کد خبر: ۷۱۹۵۵۸
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۵
سخنگوی صنعت برق اعلام کرد:

رکورد شکنی دوباره مصرف برق همزمان با اوج‌گیری گرما

سخنگوی صنعت برق گفت: رکورد نیاز مصرف برق به ۶۶هزار ۸۸۷ مگاوات رسید در حالی که سال گذشته رکورد مصرف برق ۵۸ هزار مگاوات بود.
رکورد شکنی دوباره مصرف برق همزمان با اوج‌گیری گرما
آفتاب‌‌نیوز :

«مصطفی رجبی مشهدی» با بیان اینکه روز بسیار سختی را سپری کردیم، افزود: مجموع توان تولید نیروگاه های حرارتی، هسته ای و انرژی های نو ۵۴ هزار مگاوات است و به دلیل کاهش شدید بارندگی ها، نیروگاه های برق آبی را در مدار نداریم که همین موضوع باعث ناترازی تولید و مصرف برق به میزان ۱۲هزار مگاوات شده است.

سخنگوی صنعت برق اضافه کرد: این در حالی است که در گرما یک درصد از توان نیروگاه ها کاهش می یابد و همین موضوع باعث بخشی از ناترازی است.

رجبی مشهدی با بیان اینکه امروز به دلیل حوادثی که پیش آمد، پنج واحد نیروگاهی از مدار خارج شد، افزود: در شرایط افزایش مصرف برق و به منظور حفظ پایداری شبکه برق، رله‌های فرکانس به صورت خودکار عمل می کنند و باعث قطع برق برخی از نقاط می شود.

وی خاطر نشان کرد: پیش بینی‌های هواشناسی همچنان‌نشانگر گرم‌بودن اکثرنقاط کشور و تداوم آن تا پایان هفته است، اما هفته آینده ممکن است کاهش یک تا دو درجه ای دما ‌را داشته باشیم.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: در صورت احتمال بروزخاموشی، به طور حتم موارد قطعی، پیشتر اطلاع رسانی می شود و البته جداول خاموشی های احتمالی هم در سایت شرکت های توزیع بازگذاری شده است.

رجبی مشهدی گفت: براساس قانون، مشترکانی که دو برابر بیش از الگو مصرف کنند (که بیش از دو درصد مشترکان نیستند) میزان برق‌مصرفی مازاد بر دوبرابر الگو را می بایست با هزینه ای معادل برق حاصل از انرژی های تجدیدپذیر پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه امروز ۸۰ مگاوات دیزل اضطراری در تهران به منظور کمک به شبکه برق وارد مدار شد، افزود: در صورت رعایت نکات مدیریت مصرف برق و تنظیم کارهای گازی روی ۲۵ درجه و قرار دادن کارهای آبی روی ذکر کند، می توانیم از بروز خاموشی احتمالی جلوگیری کنیم.

با افزایش دمای هوا میزان مصرف برق هم شدت می یابد که برای پیشگیری از خاموشی راهکارهای ساده‌ای از سوی شرکت توانیر اعلام شده که شامل، استفاده از نورخورشید در طول روز و خاموش کردن لامپ ها، استفاده از سایه بان برای کولرهای آبی، استفاده از دور کند کولر آبی و تنطیم دمای کولر گازی روی ۲۵ درجه است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین