کد خبر: ۷۱۹۵۰۰
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱

نقشه جبهه پایداری برای ۷ مسئولیت مهم کابینه رئیسی از زبان مهاجری /سعید جلیلی برای رئیسی دردسرساز می شود؟

محمد مهاجری گفت: بیشترین طیفی که برای حضور در دولت به آقای رئیسی فشار می‌آورد، جبهه پایداری است. آنها می‌خواهند مابازای کنار رفتن آقای جلیلی را دریافت کنند.
نقشه جبهه پایداری برای ۷ مسئولیت مهم کابینه رئیسی از زبان مهاجری /سعید جلیلی برای رئیسی دردسرساز می شود؟
آفتاب‌‌نیوز :

کابینه سید ابراهیم رئیسی چگونه بسته می‌شود؟ این مهم‌ترین پرسشی است که در این روزهای سیاست ایران شنیده می‌شود.

محمد مهاجری دراینباره گفت: «من یقین دارم که از نیروهای اصلاح‌طلب در کابینه آقای رئیسی حضور نخواهند داشت و اگر هم باشند در سِمت‌هایی فرعی خواهند بود که هیچ تأثیری در روند دولت ندارند؛ این هم صرفا یک احتمال است و بعید به نظر می‌رسد در همین حد هم اصلاح‌طلبان در دولت بعدی حضور داشته باشند».

او ادامه داد: «بیشترین طیفی که برای حضور در دولت به آقای رئیسی فشار می‌آورد، جبهه پایداری است. آنها می‌خواهند مابازای کنار رفتن آقای جلیلی را دریافت کنند و از حالا شائبه معاون اولی جلیلی یا وزیر خارجه شدن او را مطرح می‌کنند تا بتوانند به آقای رئیسی فشار بالایی بیاورند که برای جلیلی جایگاه ویژه‌ای در نظر بگیرند و به نوعی جلیلی را به رئیسی تحمیل کنند».

او درباره اینکه رئیسی چه قدر تحت تأثیر نیروهای پایداری قرار می‌گیرد، بیان کرد: «به هر حال اطرافیان آقای رئیسی بیشتر گرایش‌های پایداری دارند».

این فعال سیاسی درباره این سخن رئیسی که کابینه فراجناحی خواهد بود، اظهار کرد: «آقای رئیسی حتی اگر خودش هم بخواهد کابینه‌ای معتدل تشکیل دهد، جبهه پایداری نمی‌گذارد و نیروهای پایداری سهمشان را از دولت می‌خواهند. آنها برای وزارت کشور، وزارت امور خارجه، وزارت اقتصاد، وزارت نفت، سازمان برنامه و بوجه، معاون اولی و رئیس‌دفتری برنامه‌ریزی کرده‌اند».

مهاجری در پایان در پاسخ به این پرسش که اگر رئیسی دست رد به سینه پایداری بزند، آیا این احتمال وجود دارد که پایداری‌ها به منتقدان دولت سیزدهم تبدیل شوند یا خیر، گفت: «جبهه پایداری اگر نتواند پست‌های موردنظرش در دولت را به دست آورد، بازنده بزرگ سیاسی خواهد شد زیرا از یک‌سو نمی‌توانند اپوزیسیون دولت شوند چون اصلا این کار از سوی آنها معنا ندارد و از سوی دیگر راضی نمی‌شوند که هیچ سهمی از دولت نگیرند. به همین دلیل برای آنها بعد از پست نگرفتن از رئیسی وجود ندارد و اصلا نمی‌خواهند به چنین حالتی فکر کنند زیرا شرایط بسیار بدی برایشان به وجود می‌آید».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین