کد خبر: ۷۱۹۳۴۱
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴

واکنش کشورهای مختلف به سویه دلتا چگونه است؟

نتایج بررسی‌ها نشان داد واکنش کشورهای مختلف نسبت به سویه دلتا در بیماری کووید- ۱۹ متفاوت است و با توجه به سیاست کاهش عفونت یا بازگشت به زندگی روزمره و فعالیت اقتصادی تعیین می‌شود.
واکنش کشورهای مختلف به سویه دلتا چگونه است؟
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از هانی‌کو جهان با توجه به گسترش ویروس دلتا، با موج دیگری از عفونت بیماری کووید- ۱۹ مواجه شده و کشورهایی که میزان واکسیناسیون بالایی دارند، برای کنترل بیماری روش‌های بسیار متفاوتی را در پیش گرفته‌اند.

انگلیس در ۱۲ و ۱۳ جولای برخلاف افزایش موارد ابتلا به بیماری، تصمیم به کاهش محدودیت‌ها گرفت و علت آن را افزایش آمار واکسیناسیون اعلام کرد. در همین‌ حال هلند با توجه به همان میزان واکسیناسیون، اقدامات کنترلی را افزایش داد. پس کارشناسان به دنبال جواب این سوال بودند که آیا اولویت، کاهش عفونت‌ها و یا بازگشت به زندگی روزمره و فعالیت اقتصادی است و پاسخ این سوال برای برخی از کشورها به شرح ذیل است:

بریتانیا

شبکه بی‌بی‌سی با توجه به افزیش میزان عفونت و افزایش شدید بستری‌شدن افراد در بیمارستان‌ها، انتخاب دولت انگلیس را «ریسک مهم» خواند. به‌نظر می‌رسد انگلستان اقدامات کنترل بیماری خود را به‌طور ناگهانی و در میان شیوع سویه دلتا کاهش داده است. از ۱۲ جولای اکثر محدودیت‌های مرتبط با ارتباطات اجتماعی از جمله حضور در مسابقات ورزشی و سایر موارد برداشته شده است.

در این بررسی شاخص سخت‌گیری برای قدرت اقدامات کنترلی بیماری کووید- ۱۹ در ۹ منطقه از جمله محدودیت در مدارس، محل‌ کار، مسافرت و اجتماعات اندازه‌گیری شد. بر اساس این شاخص، انگلیس نمره ۴۳.۴ از ۱۰۰ را کسب کرده است. از زمان رسیدن به بالاترین میزان(۸۸) در ژانویه ۲۰۲۱، نمره سختگیری انگلیس به‌طور مداوم در حال کاهش است. اخیرا موارد تایید شده افراد مبتلا به بیماری کووید- ۱۹ در محدوده ۳۰ هزار نفر یا تقریبا چهاربرابر سطح یک ماه قبل بوده و به ۴۹۳ مورد در هر یک میلیون نفر تبدیل خواهد شد.

هلند

کشور هلند در واکنش به گسترش سویه دلتا، بیشترین تضاد را با کشورهای دیگر ازجمله انگلیس دارد. در تاریخ ۲۶ ژوئن این کشور بیشتر اقدامات کنترلی بیماری خود را لغو اما با افزایش ۱۰ برابری موارد تایید شده روزانه، از ۱۰ جولای بار دیگر اقدامات کنترلی خود را تشدید کرد و بار دیگر رستوران‌ها و مراکز تجمعی تعطیل شدند و میزان موارد تایید شده ۴۳۳ نفر به ازای هر یک میلیون نفر و اندکی پایین‌تر از انگلستان بود.

کانادا، آمریکا، هند و کشورهای دیگر

شاخص سخت‌گیری برای کشور کانادا با توجه به آمار بالای واکسیناسیون در میان کشورهای غربی، ۶۲.۵ و یک هفته قبل از آن، ۶۹.۹ بود.

آلمان که میزان واکسیناسیون آن اندکی بیشتر از ایالات‌متحده است، از ۶ ژوئن اقدامات کنترل بیماری خود را کاهش نداده است و نمره آن ۶۷.۶ است.

کشورهایی که شدیدترین اقدامات کنترل بیماری را در سطح جهانی انجام می‌دهند، عمدتا کشورهای آسیایی از جمله بنگلادش(۸۶.۱)، هند(۸۱.۹)، چین(۷۹.۲)، کشورهای آمریکای جنوبی مانند ونزوئلا(۸۶.۱) و شیلی(۸۴.۷) بودند.

کمترین میزان اقدامات کنترل بیماری در ایالات‌متحده، کشور بولیوی آمریکای جنوبی(۲۷.۸)، کشورهای آفریقای مرکزی مانند نیجر(۴/۱۹) و برخی از کشورهای اروپای شرقی از جمله مجارستان(۸/۲۷) مشاهده شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین