کد خبر: ۷۱۸۵۲۴
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۴

توماس باخ مشعل المپیک توکیو را حمل نخواهد کرد

رئیس کمیته بین المللی المپیک در راستای رعایت شیوه نامه‌های مقابله با شیوع ویروس کرونا، مشعل المپیک ۲۰۲۰ توکیو را حمل نخواهد کرد.
توماس باخ مشعل المپیک توکیو را حمل نخواهد کرد
آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس اعلام سخنگوی کمیته بین المللی المپیک (IOC)، توماس باخ، رئیس این نهاد بین المللی در راستای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و اقدامات احتیاط آمیز مقابله با شیوع کرونا مشعل المپیک توکیو را حمل نخواهد کرد.

سفر ۱۲۱ روزه مشعل المپیک به توکیو روز ۲۳ جولای به پایان می‌رسد، اما خلاف روال دوره‌های قبل، این بار به دلیل شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا، رئیس کمیته بین المللی المپیک مشعل را حمل نخواهد کرد.

ابتدا قرار بود باخ در ماه می‌ هنگام بازدید از هیروشیما مشعل را حمل کند، اما سفر او به این شهر این هفته امکان پذیر شد.

هنگامی که مراسم حمل مشعل المپیک اولین بار در بازی‌های ۱۹۳۶ برلین بنیان گذاشته شد، رئیس وقت کمیته بین المللی المپیک در آن مراسم شرکت نکرد، اما پس از آن که خوان آنتونیو سامارانش سال ۱۹۹۲ در شهر زادگاه خود یعنی بارسلون مشعل را حمل کرد، شرکت در این مراسم برای روسای کمیته بین المللی المپیک مرسوم شد.

ژاک روگ در لوزان سوئیس حامل مشعل المپیک ۲۰۰۴ آتن بود. سال ۲۰۱۶، باخ در ریودوژانیرو با حمل مشعل آن را به بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد تحویل داد. او همچنین در المپیک زمستانی ۲۰۱۸ پیونگ چانگ مشعل را به میروسلاو لاژاک، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد تحویل داد.

روز ۲۳ ژوئیه در مراسم افتتاحیه، هیچ یک از دیگر اعضا یا کارمندان خارجی IOC مشعل توکیو ۲۰۲۰ را حمل نخواهند کرد.

هفته گذشته، کمیته برگزاری المپیک توکیو ۲۰۲۰ اعلام کرد منطقه‌ای را که آتشدان بزرگ شعله المپیک در آن نصب شده است، مسدود کرده اند. دسترسی به اطراف آتشدان محدود و از عموم مردم خواسته شده است از دیدن آن خودداری کنند.

این در حالی است که سال ۲۰۱۸ هدف از قرار دادن آتشدان نزدیک پل Yume no Ohashi این بود که افراد بیشتری بتوانند شعله المپیک را مشاهده کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین