کد خبر: ۷۱۹۲۵۲
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۸

طوفان شن با سرعت بیش از ۹۲ کیلومتر زرین دشت فارس را درنوردید

فرماندار شهرستان زرین دشت استان فارس گفت: حوالی ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه امروز شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۰ طوفان شن با سرعتی بیش از ۹۲ کیلومتر در ساعت این شهرستان را درنوردید و به مدت نیم ساعت زرین دشت را در تاریکی فرو برد.
طوفان شن با سرعت بیش از ۹۲ کیلومتر زرین دشت فارس را درنوردید
آفتاب‌‌نیوز :

ابراهیم خرم  افزود: تا این لحظه هنوز خسارت جانی در پی وقوع این طوفان شن کم سابقه گزارش نشده است اما تیم‌های ارزیاب به روستاها و سطح شهرستان اعزام شده‌اند تا خسارت‌های احتمالی را جمع بندی کنند.

وی ادامه داد: به دلیل همکاری مردم و پیش بینی های هواشناسی آمادگی لازم برای مواجهه با این پدیده جوی وجود داشت.

وی اضافه کرد: همزمان با این طوفان باران شدیدی نیز در سطح شهرستان باریدن گرفت که این موضوع باعث جاری شدن روان آب در بعضی مناطق و بروز سیل نیز شد.

فرماندار شهرستان زرین دشت اظهار داشت: تاکنون سقوط بیش از ۵۰ مورد درخت بزرگ از نوع نخل و یا شیروانی منازل نیز در سطح این شهرستان گزارش شده است.

او با بیان اینکه اخطارهای هواشناسی از قبل داده شده بود،گفت: باوجود پیش بینی های انجام شده اما سرعت باد و حجم طوفان شن به حدی بود که همگان را غافلگیر کرد به نحوی که به یکباره شهر در تاریکی قرمزرنگی به مدت حدود نیم ساعت فرو رفت.

خرم افزود: حدود ۳۰ دقیقه بعد از بروز طوفان شن بارندگی با شدت زیادی در این شهرستان آغاز شد به گونه ای که در بعضی مناطق سیل به راه افتاد.

وی ادامه داد: دستگاه های اجرایی و شهرداری همچنان در حال کمک رسانی به اهالی و شهروندان هستند.

خرم در پایان تاکید کرد: تاکنون خسارت جانی و مالی چندانی گزارش نشده اما بزودی گزارش اولیه خسارت های احتمالی تهیه خواهد شد.

شهرستان زرین دشت در فاصله ۲۷۴ کیلومتری شرق شیراز قرار دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین