کد خبر: ۷۱۸۸۴
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۳:۳۱
سهمیه اردیبهشت و خرداد هم رسید

240 لیتر بنزین روز اول فروردین شارژ می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در حالی كه برخی خبرهای غیررسمی از احتمال مخالفت احمدی‌نژاد با عرضه بنزین آزاد در تعطیلات نوروزی حكایت می‌كرد، شخص رییس‌جمهور قبل از عزیمت به عراق بر فروش آزاد بنزین در این ایام مهر تایید زد. 

دیروز همچنین رییس ستاد تبصره 13 خبر داد كه سهمیه بنزین دو ماه اردیبهشت و خرداد روز اول سال 87 شارژ می‌شود.
سهمیه اردیبهشت و خرداد، اول فروردین وارد كارت‌ سوخت می‌شود .

رییس ستاد تبصره 13 گفت: «قیمت بنزین آزاد هنوز تعیین نشده است. سهمیه بنزین اردیبهشت و خرداد به منظور تامین سوخت سفرهای نوروزی نیز اول فروردین وارد كارت‌های سوخت می‌شود.» 

مهدی هاشمی روز گذشته در حاشیه همایش یك روزه دهیاران زن در پاسخ به این پرسش كه آیا قیمت بنزین آزاد در ایام نوروز تعیین شده است، گفت: «این موضوع در چند جلسه كارشناسی بررسی شده است.با توجه به ابعاد اقتصادی و اجتماعی مساله مقرر گردیده بررسی‌های بیشتری در این رابطه در جلسه‌ای با حضور تركیبی قوی‌تر و هماهنگ‌تر از گذشته انجام گیرد.»
 
وی ادامه داد: «امیدواریم بر اساس اطلاعات تكمیلی كه در این رابطه به‌دست خواهیم آورد، بتوانیم بنزین آزاد را با حداقل قیمت تمام شده در اختیار مردم قرار دهیم. اگر امكان اختصاص یارانه برای بنزین آزاد را داشته باشیم و بتوانیم مجوزهای لازم را بگیریم بنزین آزاد با حداقل قیمت عرضه می‌شود در غیر این صورت و بر اساس مصلحت، بنزین با قیمت تمام شده عرضه خواهد شد.»

رییس ستاد تبصره 13 اعلام كرد: «به منظور كاهش تقاضای بنزین آزاد و ایجاد آرامش خاطر در میان مردم برای انجام سفرهای نوروزی، مقرر شده كه سهمیه بنزین اردیبهشت و خرداد از اول فروردین به كارت سوخت خودروها واریز شود.»
 
وی خاطرنشان كرد: «البته سهمیه پیش‌بینی شده برای بنزین سفر تقریبا 85‌درصد نیاز مردم را تامین می‌كند.»

هاشمی درخصوص زمان و نحوه اعلام اختصاص سهمیه به كارت سوخت‌ها گفت: «این موضوع را وزارت نفت باید اعلام كند. زمان واریز سهمیه‌ها همیشه اول ماه بوده است، بنابراین سهمیه اردیبهشت و خرداد خودروها نیز از ابتدای فروردین به كارت‌های سوخت اضافه می‌شود.»
 
رییس ستاد تبصره 13 در پاسخ به این پرسش كه مگر تاكنون قیمت تمام شده بنزین برایتان تعیین نشده است كه اعلام قیمت بنزین این همه زمان‌بر شده است، افزود: «قیمت تمام شده مشخص و روشن است. قیمت‌ها در تمام، اخبار و اطلاعات تخصصی نیز قید شده است اما تفاسیر مختلفی در مورد هزینه‌ها و قیمت بنزین وارداتی وجود دارد كه همه این مطالب باید دقیقا محاسبه شود و ما هم تلاش می‌كنیم كه حداقل هزینه را به قیمت بنزین بیافزاییم تا با قیمت پایین‌تری در جایگاه‌های سوخت عرضه شوند.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین