كشور ارسال كردند كه با اعلام جرم ایشان، پرونده به دادسرای تهران ارجاع شده و به مثابه شكایت تلقی شده است؛ در حالی كه ما این پرونده را صرفا جهت اطلاع ارسال كرده بودیم. 

مدیركل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: این سایت همچنین خبرهای سایت آفتاب را بهانه می‌كند تا علیه مجمع مطالبی را بنویسد در حالی كه ما بارها گفته‌ایم سایت آفتاب نسبتی با مجمع تشخیص مصلحت نظام ندارد. 

در ادامه، پوربابایی، وكیل مدافع سیدحسین موسویان نیز در شكایت خود خطاب به دادگاه، گفت: موكل ما اردیبهشت ماه بازداشت شده بود و پس از آن سایت انصار مطالبی را به عنوان نشر اكاذیب و افترا در سایت خود به صورت متعدد مطرح كرد كه اتهامات زیادی از جمله جاسوسی را به موكل نسبت داده بود. در حالی كه آن اتهامات حتی در پرونده‌ی امنیتی موكل وجود خارجی نداشت. 

وی افزود: این سایت حتی پس از شكایت ما در دادسرا به كرات مطالب كذب را منتشر می‌كرد در حالی كه در دادسرا در دفاع از خود ایجاد سایت را دفاع از ارزش‌های انقلاب و نظام ذكر كرده بود؛ گمان نمی‌رود هتك حیثیت و آبروی افراد هدف نظام و ارزش آن باشد لذا ما بنا به كیفرخواست تقاضای مجازات متهم را داریم. 

قاضی حسینیان در این میان گفت: در دادسرا درباره‌ توهین به ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام تفهیم اتهامی صورت نگرفته است و تنها نشر اكاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی در این باره قید شده لذا لازم است اگر مجمع درباره‌ی توهین هم شكایتی دارد آن را بیان كند.
 
وی خطاب به هاشمی، نماینده‌ مدعی‌العموم نیز گفت: با توجه به اینكه محسن هاشمی سرپرست دفتر ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام، شكایتی را درباره‌ توهین مطرح كرده بود و به فرض عدم طرح شكایت هم به لحاظ جنبه‌ عمومی بزه، دادسرا باید نسبت به اعلام جرم اقدام می‌كرد اما در رابطه با توهین، تفهیم اتهامی صورت نگرفته است؛ علاوه بر آن متهم پس از طرح پرونده در دادسرا همچنان مطالب مشابهی را منتشر كرده است. 

پوربابایی، وكیل مدافع سیدحسین موسویان در ادامه طرح شكایت خود گفت: سایت انصارنیوز در خبرهای خود مدعی شده كه موكل یكی از آپارتمان‌های واقع در برج تهران را با تخفیف چند میلیاردی خریداری كرده است. 

قاضی حسینیان پرسید: آیا موكل شما آپارتمانی در این برج خریداری كرده است؟ 

پوربابایی توضیح داد: پس از درج خبر مذكور شركت سرمایه‌گذاری غدیر اعلام كرد كه سیدحسین موسویان طبق روال قانونی اقدام به خرید یكی از واحدهای مسكونی این برج كرده است. علاوه بر این، سایت انصار بارها در خبرهای خود از عنوان جاسوس، خائن و وطن‌فروش برای موكل یاد كرده است.
 
قاضی حسینیان خطاب به حمید استاد، مدیرمسوول سایت انصارنیوز گفت: حسب محتویات پرونده به شكایت سرپرست دفتر مجمع تشخیص مصلحت نظام و سیدحسین موسویان به وكالت هوشنگ پوربابایی، مرضیه نیك‌آرا و نسیم غنوی مطالبی با عناوین زیر از سوی شما منتشر شده است كه مشروح آن در پرونده موجود است؛ «چرا صندلی داغ رفسنجانی پخش نمی‌شود؟»، «سایت هاشمی سخنان دبیر شورای عالی امنیت ملی را تحریف كرد»، «روزنامه ایتالیایی: رفسنجانی عملگرا حاضر است هر كاری بكند» ، «حمله سایت هاشمی به دولت نهم در جریان آزادی سربازهای انگلیسی» و «ناراحتی سایت هاشمی از خبر خوش هسته‌یی؛ بالاخره چند سانتریفیوژ به كار افتاد» به شكایت مجمع تشخیص مصلحت نظام و مطالب منتشره تحت عنوان «اتهامات موسویان» ، «اتهام جاسوسی موسویان تایید شد» و «حسن روحانی درگیر جریان جاسوسی موسویان». 

وی ادامه داد: طبق تحقیقات شعبه‌ اول بازپرسی، قرار مجرمیت و كیفرخواست برای شما از دادسرای كاركنان دولت و دفاعیات غیرموجه و اقرار به انتشار مطالب مذكور و پاسخ به استعلام واصله از وزارت ارشاد و سایر قرائن موجود در پرونده، شما متهمید به 1- نشر اكاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی نسبت به رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و انتساب سایت آفتاب به ایشان و درج مطالب علیه سایت مذكور و ایشان، موضوع شكایت مجمع تشخیص مصلحت نظام 2- نشر اكاذیب 3- افتراء و انتساب امور مجرمانه به شاكی سید حسین موسویان پیش از اینكه اتهامات وی ثابت شود. 

قاضی حسینیان با بیان اینكه پرونده در مورد توهین باید به دادسرا برگردد، گفت: شما پس از طرح پرونده و شكایت هم، چنین رویه‌ای را ادامه داده‌اید. 

در ادامه جلسه دادگاه، حمید استاد در این باره اظهار كرد: من چهره‌ فعال و شاخص حزب‌الله هستم و علی‌رغم اینكه پرونده‌های زیادی دارم اما در هیچكدام محكوم نشده‌ام. حضور من در این دادگاه‌ها هم دلیلی بر پاسخگو بودن من است.
 
وی افزود: سایت اخبار انصار یا انصارنیوز، پایگاه خبری شورای هماهنگی حزب‌الله در سراسر كشور است. تاكنون هم شكایتی مبنی بر اینكه سایت ما مشكلی ایجاد كرده یا توهین و تخریبی انجام داده وجود نداشته است و سایت ما یك سایت شناسنامه‌دار و مسوولیت‌پذیر بوده و سوابق‌مان در اداره‌ی ارشاد موجود است. 

استاد با بیان اینكه انصارنیوز پایگاه خبری ارزشی و اصولی است كه برای همه‌ی اشخاص و افكار كرامت قائل است، گفت: هدف ما دفاع از ارزش‌ها، اصول، مقام معظم رهبری و حضرت امام خمینی (ره) است و عمده‌ مطالب ما به نقل از خبرگزاری فارس یا روزنامه‌ی كیهان با درج منبع بوده و ما صرفا رسالت اطلاع‌رسانی خود را انجام داده‌ایم. 

مدیرمسوول سایت انصارنیوز تصریح كرد: به خاطر اهمیت موضوع انرژی هسته‌یی برای افكار عمومی، ما به صورت خاص وارد این بحث شدیم. همچنین در مورد شكایت آقای موسویان هم اخبار ما به نقل از وزیر اطلاعات بوده كه ایشان گفته بود از نظر ما اطلاعات و مدارك از سوی موسویان به بیگانه داده شده و حتما ایشان صلاح دانسته كه این موضوع عنوان شود و ما هم با توجه به رسالت‌مان باید افكار عمومی را در جریان قرار می‌دادیم. 

وی با بیان اینكه توهین، افترا و انتشار مطالب كذب را قبول ندارد، اضافه كرد: ما احترام خاصی برای آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و مسوولان نظام قائل هستیم و از شخص ایشان در برابر حملات دوم خردادی‌ها دفاع كرده‌ایم و عكسی منتشر نكرده‌ایم كه اهانتی به ایشان صورت گرفته باشد. باید بررسی شود كه آیا عكس مذكور متعلق به ما هست یا نه؟ 

حمید استاد درباره‌ی انتساب سایت آفتاب به هاشمی رفسنجانی نیز گفت: بین سایت‌ها ادبیاتی وجود دارد كه اگر یك سایت مطالب خاص یك شخص، خبرهای مختص به آن، افكار و دیدگاه‌های آن شخص را بیان كند به آن شخص منتسب می‌شود. منظور ما این نبوده كه مدیریت این سایت با آقای هاشمی است ضمن اینكه در این باره تكذیبیه‌ای از مجمع نیز نداشتیم كه بگویند سایت آفتاب منتسب به آقای هاشمی نیست.
 
وی درباره‌ی خبر دیگر كه مربوط به عدم انتشار صندلی داغ هاشمی رفسنجانی بود، اظهار داشت: مدیر صندلی داغ جوابیه‌ای را برای ما ارسال كرد كه در سایت آورده شد. 

استاد خاطر نشان كرد: حجم كاری سایت ما بالاست و ما باید مطالب را یكی یكی بررسی كنیم تا نسبت به آنها پاسخگو باشیم. بحث جاسوسی هم مطرح بوده و از وزیر اطلاعات نقل قول شده كه مسوول امنیت كشور است و طبق قانون هر كس اطلاعات به بیگانگان بدهد جاسوس است.
 
قاضی حسینیان در این باره گفت: شما هم در سایت‌تان به بیگانگان اطلاعات می‌دهید.
 
استاد با بیان اینكه ما اخبار فارس و كیهان را كار می‌كنیم، توضیح داد: وزیر اطلاعات مجرب‌ترین كارشناس امنیتی است. 

قاضی حسینیان گفت: آیا شما نواری از وزیر اطلاعات دارید كه واقعا این حرف‌ها را گفته باشد؟
 
استاد اظهار داشت: می‌توانیم نوار آن را پیدا كنیم. علاوه بر این اگر این طور نبود وزیر اطلاعات این مطالب را در اختیار افكار عمومی قرار نمی‌داد و صریحا نمی‌گفت كه موسویان به بیگانگان اطلاعات داده است.
 
پوربابایی، وكیل مدافع موسویان در این میان تصریح كرد: وزیر اطلاعات گفته كه موسویان از نظر وزارت اطلاعات مجرم است و به بیگانه اطلاعات منتقل كرده اما نگفته كه این اطلاعات، محرمانه یا طبقه‌بندی شده بوده است. وزیر اطلاعات از عنوان جاسوس استفاده نكرده است. همچنین حسین شریعتمداری در مطلب خود آورده كه نمی‌توان از عنوان جاسوسی استفاده كرده در حالی كه تیتر این مطلب در سایت شما «اتهام جاسوسی موسویان» بود. وظیفه‌ خبرنگار این است كه اگر حتی دستش پر است از باز كردن آن بدون تامل خودداری كند در حالی‌كه شما با آوردن عنوان جاسوس هسته‌یی برای ایشان حكم صادر كرده‌اید. 

حسینیان نیز خطاب به حمید استاد گفت: شما در مطلب دیگری گفته‌اید هاشمی رفسنجانی سخنان نسنجیده‌ای درباره‌ی حضرت امام (ره) زده است یا اینكه گفته‌اید سایت هاشمی سخنان دبیر شورای عالی امنیت ملی را تحریف كرده است یا گفته‌اید برنامه‌ هسته‌یی كنار گذاشته شده بود. 

بحث پرونده‌ هسته‌یی 30 سال است كه مطرح است. شما فكر می‌كنید ظرف دو – سه سال این پرونده به اینجا رسیده است؟! این پرونده حاصل تلاش بسیاری افراد است.
 
حمید استاد اظهار كرد: ما حتی مطالبی را كه در دفاع از آقای موسویان بوده را نیز در سایت‌مان درج كرده‌ایم و این مطالب عمدتا به نقل از كیهان بوده است. 

حسینیان در این میان گفت: پرونده‌ كیهان هم در دادسرا مطرح است. 

سلیمانی، نماینده‌ی مجمع نیز در ادامه اظهار داشت: روزی كه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به ریاست مجلس خبرگان رسید این سایت در خبری آورد كه «درخت آلزایمر در زمستان شكوفه می‌دهد» این سایت حتی در یك مورد هم حرمت نگه نداشته است. اگر ما چند دوست مثل اینها داشته باشیم از هزاران دشمن بدتر است. 

استاد گفت: من هم شاكی هستم. شما عنوان كرده‌اید كه ما سایت بی‌هویت و بی‌شناسنامه‌ای هستیم. 

قاضی حسینیان خطاب به استاد گفت: ادبیات شما در سایت انصار ساختارشكن و مملو از توهین است. این مطالب نه از نظر شرعی و نه از نظر اخلاقی كار یك مسلمان نیست.
 
سلیمانی نیز اظهار كرد: سایت آفتاب اعلام كرده بود كه ما انتسابی به آقای هاشمی نداریم، ما هم اعلام كردیم كه ارتباطی با این سایت نداریم اما شما اصرار دارید كه سایت را به آقای هاشمی منتسب كنید. 

استاد گفت: مدت زیادی است كه ما دیگر از سایت آفتاب به عنوان سایت هاشمی یاد نمی‌كنیم. ضمن اینكه اگر پیش از این هم تكذیبیه برای ما می‌آمد این انتساب را انجام نمی‌دادیم.
 
حسینیان توضیح داد: شما نباید منتظر تكذیبیه بمانید.
 
پوربابایی، وكیل موسویان نیز خاطر نشان كرد: طبق قانون مطبوعات افراد برای شكایت تكلیفی به تكذیب ندارند و می‌توانند صرفا شكایت و اعلام جرم كنند. 

استاد گفت: من این را قبول ندارم، چطور زمانی كه سایت نوسازی علیه سیدحسن خمینی مطلبی درج كرد، گفتید سایت احمدی‌نژاد و سایت حامی دولت این كار را كرده است؟! 

سلیمانی گفت: ما به عنوان مجمع تشخیص مصلحت نظام چنین چیزی نگفته‌ایم.
 
قاضی حسینیان با اشاره به خبر مندرج در سایت انصار درباره‌ «صندلی داغ رفسنجانی» اظهار كرد: شما در خبر مذكور آورده‌اید كه آقای هاشمی سخنان نسنجیده‌ای را به حضرت امام (ره) نسبت داده است. 

استاد گفت: ایشان اخیرا سخنانی را درباره‌ امام (ره)‌ عنوان كرده‌اند كه آقای حسینیان-رییس مركز اسناد انقلاب اسلامی- جوابشان را دادند.
 
حسینیان تصریح كرد: شما در خبر دیگری مطالبی به نقل از یك روزنامه‌ ایتالیایی نقل كرده‌اید.
 
وی در پاسخ به حمید استاد كه می‌گفت این خبر نقل قول بوده گفت: آیا شما می‌گردید یك جا ورق پاره‌ای پیدا كنید كه آن را چاپ كنید؟ ممكن است یك فرد ضد انقلاب هم یك چیزی را بگوید. 

پوربابایی در این میان اظهار كرد: به نظر شما آیا من می‌توانم به نقل از CIA، موساد، جرج بوش یا KGB مطالبی درج كنم؟ قطعا این‌طور نیست.
 
حسینیان خطاب به حمید استاد اظهار كرد: زمانی افرادی از مشاركت تندروی‌هایی انجام دادند كه به تحصن انجامید و همین باعث ردصلاحیت بسیاری از آنها در انتخابات مجلس شد.
 
استاد گفت: آنها كه خائن بودند. 

حسینیان خاطر نشان كرد: شما هم تندروی‌هایی می‌كنید كه نتایج بدتری دارد. باید مواظب باشید كه از چارچوب شرع و قانون بیرون نروید.
 
استاد گفت: ما از این چارچوب بیرون نرفته‌ایم. 

قاضی حسینیان یادآور شد: هر كس سایت شما را بخواند از این ادبیات مشمئز می‌شود. 

حمید استاد اظهار كرد: الحمدلله ما در تمام كارها نیروی میدانی خط مقدم و در صف اول بودیم. این اتهامات را هم پاسخ می‌گوییم چرا كه از حرف حق واهمه‌ای نداریم.
 
وی همچنین تاكید كرد: اگر می‌گویند كه مجمع به سایت آفتاب ارتباطی ندارد پس چطور ما اولین بار خبر احضار به دادگاه را از این سایت مطلع شدیم؟ 

پوربابایی در این باره گفت: یكی از خبرگزاری‌ها اولین بار این خبر را درج كرده بود. شما بهتر است به خاطر وظایف مدیرمسوول و نویسنده هم یكبار قانون مطبوعات را بخوانید. 

استاد گفت: ما كارمان این است و دقت لازم را هم داریم. 

در پایان جلسه‌ دادگاه، قاضی حسینیان اعلام كرد كه پرونده برای رفع نقص راجع به اتهام توهین، تشدید قرار و تصمیم‌گیری راجع به ادامه‌ی فعالیت سایت به دادسرا ارجاع می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
هادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
0
0
حمید کوتاه نیای یاعلی بگو بزن تودل دشمن اسلام ورهبری
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین