کد خبر: ۷۱۸۹۴۶
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۸

تصاویر| توزیع و عرضه دام به برای عید سعید قربان

دام زنده بهداشتی در روز‌های عرفه و عید قربان در ۱۵ مرکز ثابت و موقت در مناطق مختلف پایتخت و با رعایت تمام نکات بهداشتی عرضه می‌شود. نظارت‌ها هم پیش از ذبح و هم پس از ذبح دام توسط کارشناسان دامپزشکی در مراکز عرضه انجام می‌شود.
تصاویر| توزیع و عرضه دام به برای عید سعید قربان
آفتاب‌‌نیوز :

مدیرکل نظارت بر بهداشت سازمان دامپزشکی کشور گفت: ۳۷۰ کشتارگاه دام و ۶۵۰ مرکز بسته بندی و قطعه‌بندی گوشت با مجوز سازمان دامپزشکی از امروز تا ظهر عید قربان در سراسر کشور به طور کامل فعال هستند.

برومند فر افزود: علاوه بر این که دام زنده در مراکز پیش‌بینی شده عرضه می‌شود پیش بینی‌های لازم برای عرضه گوشت قطعه بندی به صورت اینترنتی و تلفنی برای جلوگیری از ازدحام در مراکز عرضه دام صورت گرفته است.

مدیرکل نظارت بر بهداشت سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: همچنین این واحد‌های بسته بندی گوشت را برای عرضه در اختیار فروشگاه‌های زنجیره‌ای قرار می‌دهند که هموطنان می‌توانند با مراجعه به این فروشگاه‌ها نیز گوشت مورد نیاز خود را تامین کنند.

همچنین با توجه به شرایط کرونایی تمامی پرسنل مراکز عرضه دام موظف به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله داشتن ماسک و دستکش هستند و در کل کشور دو هزار و ۵۰۰ کارشناس دامپزشکی و ۶۰۰ ناظر شرعی به صورت اکیپ‌های ثابت و سیار بر سلامت دام و ذبح آن نظارت کامل دارند.

همچنین ۱۵ مرکز ثابت و موقت عرضه بهداشتی دام امروز (سه‌شنبه ۲۹ تیر) از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ و در عید سعید قربان (روز چهارشنبه ۳۰ تیر) از ساعت ۵ بامداد تا ۱۵ آماده خدمت‌رسانی به شهروندان عزیز خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین