کد خبر: ۷۱۹۴۲۶
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۹

شناسایی باند سرقت اطلاعات خصوصی شهروندان

انهدام باند سرقت اطلاعات خصوصی شهروندان، توقیف ۴۲ دستگاه خودرو، کشف کلاهبرداری میلیارد ریالی و اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی از جمله اخبار کوتاه انتظامی لرستان در روز یکشنبه سوم مرداد است.
شناسایی باند سرقت اطلاعات خصوصی شهروندان
آفتاب‌‌نیوز :

رییس پلیس فتا لرستان از انهدام باند منتشر کننده تصاویر خصوصی شهروندان در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی توسط پلیس فتای بروجرد خبر داد.

سرهنگ "آرش ابراهیمی" گفت: اشخاصی با دسترسی به تصاویر خصوصی شهروندان بروجردی بخصوص دختران و پسران جوان، انتشار آنها در صفحه اینستاگرامی با ۹۴۰ دنبال کننده و نشر اکاذیب، موجب تشویش اذهان عمومی علیه قربانیان خود می شدند.

وی گفت: با تشکیل تیمی از کارشناسان پلیس فتا بروجرد و همکاری کارشناسان فتا استان یکی از متهمان شناسایی، با هماهنگی مرجع قضایی دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد و زمانی در برابر مستندات قرار گرفت ضمن قبول بزه انتسابی، با معرفی همدستان خود ادامه تحقیقات را وارد مرحله جدیدی کرد.

رییس پلیس فتا لرستان افزود: در یک عملیات هماهنگ ۲ نفر دیگر از همدستان متهم دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شدند که با مشاهده مستندات و اظهارات صریح متهم اصلی پرونده، به جرم خود معترف شدند.

سرهنگ ابراهیمی ادامه داد: در بازجویی از نفرات دستگیر شده مشخص شد در زمینه امنیت صفحات ایسنتاگرام فعالیت می نمایند و برخی فعالان اینستاگرامی، امنیت صفحه خود را به متهمان واگذار کرده و تمام دسترسی های لازم از جمله شماره تلفن همراه، ایمیل، نام کاربری و گذرواژه را در اختیار آنان قرار داده اند.

وی درخواست کرد شهروندان نسبت به انتشار تصاویر و فیلم های خصوصی در فضای مجازی حساسیت بیشتری داشته باشند تا در دام مجرمین سایبری گرفتار نشوند و در صورت رویت هرگونه موارد مجرمانه مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir قسمت گزارشات مردمی گزارش دهند.

توقیف ۴۲ خودرو در کوهدشت

فرمانده انتظامی کوهدشت از اجرای طرح برخورد با وسایل نقلیه متخلف و توقیف ۴۲ دستگاه خودرو دارای دستور قضائی در این شهرستان خبر داد .

سرهنگ"نبی اله قاسمی"اظهار داشت: یکی از وظایف پلیس راهنمایی و رانندگی برخورد با رانندگان پر خطر است که آسایش و امنیت شهروندان را به مخاطره می اندازند که در این راستا طرح برخورد با خودروهای دارای دستور قضایی توسط چهار تیم گشت و یک تیم نظارتی در کوهدشت اجرا شد.

وی افزود: در این راستا ۴۲ دستگاه خودرو اعم از وسایل نقلیه سنگین و سبک که جریمه آنها بالاتر از سقف پنج میلیون ریال و شامل انواع تخلفات از جمله تخلفات حادثه ساز بوده، توسط پلیس متوقف شدند.

اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی درسلسله

فرمانده انتظامی سلسله از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "عسگر عیسایی " اظهار داشت: در این طرح ۲۷ متهم، چهار خرده فروش مواد مخدر و ۶ سارق دستگیر، ۹ فقره سرقت کشف، ۱۹ دستگاه خودرو و موتورسیکلت دارای دستور قضائی توقیف، ۱۱ واحد صنفی متخلف پلمب و مقادیری سلاح و مهمات نیز کشف شد.

کشف کلاهبرداری میلیاردی در خرم آباد

رییس پلیس آگاهی استان از کشف یک فقره کلاهبرداری به ارزش سه میلیارد و ۴۰۰ ریال و دستگیری متهم در خرم آباد خبر داد.

سرهنگ "عباس نظری" بیان داشت: شکایت فردی مبنی بر اینکه مالک یک قطعه زمین کشاورزی به مساحت ۳۴ هزارمترمربع در یکی از روستاهای اطراف خرم آباد بوده واصل شد که در این شکایت عنوان شده بود فردی با توجه به اینکه زمین مذکور ارثیه پدری شاکی بوده با جعل امضای متوفی و تهیه قولنانمه صوری و ساختگی زمین مذکور را تصاحب کرده است.

وی افزود: در تحقیقات و بررسی های انجام شده توسط کارآگاهان و کارشناسان مبارزه با جعل و کلاهبرداری، جعل و دستکاری قولنامه و صحت گفته خریدار زمین محرز شد.

وی اظهار داشت: متهم شناسایی و با هماهنگی قضائی به پلیس آگاهی احضار شد که در تحقیقات صورت گرفته به جرم خود اعتراف کرده و به مراجع ذیصلاح معرفی شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین