کد خبر: ۷۱۹۲۵۶
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۴

پزشک سابق کاخ سفید: بایدن به دلیل ناتوانی ذهنی احتمالا باید کناره گیری کند

پزشک سابق کاخ سفید که اکنون نماینده کنگره آمریکاست در مصاحبه‌ای توانایی ذهنی بایدن را زیر سوال برده و احتمال برکناری وی را مطرح کرده است.
پزشک سابق کاخ سفید: بایدن به دلیل ناتوانی ذهنی احتمالا باید کناره گیری کند
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از ایندیپندنت، دکتر رونی جکسون در مصاحبه با فاکس نیوز با زیر سوال بردن توانایی ذهنی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به دلیل گاف هایی مکرری که تاکنون داده است گفت: این موضوع فقط در حال بدتر شدن است و حدس بزنید چرا؟ ما هر روز در حال وقوع آن جلوی چشمان خودمان هستیم.

وی با بیان اینکه گاف های بایدن "خطری برای امنیت ملی" است افزود: بایدن یا باید احتمالا استعفا کند یا بر اساس متمم 25 قانون اساسی آمریکا استیضاح شود.

جکسون در مصاحبه با فاکس نیوز همچنین تاکید کرد که احتمالا بایدن مدت زمانی زیادی در سمت ریاست جمهور باقی نماند.

وی که در زمان اوباما و ترامپ پزشک کاخ سفید بوده و اکنون نماینده حزب جمهوریخواه از ایالت تگزاس در مجلس نمایندگان است، گفت: کسانی که در دانشگاه های پزشکی ما هستند اکنون کجا هستند که در زمان ترامپ خواستار آزمایش شناختی از او بودند؟ این آدم ها کجا هستند؟

پزشک سابق کاخ سفید افزود: اتفاقاتی در حال وقوع است. جدا اتفاقاتی در خصوص بایدن در حال وقوع است. در حال حاضر این یک مساله امنیت ملی است.

جکسون اضافه کرد: تصویر می کنم او یا باید استعفا کند یا او را در آینده نزدیک به دلیل مشکلات پزشکی متقاعد به کناره گیری کنند؛ یا مجبورند از متمم 25 قانون اساسی برای رهایی از شر این آدم استفاده کنند.

پزشک سابق کاخ سفید مهر ماه سال گذشته نیز اعلام کرده بود گاف‌های مکرر جو بایدن در سخنرانی‌ها و اظهاراتش نشان می‌هد که وی از ظرفیت ذهنی کافی برای تصدی سمت ریاست جمهوری آمریکا برخوردار نیست.

جکسون که در فاصله سال‌های 2013 تا 2018 به‌عنوان پزشک اختصاصی رئیس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید حضور داشته، با اعلام اینکه شخصاً جو بایدن را معاینه نکرده است، اظهار داشته بود: «به عنوان یک شهروند این کشور، من صحبت‌های جو بایدن را در جریان رقابت‌های انتخاباتی دنبال کرده‌ام و نگرانم و بهتر است بگویم متقاعد شده‌ام که او ظرفیت ذهنی لازم و توانایی شناختی موردنیاز برای خدمت کردن در جایگاه فرمانده کل قوا و مقام اول کشور را ندارد.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین