کد خبر: ۷۱۸۴۶۸
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱

پیام روحانی به جشنواره بین المللی فارابی

رییس جمهوری گفت: دولت تدبیر و امید با اهمیت فراوان به علوم انسانی،همواره کوشید علوم انسانی و توسعه علم و دانش را مورد حمایت قرار دهد و شرایط را برای فعالیت‌های علمی و پژوهشی فراهم کند.
پیام روحانی به جشنواره بین المللی فارابی
آفتاب‌‌نیوز :

آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره بین المللی فارابی امروز -یکشنبه- با قرائت پیام حجت الإسلام والمسلمین حسن روحانی توسط غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آغاز به کار کرد.

رییس جمهوری در این پیام علوم انسانی را دارای نقش مهم در توسعه جوامع دانست و افزود: علوم انسانی نقش جهت‌دهنده و هدایتگر در حیات جوامع و پاسخگویی به معضلات و چالش‌های نوظهور دارد.

روحانی در این پیام تصریح کرد: خداوند را سپاسگزاریم که در روزهای پایانی دولت تدبیر و امید، توفیق داد تا مراتب تشکر و قدردانی خود را از اندیشمندان، نخبگان و پژوهشگران عزیز حوزۀ مهم و سرنوشت‌ساز علوم انسانی و اسلامی ابراز کرده و شاهد برگزاری این رویداد مهم فرهنگی در کشور باشیم. برگزاری جشنواره بین‌المللی فارابی، همواره فرصتی مغتنم برای بازشناسی علوم انسانی و اسلامی و معرفی استعدادهای برتر و پیشرفت‌های علمی کشور و در واقع، گشایندۀ راه برای حرکت و نیل علوم انسانی به اهداف عالی، متناسب با ارزش‌های ایرانی – اسلامی بوده است.

در ادامه پیام رییس جمهوری آمده است: امروز در جهانی به سر می‌بریم که انتظار می‌رود علوم انسانی بیش از گذشته در حیات جوامع انسانی نقشی جهت‌دهنده و هدایتگر داشته و پاسخ‌گوی معضلات پرشتاب و چالش‌های نوظهور جهانی باشد. جمهوری اسلامی ایران برغم همه محدودیت‌ها و تحریم‌ها با اتکا به توان و نبوغ جوانان نخبه این مرز و بوم، به پیشرفت‌های چشمگیری درحوزه علوم انسانی دست یافته است. البته کارکردها و جایگاه پژوهشی علوم انسانی، باید به‌صورت شایسته‌تری شناخته شوند.

روحانی تاکید کرد: دولت تدبیر و امید با اهمیت فراوان به علوم انسانی، همواره کوشید علوم انسانی و توسعه علم و دانش را مورد حمایت قرار داده و شرایط را برای فعالیت‌های علمی و پژوهشی فراهم سازد. اکنون قدرت علمی کشور که با اهتمام جامعه دانشگاهی در زمینه‌های گوناگون حاصل شده است، عمده‌ترین مبنای اقتدار ملی جمهوری اسلامی ایران در مناسبات جهانی است. کشور ما در مقطع کنونی نیز همچنان با فرصت‌ها و تهدیدهای جدید و جدی روبروست و پرواضح است که در چنین شرایطی، مسوولیت خطیری برعهده اندیشمندان و دانشمندان حوزۀ علوم انسانی و اجتماعی قرار دارد و باید جامعه را در فهم درست موقعیت حاضر و مسائل پیش‌روی و نیز راه‌های گذر از مشکلات و معضلات بیش از پیش یاری کنند.

وی در این پیام خاطرنشان کرد: امروز آنچه که بیش از هر چیز از انگیزه و توان مدیریت کشور می‌کاهد، عدم اجماع بر سر برخی مسایل بنیادی کشور و هم‌افزایی در پیگیری مصالح و منافع ملی بویژه در مناسبات بین‌المللی است. با این نگاه، به رسمیت شناخته‌شدن مرجعیت دانشگاه در مسائل کلان کشور، یک نیاز ملی بوده و همگان را به پیروی از آن فرا می‌خوانیم و یقین داریم در چنین فضایی، گذر از برخی معضلات کشور تسهیل و بسیار کم هزینه خواهد شد.

در بخش پایانی پیام رییس شورای عالی انقلاب فرهنگیً آمده است: لازم می‌دانم از همه دست‌اندرکاران برگزاری این جشنواره بزرگ فرهنگی تقدیر نمایم و از درگاه خداوند متعال برای آحاد ملت ایران بویژه جامعه دانشگاهی و اصحاب علم و دانش، تندرستی و بهروزی و پیمودن مسیر عزت و سرفرازی ایران اسلامی را مسالت دارم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین