کد خبر: ۷۱۹۳۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵

تعطیلات ۶ روزه پایتخت و گیر افتادن مازندران در برزخ دلتا کرونا!

در حالیکه این روزها مازندران در وضعیت قرمز کرونایی به سر می‌برد، تعطیلات چند روزه تهران و البرز موجب شده تا حجم بسیار زیادی از مسافران خود را به این استان و به ویژه سواحل برسانند و این استان بار دیگر، به سمت بحرانی شدن کشانده است.
تعطیلات ۶ روزه پایتخت و گیر افتادن مازندران در برزخ دلتا کرونا!
آفتاب‌‌نیوز :

یکی از علت های مهم تعطیلات چند روزه پایتخت در خانه مردم و قطع زنجیره انتقال بوده اما گویی همه منتظراین تعطیلات بودند تا خود را از تهران به هر روشی حتی با پرداخت جریمه های سنگین به مازندران برسانند. از طرفی شاید نبود برخورد قاطع در ورودی های این استان به این موضوع دامن زد و شاید با این هجم ازمسافر طی چند هفته آینده رنگ خطه سبز نقشه ایران روبه سیاهی برود.

سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از اشغال بودن تمام بخش‌های بیمارستانی مازندران با شیوع بسیار بالای ویروس هندی کرونا "دلتا" در این استان خبر داد و گفته که موج بزرگی از عادی‌انگاری‌ها و کاهش شدید سطح رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را در استان شاهد هستیم.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران علیرغم تمامی هشدارها متاسفانه شاهد افزایش چشمگیرتعداد بیماران کرونایی هستیم که باعث شده تا کادر درمان بسیار خسته و آسیب‌پذیر شود.
چندی پیش دکتر سیمین بابایی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران به ایسنا گفته بود که سوش غالب در مازندران دلتا و هندی است و تقریبا می توان گفت ابتلای افراد در حال حاضر به همین سوش است.

علی کریمی فیروزجایی در جلسه مجمع نمایندگان مازندران با خبرنگاران گفته بود که مسئولیت بالا رفتن آمار مبتلایان کرونا در شمال طی هفته های آینده با وزارت کشور است.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی از کوتاهی وزارت کشور در ممانعت از ورود سیل‌آسای مسافران به استان‌های شمالی در تعطیلات کرونایی انتقاد کرد و گفت که وزارت کشور از اهرم های در اختیار برای کنترل مبادی ورودی استانهای شمالی در چند روز اخیر استفاده نکرده است.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد که وزیر کشور به خاطر کوتاهی در ایفای وظایف قانونی و ناتوانی در برخورد با ناقضان پروتکل های بهداشتی باید پاسخگو باشدواز طریق مجاری قانونی کوتاهی وزارت کشور و سایر مسئولان در جلوگیری از سفر پایتخت نشینان به شمال کشور در تعطیلات کرونایی پیگیری خواهد کرد.

هرچند براساس تصمیم ستاد کرونا و شرایط خاص تمامی طرح‌های دریا و تفریحات دریایی، ایستگاه تفریحات دریایی، پلاژها تعطیل شده‌ است اما متاسفانه هجوم مسافران به سواحل،تفرجگاه ها و عدم استفاده از ماسک و کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی با تحلیل اینکه در ساحل و فضای بازکرونا نمی گیریم، وضعیت این استان را در شرایط بسیار نگران کننده ای قرار داده است و بدتر از آن پس از اتمام این تعطیلات ۱۰۰درصد شمار مبتلایان به ویروس کرونا روز به روز بیشتر می شود و نگرانی دو چندان مسئولان بهداشتی و درمانی این استان شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
0
1
وقتی که روی بعضی از کیوسکهای مازندران یک مقوا زده و روش نوشته ویلا و شاسی بلند موجود است نتیجه اش میشه بخشی از همین شلوغی
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین