کد خبر: ۷۱۹۲۷۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۱

امام جمعه موقت تهران: دولت با فضای مجازی آلوده مقابله کند

خاتمی گفت:همه کشور‌های توسعه یافته به سمت بومی‌سازی اینترنت رفته‌اند ولی متاسفانه دولتمردان ما اقدامی در راستای تشکیل اینترنت ملی نکرده اند.
امام جمعه موقت تهران: دولت با فضای مجازی آلوده مقابله کند
آفتاب‌‌نیوز :

سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران گفت: زبان عاجز است که درباره فدارکاری‌های شهداء سخن بگوییم و فقط از خداوند می‌خواهیم که اجرش را به این خوبان عنایت بفرماید.

او در ادامه به حضور زنجانی‌ها در مقابله با فتنه سال‌های ۹۶ و ۹۸ اشاره کرد و افزود: این اجر مردم استان زنجان همانند اجر حضور فرزندانشان در جبهه‌های دفاع مقدس بود؛ زنجانی‌ها واقعا در راه خدا جهاد کردند.

عضو فقیه شورای نگهبان با قدردانی از برگزاری یادواره‌ها و کنگره‌های شهدا در کشور گفت: برگزاری یادواره شهداء حتی در زمان شیوع ویروس کرونا و با جمعیت کم و محدود باید برگزار شود و ما حق نداریم مجالس شهداء را تحت هیچ شرایطی تعطیل کنیم؛ چرا که برگزاری این مراسم خود "جهاد در راه خدا" محسوب می‌شود.

خاتمی در ادامه با قدردانی از زحمات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دفاع مقدس و دوران پس از دفاع مقدس گفت: سپاه مولود انقلاب اسلامی است و در ۴۲ سال عمرش، خدمات ارزنده‌ای را به کشور عرضه کرده است.

امام جمعه موقت تهران در ادامه گریزی به کم آبی در خوزستان زد و گفت: اگر مسئولان به حرف رهبری در موضوع آب خوزستان گوش می‌کردند اوضاع این نبود.

او افزود: بحران آب در استان خوزستان به مرور تبدیل به یک بحران کشوری شد و در همین راستا نیرو‌های ضد انقلاب از فرصت استفاده کرده و سوار بر این موج شدند و در صدد آن بودند که تشنج را وارد اعتراضات کنند، که خوشبختانه با ورود سپاه به این موضوع قائله خاتمه یافت.

عضو فقیه شورای نگهبان همچنین بر لزوم زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورایی و شهادت تأکید کرد و گفت: نقطه مقابل فرهنگ عاشورایی، ثروت، شهوت و فضای آلوده مجازی است که جوانان و نوجوانان ما را از فرهنگ اصیل عاشورایی و شهادت دور می‌کند و فضای مجازی آلوده دقیقاً قتلگاه اخلاق و منش جوانان ماست.

او افزود: برخی به غلط عنوان می‌کنند که نظام انقلاب اسلامی با فضای مجازی مخالف است؛ البته که اینطور نیست و ما با فضای مجازی آلوده مخالفیم و همواره موافق فضای مجازی پاک هستیم.

امام جمعه موقت تهران از دولت فعلی بابت عدم اقدام مناسب برای مقابله با فضای مجازی آلوده انتقاد کرد و گفت: متاسفانه این دولت اقدام تاثیرگذاری در زمینه مقابله با فضای مجازی آلوده انجام نداد و تقاضای ما از دولت منتخب که در دو هفته آینده شکل خواهد گرفت این است که با فضای مجازی آلوده مقابله کند.

خاتمی افزود: تمام کشور‌هایی که فناوری اینترنت را در اختیار دارند استفاده از اینترنت را برای جامعه هدف خود محدود کردند، همه کشور‌های توسعه یافته به سمت بومی‌سازی اینترنت رفته‌اند، ولی متاسفانه دولتمردان ما اقدامی در راستای تشکیل اینترنت ملی نکردند.

او ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بار‌ها تذکر دادند که اینترنت ملی شکل دهید، ولی متاسفانه آقایان به توصیه‌های رهبر انقلاب گوش ندادند؛ انتظار و مطالبه نخست ما از رئیس‌جمهور منتخب این است که توصیه ولی فقیه را جدی بگیرد و هرچه سریعتر این پروژه مهم را اجرایی کند.

عضو فقیه شورای نگهبان و امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: آمریکا و بیگانگان دقیقاً می‌خواهند که شبکه ملی اینترنت در کشور اجرا نشود و به راحتی بتوانند توسط فضای مجازی بر روی جوانان ما تاثیر بگذارند و ز این طریق؛ جوانان را از فرهنگ عاشورا و شهادت دور کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
0
0
اینترنت ملی یعنی چه؟؟؟یعنی قطع رابطه باکل دنیا!!!مثل کره شمالی!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
0
0
فضای مجازی که اطلاعات و اخبار را سریع تر به گوش مردم میرساند .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین