کد خبر: ۷۱۹۶۲۶
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲

کاهش محسوس دمای استان تهران/ بهبود کیفیت هوای پایتخت طی روز

از فردا تا جمعه (۶ تا ۸ مرداد) کاهش محسوس دما در سطح استان تهران دور از انتظار نیست. کیفیت هوای پایتخت نیز طی ۲۴ ساعت گذشته ناسالم برای گروه‌های حساس بوده است اما برقراری شرایط قابل قبول طی روز پیش‌بینی می‌شود.
کاهش محسوس دمای استان تهران/ بهبود کیفیت هوای پایتخت طی روز
آفتاب‌‌نیوز :

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران و بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران طی امروز و فردا (۵ و ۶ مرداد) آسمانی صاف تا قسمتی ابری، گاهی همراه با وزش ملایم باد و در مرز جنوبی و غربی استان گاهی با وزش باد متوسط تا نسبتا شدید ‌پیش‌بینی می‌شود.

از بعدازظهر فردا (۶ مرداد) با نفوذ سامانه بارشی به‌تدریج افزایش ابر و گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد. فردا تا جمعه (۶ تا ۸ مرداد) در نیمه جنوبی و غربی استان گاهی وزش باد شدید با خیزش موقتی گرد و خاک ‌پیش‌بینی می‌شود و از فردا تا اواخر وقت جمعه کاهش محسوس دما مورد انتظار است.

پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران حاکی از آن است که در صبحگاه امروز (۵ مرداد ماه) با افزایش ترافیک صبحگاهی و عدم وزش باد مؤثر در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

حاکمیت جو نسبتا آرام طی روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد علاوه براین با حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده ازن در برخی مناطق احتمال افزایش غلظت این آلاینده در ساعات بعدازظهر و کاهش کیفیت هوا وجود خواهد داشت. افزایش تندی باد تا اواخر وقت می‌تواند سبب کاهش غلظت ذرات معلق و بهبود کیفیت هوا شود.

صبح فردا ( ۶ مرداد ماه) افزایش ترافیک صبحگاهی و کاهش تندی باد باعث افزایش غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق و درنتیجه کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد خواهد شد. تداوم این شرایط جوی طی روز از پراکندگی آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد همچنین احتمال افزایش غلظت آلاینده ازن و کاهش کیفیت هوا نیز در برخی مناطق وجود خواهد داشت.

با رشد ناپایداری و وزش باد مؤثر تا ساعات پایانی فردا (۶ مرداد ماه) پراکندگی آلاینده‌ها و به‌تبع آن برقراری وضعیت قابل‌ قبول کیفیت هوا در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ازن» با میانگین ۱۴۲ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۹۵ و کیفیت هوا در محدوده ‌قابل قبول است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین