کد خبر: ۷۱۸۸۱۸
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰

ابلاغ بخشنامه تغییر و تحول شهرداریها به استانها

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: افزون بر ۱۰ هزار طرح در حوزه عمران شهری و روستایی از هفته دولت سال ۱۳۹۹ تاکنون، طی نزدیک به ۱۱ ماه، در کشور به بهره‌برداری رسیده که بیانگر حرکت رو به جلوی مدیریت شهری و روستایی برای عمران و آبادانی شهرها و روستاهاست.
ابلاغ بخشنامه تغییر و تحول شهرداریها به استانها
آفتاب‌‌نیوز :

مهدی جمالی‌نژاد که سه‌شنبه ۲۹ تیرماه در آیین بهره‌برداری و کلنگ‌زنی هفت طرح شهری در مشکات از توابع شهرستان کاشان سخن می گفت، با بیان مطلب فوق اظهار کرد: اجرای طرح‌های عمرانی در سراسر کشور با وجود شرایط سخت تحریم‌های ظالمانه و شیوع ویروس کرونا متوقف نشده و بهره برداری از این طرح ها هر هفته در شهرهای کوچک، بزرگ و کلان‌شهرها صورت می گیرد.

رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری‌های کشور همچنین از راه‌اندازی سامانه‌ای برای پیشرفت طرح‌های عمرانی شهرداری‌ها برای نخستین بار در کشور خبر داد و گفت: این سامانه به خصوص برای شهرداری‌ها بسیار کمک کرد تا سرعت بیشتری در طرح‌های حوزه شهری داشته باشند.

به گفته وی، طی ماههای اخیر از محل اعتبارات ماده ۵۸ کمک‌هایی به طرح‌های عمرانی شهرداری‌های زیر پنجاه هزار نفر جمعیت انجام شد که بسیاری از آنها پیشرفت خوبی داشته و برخی از آنها نیز تا پایان دولت دوازدهم افتتاح شد.

جمالی‌نژاد اظهار امیدواری کرد که با راه اندازی این سامانه که به نوعی پیشرفت فیزیکی طرح‌های عمرانی را رصد و گزارش می‌کند، بتوان در آینده با ورود دستگاه‌های دیگر فعال‌تر و به عنوان یک مبنا برای تکمیل طرح‌ها در کشور شناخته شود.

وی با اشاره به آغاز بهره برداری از ۱۰۰ میلیارد ریال طرح عمرانی در شهر مشکات ازتوابع شهرستان کاشان، خاطر نشان کرد: طرح های عمرانی شهرهای کوچک در کشور می‌توانند خیلی موثر باشند چون برخی از این شهرها و به خصوص مشکات در نقاط ورودی و استراتژیک استان اصفهان قرار دارد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور همچنین به مشارکت کم‌نظیر خیران کاشان در طرح‌های عمرانی این شهرستان اشاره و یکی از ویژگی‌های کاشان را وجود خیران برای ساخت طرح‌های عمرانی شهرداری بیان و خاطر نشان کرد: خیران این خطه در حوزه عمران شهری بسیار فعال هستند و کمترین منطقه‌ای در کشور مانند این شهرستان وجود دارد که خیران آن برای اجرای طرح‌های زیرساختی شهرداری‌ها پای کار باشند و کمک کنند.

جمالی‌نژاد، حضور خیران در ساخت طرح‌های شهرداری‌ها درکنار حوزه‌های مدرسه‌سازی، ورزشی ساز و سلامت‌ساز را به فال نیک گرفت و اظهار امیدواری کرد که این فرهنگ مناسب به سراسر کشور تسری پیدا کند و حضور خیران در تمام عرصه‌های کشور وجود داشته باشد.

وی با قدردانی از خیرین در کشور که درآمدهای خود را در راستای رضای خداوند هزینه می کنند، گفت: مردم ایران مردمی نوع دوست و موقعیت شناس هستند و خیرین کشور در هر عرصه ای که ورود کرده اند اقداماتی ماندگار و موثر و بزرگی از خود برجای گذاشته اند.

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور همچنین با بیان اینکه شورای شهر و روستای در دوره ششم از ۱۴ مرداد شروع به کار خواهد کرد، از ابلاغ بخشنامه تغییر و تحول شهرداریها به استانها خبر داد و گفت: شهرداران می بایستی گزارشی از وضع موجود شهرداری را به طور دقیق تهیه و به شهردار بعد ارائه نمایند و استانداریها باید بر این امر نظارت لازم داشته باشند.

جمالی نژاد همچنین از تهیه بسته های آموزشی مختلفی برای اعضای جدید شوراهای اسلامی شهر و روستا، شهرداران و دهیاران جدید از سوی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور خبر داد و گفت: از معاونتهای عمرانی استانداریها و دفاتر امور شهری و روستایی استانداریها خواسته شده تا نظارت های لازم را بر این موضوع به عمل آورند.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، آیین افتتاح چهار طرح عمرانی و خدماتی و آغاز ساخت ۲ طرح به همراه رونمایی یک اثر فرهنگی شهرداری مشکات از توابع کاشان امروز سه‌شنبه ۲۹ تیرماه همزمان با آغاز دهه ولایت با حضور مهدی جمالی‌نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برگزار شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین