کد خبر: ۷۱۹۲۷۳
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۳

گزارش سی‌ان‌ان از عدم تمایل طرفداران ترامپ به واکسیناسیون

بر اساس گزارشی که یک شبکه خبری منتشر کرده طرفداران رئیس جمهور سابق آمریکا تمایل چندانی به واکسیناسیون در برابر ویروس کرونا ندارند.
گزارش سی‌ان‌ان از عدم تمایل طرفداران ترامپ به واکسیناسیون
آفتاب‌‌نیوز :

شبکه خبری سی‌ان‌ان در گزارشی به بررسی روند واکسیناسیون در آمریکا پرداخته و در گزارشی که در وبگاه این شبکه خبری نیز منتشر شده نوشت تا کنون کمتر از 50 درصد آمریکایی‌ها به طور کامل در برابر ویروس کرونا واکسیناسیون شده‌اند.

در نظرسنجی که اواخر ماه ژوئن توسط پی‌بی‌اس انجام شده بود، 88 درصد از کسانی که در انتخابات سال 2020 به بایدن رای داده بودند گفته‌اند که واکسن زده‌اند. در نظرسنجی سی‌بی‌اس نیز که در جولای انجام شده بود، 84 درصد از طرفداران بایدن گفته بودند که حداقل یک دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و در نظرسنجی ماه ژوئن فاکس نیوز، 81 درصد از طرفداران بایدن اعلام کرده بودند که واکسن کرونا زده‌اند.

این در حالی است که در نظرسنجی فاکس‌نیوز و YouGov تنها 52 درصد از طرفداران «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق گفته‌اند که واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

نکته قابل توجه این است که در نظرسنجی‌های انجام شده در ایالت هایی که بایدن در انتخابات سال 2020 پیروز شده بود نشان می‌دهد که 74 درصد افراد بالغ در این ایالت‌ها واکسن دریافت کرده‌اند و در ایالت‌هایی که وی پیروز نشده 59 درصد افراد بالغ واکسن کرونا زده‌اند.

بر اساس مطالعه‌ای که موسسه «YouGov» و اکونومیست هفته پیش انجام داده، حدود 20 درصد آمریکایی‌ها معتقد به تئوری توطئه در واکسیناسیون بوده و گمان می‌کنند که ممکن است در واکسن‌های کرونا میکروچیپ کار گذاشته شده است.

در حالی که هیچگونه شواهدی در تایید این ادعا وجود ندارد اما در این نظرسنجی حدود 15 درصد آمریکایی‌ها گفته‌اند که تئوری توطئه از طریق واکسیناسیون «احتمالا صحیح» بوده و 5 درصد نیز گفته‌اند این موضوع «قطعا صحیح» است.

اطلاعات اشتباه درباره ویروس کرونا یکی از موضوعات جنجالی طی سال گذشته بوده است. «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا اخیرا گفته بود که گسترش اطلاعات غلط درباره این ویروس در رسانه‌های اجتماعی در حال کشتار مردم است.

محتواهای اشتباهی در رسانه‌های اجتماعی در خصوص تئوری میکروچیپ منتشر شده که بر اساس این تئوری‌ها گفته می‌شود ویروس کرونا تنها پوششی برای دولت‌ها و شرکت‌های بین‌المللی بوده تا بتوانند میلیون‌ها مردمی که از واکسن استفاده می‌کنند را ردیابی کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین