کد خبر: ۷۱۸۷۳۹
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۰

واکنش احمدی‌نژاد به اعتراضات خوزستان

متاسفانه در کشور ما تحت تاثیر باند فاسد امنیتی، با هر نوع مطالبه، شکایت و اعتراض مسالمت آمیز مردم برخورد می‌شود.
واکنش احمدی‌نژاد به اعتراضات خوزستان
آفتاب‌‌نیوز :

متن سخنان محمود احمدی نژاد، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره تحولات خوزستان بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم

اللهم عجل لوليك الفرج والعافية و النصر واجعلنا من خير انصاره و اعوانه والمستشهدين بين يده

خدمت ملت بزرگ ایران و مردم مظلوم خوزستان سلام عرض می کنم. قلب ملت ایران از مشکلات جاری امروز در خوزستان در فشار است و عموم مردم، نگران شرایط سخت زندگی مردم آن دیار هستند. مردم خوزستان از بهترین ملت ایران و پیشگام استقلال خواهی و عزت طلبی ایرانیان هستند. مردمانی شریف، نجیب، اهل کار و تلاش، وفادار و فداکار در راه آرمان های انقلاب ملت ایران و آرمان های انسانی هستند.

بیش از 23 هزار شهید و 35 هزار جانباز، سند افتخار خوزستان در دفاع از سرزمین ایران و آرمان ها و اندیشه های والای ملت ایران است. تحت سنگین ترین بمباران ها، موشک باران ها و فشارهای دشمن غدار، مردم خوزستان ایستادند و اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک پاک ایران جدا شود.

خوزستان پرچم برافراشته عزت و استقلال ایران است اما متاسفانه امروز شرایط زندگی در خوزستان، فوق طاقت مردم، سخت شده است. کشاورزی در حال آسیب دیدن جدی است، دامها دارد تلف می شود، در بسیاری از نقاط خوزستان حتی آب هم برای آشامیدن وجود ندارد و برق هم بطور مکرر قطع می شود.

دو دسته عوامل موجب بروز مشکلات در خوزستان است دسته اول؛ برمی‌گردد به کارهای زیربنایی و زیرساختی. خوزستان دو بار آسیب جدی دید. یک بار در ۸ سال دفاع مقدس که تقریباً تمام زیرساخت ها از بین رفت و همزمان، عمران و آبادی هم انجام نشد یعنی چیزی به داشته های خوزستان اضافه نشد و داشته های قبلی آن هم از بین رفت.

بعد از جنگ هم ۱۶ سال، غرب کارون از سرمایه گذاری و فعالیت های اساسی اقتصادی و عمرانی محروم ماند. سال ۸۵ بود که من متوجه شدم هر تصمیمی برای خوزستان به خصوص غرب کارون می گیریم، با موانع جدی مواجه می شویم. وقتی پیگیری کردم، دیدم یک مصوبه مربوط به شورای عالی امنیت ملی است که بعد از جنگ از ترس جنگ مجدد یا با پیش بینی جنگ مجدد، تصویب کرده بودند که در غرب کارون، سرمایه گذاری های اساسی انجام نشود! من خیلی ناراحت شدم، پیگیری کردم و گفتم این چه حرفی است؟ الان جنگ و مدل جنگ عوض شده و دیگر مانند سابق نیست. از اقیانوس هند با موشک، نقطه زنی می کنند. این چه مصوبه ای است که ما گذراندیم؟ اصلاً فرض کنیم که احتمال جنگ هم باشد، مگر می‌شود ما بخشی از میهن و مردم خودمان را رها کنیم؟ آن هم خوزستان!؟

مصوبه را لغو کردیم و اولین کاری که آنجا آغاز شد، مین روبی بود. بیش از یک میلیون هکتار زمین های کشاورزی مردم، مین روبی شد که امکان عبور و مرور و تحرک و کار در آن وجود نداشت. کانال آب کشیده شد، برنامه احیای هور طراحی و آغاز شد، برنامه گسترده آبرسانی به تمام شهرهای خوزستان طراحی شد و عملیات آن آغاز شد که متاسفانه مانند خیلی از برنامه های دیگر نیمه کاره رها شد.

لایحه دادیم که حداقل ۲ درصد درآمد نفت به خوزستان اختصاص پیدا کند که در مجلس تکه پاره شد و چیزی گیر مردم خوزستان نیامد ولی ما تلاش کردیم از هر محل ممکن و از اختیاراتی که بود، سهم را بالا ببریم و اجرای طرح‌های بزرگ صنعتی، پتروشیمی و بنگاههای کوچک زود بازده را پیگیری کردیم. من به عنوان خادم کوچک مردم، بیش از ۳۰ بار خودم به خوزستان سفر کردم و از نزدیک کارها را پیگیری می کردم. گرچه خوزستان تقریبا به یک کارگاه بزرگ، تبدیل شده بود اما من باز هم راضی نبودم. معتقد بودم که هم سرعت کارها باید بیشتر شود و هم اینکه حداقل ۲۰ سال باید با سرعت بالا کار شود تا شرایط خوزستان به تعادل برسد و به نحوی آن ۲۴ سال عقب ماندگی و خرابی، جبران شود. نمی‌شود در تهران نشست و خوزستان را اداره کرد یا مشکلات را در خوزستان و سایر نقاط کشور حل کرد!

دسته دوم علت ها به نظر من مربوط به مدیریت منابع آب است. گرچه خشکسالی است ولی آب هم هست. سدهای خوزستان آب دارد. امروز متاسفانه با مدیریت ناصحیح، مردم را دچار مشکل کرده اند. اصلا می‌خواهند مردم را مقابل هم قرار بدهند. شاید! من اینگونه برداشت می کنم که می‌خواهند مردم را ناراضی بکنند. آب هست، باید آن را مدیریت کنند و در اختیار مردم قرار بدهند. متاسفانه این ضعف مدیریت چند سال قبل هم مشکلاتی ایجاد کرد. در فصل کشاورزی آب را به روی مردم بستند، آب را در سدها نگه داشتند و در فصل بارندگی شدید، مجبور شدند بیش از ظرفیت رودخانه ها، آب از سد ها رها کنند! با آن آب ندادن، کشاورزی از بین رفت و در این جاری کردن بیش از حد، زندگی مردم از بین رفت. سیل ایجاد شد، خانه ها ویران شد و زندگی مردم از بین رفت. تمام اینها به مدیریت ها برمی‌گردد. به نظر من آب هست، مدیریت نیست.

امروز بی آبی و بی برقی در خوزستان فقط یک مشکل مدیریتی است. با اصلاح مدیریت، ان‌شاءالله این مشکل حل می‌شود اما کارهای اساسی باید در خوزستان همچنان ادامه پیدا کند.

در این شرایط مردم چه کار باید بکنند؟ آب هم نباید بخواهند؟ آیا مقامات یک روز در این شرایط زندگی کرده‌اند؟ یا می توانند زندگی کنند؟ چطور در گرمای بالای ۵۰ درجه و نبودن آب و قطع مکرر برق، می شود انتظار داشت مردم در خانه بنشینند؟ دام ها تلف می شوند و نخل ها خشک می‌شوند. مردم بارها به شکل های مختلف، شکایت و اعتراض خودشان را به این شرایط ، به مقامات محلی و بالاتر اعلام کرده اند ولی نتیجه نگرفته اند. امروز مردم خوزستان به حق صدای اعتراض خودشان را بلند کرده اند.

متاسفانه در کشور ما تحت تاثیر باند ..، با هر نوع مطالبه، شکایت و اعتراض مسالمت آمیز مردم برخورد می‌شود. بلافاصله آن باند امنیتی وارد می شود و دو کار انجام می‌دهد؛ اول اینکه به خشونت می کشد، درگیری ایجاد می کند، آتش می‌زند، تیراندازی می کند و بهانه سرکوب مردم را فراهم می کند. دوم اینکه خواسته به حق مردم را به بیگانگان و گروه‌های ضد انقلاب یا وابسته به بیگانه منتسب می‌کند و باز هم بهانه سرکوب را می دهد و راه اعتراض مسالمت آمیز را بر مردم می بندد. و بعد هم با گستاخی می گویند ما فقط به سرهای مردم شلیک نکردیم، به پاها هم شلیک کردیم!

خب مردم چه باید بکنند؟ من به مسئولین نصیحت می کنم؛ این مردم خوزستان و مردم ایران، ضد انقلاب نیستند. ملت، عین انقلاب است، ملت همان خواسته های زمان انقلاب را دارد. مردم از آرمان‌ها و خواسته‌های زمان انقلاب، یک سرسوزنی نه بیشتر خواستند و نه خواهند خواست، همانها را می گویند و همان ها را می خواهند. ضدانقلاب یک اقلیتی هستند که این شرایط را برای مردم خوزستان و مردم ایران ایجاد کرده‌اند و بعد هم این طور با مردم برخورد می‌کنند.

امیدوارم حرف مردم را بشنوند و زود اقدام کنند. بسیاری از مشکلات، با مدیریت، با فکر مردمی و با کنار مردم بودن حل می شود. اگر همان مقدار که برای سرکوب مردم اهتمام می کنند، همان را برای رفع مشکلات هزینه کنند، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد. من امیدوارم که این نصیحت مشفقانه این خادم کوچک را بشنوند، حرف مردم را بشنوند، اقدام کنند، در خدمت و کنار مردم باشند، آنهایی که مسئول هستند، حرف مردم را بشنوند و آن ها را مستقیماً ببینند.

از افراد امین گزارش بگیرند و اینقدر به حرف باند فاسد امنیتی توجه نکنند که تحریف می کند و می‌خواهد مردم را عاصی، سرکوب و تحقیر کند و درخواست شیطان را در کشور پیاده کند. گوش هایشان را باز کنند، بشنوند؛ اینها مردم خوزستان هستند که مشکل دارند و دارند می گویند. به جای برخورد با آنها، حرفشان را بشنوید. این یک خواست عقلانی و دلسوزانه است. نمی شود به همه انگ ضد انقلاب زد. الان اکثر ملت از شرایط مدیریت کشور ناراضی هستند، خب اصلاح کنید، تغییر بدهید، درست کنید، با مردم همراه شوید، با مردم خوزستان همراه شوید، حتماً ضرر نمی کنید. هم به نفع خودتان هست و هم به نفع کشور است. ممکن است فردا فرصت جبران نداشته باشیم.

و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته

منبع: سایت دولت بهار

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۸
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
9
45
سال 88 از یادتان رفته اخوی وای بر شما ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
7
39
دوره ی شما بود که مجوز بی حد و مرز چاههای کشاورزی میدادن
و انقد چاه کندن که اثراتش الان دامان ایران را گرفته
خوزستان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
4
13
بحث فقط اب نیست... یک ماه برو اهواز زندگی کن بعد اظهاراتت بگو جناب رئیس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
4
25
شما که می گفتید قطعنامه ها کاغذ پاره است
دیدید که کاغذ پاره نبود
حالا بعد از این بیشتر هم ثابت خواهد شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
0
18
هر کسی هر قدر آب خواست برداشت نماید ... و من خودم را مدیر امور آب استان چارمحال بختیاری می دانم 1384/12/02 احمدی نژاد در جمع مردم استان چهار محال و بختیاری با اشاره به تپه های آباد روبرو... تشویق مردم...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
2
4
کی بود به بقیه صفت خس وخاشاک داد .
خسرو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
2
2
با صدها میلیاردی که درآن 8سال درآمد نفت بود چه کردی.اگر شهامت داری بگو چه کسانی بهره مند شدند
پاسخ ها
-
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
احسنت
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین