کد خبر: ۷۱۸۸۴۲
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۸

ورود یک کاروان‌ نظامی آمریکایی دیگر از عراق به سوریه

منابع خبری وابسته به مخالفان سوری سه‌شنبه شب گزارش دادند که یک کاروان نیروهای اشغالگر آمریکا از طریق گذرگاه غیرقانونی «الولید» در کردستان عراق وارد خاک سوریه شده است.
ورود یک کاروان‌ نظامی آمریکایی دیگر از عراق به سوریه
آفتاب‌‌نیوز :

 این کاروان متشکل از ۳۰ کامیون حامل مواد لجستیک و تجهیزات نظامی و خودروهای زرهی بوده که راهی پایگاه‌های نظامی ایالات متحده در مناطق الحسکه و دیر الزور در شرق سوریه شده است.

نظامیان اشغالگر آمریکایی در ۱۵ و ۲۱ تیرماه نیز به ترتیب ۴۴ و ۳۷ خودروی نظامی را از طریق این گذرگاه غیر قانونی وارد خاک سوریه کرده بودند.

نیروهای اشغالگر آمریکایی با همکاری شبه نظامیان کرد سوریه موسوم به "قسد" کنترل بیشتر میدان‌های نفتی در منطقه جزیره سوریه را برای سرقت آن به عهده دارند و در ماه‌های اخیر هزاران کامیون حامل سلاح، تجهیزات نظامی و لجستیکی وارد مناطق نفتی سوریه شده‌اند.

نظامیان وابسته به ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا در ادامه سرقت نفت سوریه و محاصره مردم این کشور، در حال تقویت نیروهای خود در شرق سوریه هستند.

منابع خبری ۱۲ مردادماه ۹۹ به نقل از «مظلوم عبدی» فرمانده شبه‌نظامیان نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) اعلام کردند که این گروه با یک شرکت نفتی آمریکایی قرارداد نفتی بسته است.

وزارت امورخارجه سوریه نیز ۱۲ مردادماه ۹۹ توافق امضا شده میان نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) با یک شرکت نفتی آمریکایی را سرقت نفت سوریه خواند و تاکید کرد که این توافق باطل و غیرقانونی است.

نیروهای دموکراتیک سوریه شبه‌نظامیان کرد وابسته به نظامیان آمریکایی هستند که در شرق و شمال شرق سوریه حضور دارند.

دولت سوریه بارها تأکید کرده است که این شبه‌نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند و به حضور غیر قانونی آنان پایان خواهد داد.

با شکست گروه تروریستی داعش به عنوان بازوی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، نیروهای آمریکایی مستقیما جایگزین این گروهک شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه و ادامه کشتار مردم این کشور کردند.

طی سال‌های اخیر آمریکا در منطقه غرب آسیا به ویژه در سوریه بلای جان مردم و سارق منابع نفتی آن‌ها شده است، اقدامی که پیش از این گروهک تروریستی داعش انجام داده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین