کد خبر: ۷۱۸۶۰
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۸۶ - ۲۲:۰۶

بیانیه شورای امنیت بدون محکومیت صهیونیست‌ها!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شورای امنیت سازمان ملل با صدور بیانیه‌ای دور از انتظار بدون محکومیت قاطع رژیم صهیونیستی «تشدید درگیری میان اسرائیل و فلسطینی‌ها» را محکوم کرده و دو طرف را به پایان دادن به خشونت‌ فراخوانده‌است. 

این در حالی است که حملات رژیم صهیونیستی علیه مبارزان جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در نوار غزه همچنان داشته داشته و دهها غیرنظامی فلسطینی نیز بر اثر این حملات به شهادت رسیده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز اعضای شورای امنیت روز یکشنبه در جلسه‌ای اضطراری، درباره‌ی تشدید حملات هوایی و زمینی نظامیان صهیونیست به نوار غزه مذاکره کردند. در پایان این نشست که شش ساعت به طول کشید اعضای شورا با صدور بیانیه‌ای «تشدید درگیری‌ها میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها» را به شدت محکوم کردند. در این بیانیه شورای امنیت از «قربانی شدن غیرنظامیان در جنوب اسرائیل و در نوار غزه» ابراز نگرانی کرده است.

بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد در این نشست ضمن انتقاد شدید از خصومت موجود «میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها» در سخنانی دور از انتظار و جانبدارانه گفت:«ما حملات موشکی از فلسطین به خاک اسرائیل را محکوم می‌کنیم و درخواست توقف بی‌درنگ این اعمال تروریستی را داریم. این حمله‌ها هیچ سودی جز به خطر انداختن غیر نظامیان فلسطینی و به مصیبت دچار کردن ملت فلسطین ندارند».

بان کی مون در ادامه تأکید کرد که اگر چه او «حق اسرائیل» برای دفاع از خود را به رسمیت می‌شناسد، اما «به‌کارگیری بی‌تناسب و افراطی خشونت»را که منجر به کشته شدن و زخمی شدن تعداد زیادی غیر نظامی و شمار زیادی کودک می‌شود محکوم می‌کند.

بان کی مون در گفت‌و گویی تلفنی با محمود عباس و وزیر امورخارجه رژیم صهیونیستی از دو طرف خواست که تمام تلاش خود را برای پایان دادن به خشونت به کار گیرند.

با وجود انتقادات شدید بین‌المللی، رژیم صهیونیستی روز یکشنبه هم به حملات خود علیه ساکنان نوار غزه ادامه داد. در اثر این حمله‌ها پنج فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند.

بر اساس گزارش‌های رسیده از فلسطین، در جریان حملات رژیکم صهیونیستی، تنها در روز شنبه۶۰ شهروند فلسطینی شهید و ۲۰۰ تن زخمی شدند. در مقابل، دو سرباز ارتش این رژیم هم در این درگیری‌ها کشته شده‌اند. رهبران تشکیلات خودگردان فلسطین در پی این حملات اعلام کرده‌اند که در دور بعدی مذاکرات صلح با رهبران اسرائیل شرکت نخواهند کرد.

محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین، حملات اسرائیل به نوار غزه را به شدت محکوم کرد. وی در جریان گردهمایی سازمان آزادیبخش فلسطین در رام‌الله گفت: «آنچه واقعا در غزه روی می‌دهد، بیشتر از هولوکاست است». به گفته‌ی یک سخنگوی محمود عباس، وی می‌خواهد اتحادیه‌ی عرب و شورای امنیت سازمان ملل را ترغیب کند، تا اسرائیل را به پایان دادن به خشونت وادارند.

قرار است خاویر سولانا، مسئول سیاست خارجی اتحادیه‌ی اروپا از روز یکشنبه سفر تازه‌ی خود به اسرائیل و مناطق فلسطینی را آغاز کند تا درباره‌ی اوضاع این منطقه با رهبران اسرائیل و فلسطینی‌ها گفت‌وگو کند. روز دوشنبه نیز کاندولیزا رایس به این منطقه سفر خواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین