کد خبر: ۷۱۹۶۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳
متخصص بیماری های عفونی:

علائم ویروس کرونای دلتا شبیه سرماخوردگی است

یک متخصص بیمای های عفونی گفت: علائم ویروس کرونای دلتا شبیه سرماخوردگی است به گونه‌ای که بسیاری از افراد آن را با سرماخوردگی اشتباه می‌گیرند.
علائم ویروس کرونای دلتا شبیه سرماخوردگی است
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر مهدی حقدوست در خصوص علائم ویروس کرونای دلتا اظهار کرد: گلودرد، گوش درد و آبریزش بینی از علائم شایع ویروس کرونای دلتا بوده که هر بیماری با این علائم باید قرنطینه شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر تست پی سی آر فردی با چنین علائمی منفی باشد، باید کرونا در نظر گرفته و قرنطینه شود چرا که می‌تواند با آلوده کردن اطرافیان خود به این ویروس، منجر به بیماری آنها شود.

وی با اشاره به علائم گوارشی ویروس کرونای دلتا بیان کرد: علائم گوارشی مانند حالت تهوع، اسهال و دل پیچه در این نوع ویروس شایع‌تر است لذا نباید آن را با مسمویت فصل گرما اشتباه گرفت که هر فردی حتی با نیم درجه تب، گلودرد، آبریزش بینی و بویژه اسهال، دل پیچه و حالت تهوع باید به پزشک مراجعه کند.

این متخصص بیماری های عفونی با مقایسه‌ی علائم بیماری سرماخوردگی و کرونای دلتا متذکر شد: بی‌اشتهایی، تعریق زیاد و بی‌حالی از علائم دیگر ویروس کرونای دلتا بوده که در سرماخوردگی معمولی مشاهده نمی‌شوند و همچنین برخلاف سرماخوردگی ساده، سیر درمان این بیماری بیش از چند روز طول می‌کشد.

وی در رابطه با میزان سرایت این بیماری یادآور شد: شدت کشندگی و درگیری ریوی در ویروس کرونای دلتا با ویروس کرونای قبلی چندان تفاوتی ندارد اما میزان سرایت آن، خیلی شدیدتر بوده و درگیری افراد زیر ۲۰ سال زیاد است لذا باید هر نوع علائمی را کرونا در نظر بگیریم.

وی با بیان اینکه هیچ واکسنی کارایی صد درصدی ندارد، گفت: واکسن های موجود، ویروس دلتا را نیز پوشش می‌دهند اما این دلیلی بر کنار گذاشتن پروتکل های بهداشتی نیست چرا که تمامی واکسن ها تا درصدی در برابر این ویروس کارایی دارند.

حقدوست در خصوص وضعیت ویروس کرونای دلتا در تبریز افزود: تا چند روز قبل، وضعیت خوب بود اما با توجه به افزایش مراجعه‌ی بیماران، به سمت پیک بعدی می‌رویم.

وی در پایان تاکید کرد: کرونا درمان قطعی نداشته و دارو ها فقط التهاب ریه را کاهش می‌دهند تا بیمار به سمت خفگی نرود؛ پس شایسته است تا برچیده شدن ویروس منحوس کرونا، از مهمانی ها و تجمعات دوری کرده و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
0
0
اصلی ترینش کمردرد هست....الان مبتلا هستم.در 16 ماه قبل کرونای اصلی رو گرفتم ...شدت بیشتری داشت در بیحالی و گیجی سر...سه شبانه روز نتوانستم بخوابم...حس چشاییم دو هفته تعطیل بود..میل به غذا 4 روز نداشتم اصلا .اما کرونا دلتا عرق سرد بسیار زیاد....کمردرد خیلی زیاد و گرفتگی...انگار کمرت زخمه....گیجی سر به طوری که خوا شبانه رو اذیت میکنه..اشتها تغییری نکرده..شکم یکبار شل فقط..اما داروها....ناپروکسن برای کمردرد بی بروبرگرد جواب میده...استامینوفن جواب نمیده ....برای تب و درد میگن استامینوفن اما من ایبو پروفن مصرف کردم بهتر از استامینوفن بود....واکسن هم کلا بی تاثیر بود...چون 20 روز از دوز دوم پدرم گدشته بود که مبتلا شد و ماها هم با ماسک گرفتیم....واکسن اگر فایزر اومد که هیچ اگر نیومد بقیه رو باید با ماسک زیاد کنترل کرد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین