کد خبر: ۷۱۹۶۳۹
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴

پیشنهاد ۲ میلیارد دلاری "بزوس" به ناسا برای بازپس‌گیری قرارداد سفر به ماه!

"جف بزوس" که به تازگی به فضا سفر کرده و بازگشته است در روز دوشنبه به ناسا پیشنهاد پرداخت مبلغ دو میلیارد دلار برای بازپس‌گیری قرارداد ارسال فضانوردان به ماه داد.
پیشنهاد ۲ میلیارد دلاری
آفتاب‌‌نیوز :

 جف بزوس اعلام کرد که در صورتی که آژانس فضایی ایالات متحده آمریکا این قرارداد را با شرکت "بلواوریجین" تنظیم کند حاضر است تا دو میلیارد دلار از هزینه‌های ناسا را پوشش دهد.

به گزارش گاردین، ناسا در ماه آوریل قراردادی ۲.۹ میلیارد دلاری با شرکت اسپیس‌ایکس متعلق به ایلان ماسک بست تا فضاپیمایی برای ارسال فضانوردان به سطح ماه تا سال ۲۰۲۴ بسازد و پیشنهادات شرکت بلواوریجین و داینتیکس(Dynetics) را رد کرد.

این آژانس فضایی به کمبود بودجه خود، تعداد سفرهای اثبات شده‌ی اسپیس‌ایکس و سایر موارد قرارداد اشاره کرده است.

بزوس در نامه‌ای به بیل نلسون(Bill Nelson)، مدیر ناسا، اعلام کرد که شرکت بلو اوریجین تا سقف دو میلیارد دلار برای انجام این ماموریت به ناسا پرداخت خواهد کرد و در ازای آن قراردادی با مبلغ مقطوع از ناسا درخواست کرد.

یکی از سخنگوهای ناسا اعلام کرد که از نامه بزوس مطلع هستند اما از صحبت در این مورد امتناع کرد. او همچنین به ناعادلانه خواندن قرارداد ناسا و اسپیس‌ایکس از سوی جف بزوس اشاره کرد.

انتظار می‌رود تصمیم نهایی در این مورد توسط دیوان محاسبات آمریکا در اوایل ماه گرفته شود اگرچه به گفته‌ی منابع، بلو اوریجین تغییر این قرارداد را بعید می‌داند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین