کد خبر: ۷۱۸۶۴
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۸۶ - ۲۲:۱۳

دولت: بدون بیمه‌نامه بنزین ممنوع

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بر اساس تصمیم دولت، سهمیه سوخت وسایل نقلیه موتوری زمینی و موتور سیكلت‌های فاقد بیمه نامه شخص ثالث، بعد از پایان مهلت قانونی قطع می‌شود.

هیات وزیران با تصویب این موضوع ستاد تبصره 13 را موظف كرد است با دادن مهلت لازم و حداكثر دو ماه بعد از ابلاغ این قانون، سهمیه سوخت وسایل نقلیه مذكور را تا زمان خرید بیمه نامه شخص ثالث قطع كند.

بنا بر مصوبه هیات وزیران، وزارتخانه‌های مربوط، موظف شده‌اند ترتیبی اتخاذ كنند تا سازمان‌ها، اتحادیه‌ها، شركت‌های تاكسیرانی، آژانس‌های مسافرتی و توریستی و شركت‌های خدماتی پست و پیك و نظایر آن از به كارگیری رانندگان بدون گواهینامه و وسایق فاقد بیمه نامه شخص ثالث معتبر منع شوند.

نیروی انتظامی، شهرداری‌ها و سازمان‌های مرتبط نیز موظف شده‌اند، نقل و انتقال خودرو، معاینه فنی خودرو و ارائه سایر خدمات به كلیه دارندگان وسایل نقلیه موتوری از جمله موتور سیكلت را منوط به ارائه بیمه نامه شخص ثالث معتبر كنند.

هیات وزیران همچنین بیمه مركزی ایران را موظف كرده است، با همكاری نیروی انتظامی و شركت‌های بیمه، بانك اطلاعات صنعت بیمه و به ویژه سیستم پرداخت خسارت بیمه شخص ثالث را براساس كدملی اشخاص پیدا كند و دستورالعملی برای اجرا از سوی شركت‌های بیمه تنظیم كند تا سوابق حوادث رانندگی اشخاص در تعیین حق مربوط به آنها لحاظ شود.

بر اساس این مصوبه بیمه مركزی می‌تواند جریمه دیركرد بیمه نامه دارندگان وسایل نقلیه فاقد توانایی لازم برای پرداخت نقدی جریمه را به صورت اقساط از آنها دریافت كند.

مصوبه هیات وزیران تصریح دارد كه در صورتی در مدت اعتبار بیمه نامه، خسارتی ازمحل آن پرداخت نشود، بیمه‌گر موظف است به ترتیب در سال دوم تجدید بیمه نامه معادل 10 درصد، سال سوم 15 درصد، سال چهارم 20 درصد، سال پنجم 30 درصد، سال ششم 40 درصد و سال هفتم به بعد معادل 50 درصد تخفیف در نظر بگیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین