کد خبر: ۷۱۹۶۴
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۴:۴۴
اوحدی:

دولت نهم در دفاع از آرمان فلسطین فقط شعار داد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روح الله اوحدی گفت: «دولت فعلی به غیر از برخی شعارها و حرکت‌های مقطعی در دفاع از مردم مظلوم فلسطین اقدام موثری صورت نداده است».

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در گفت‌وگو با خبرنگار آفتاب در خصوص عملکرد نهادهای مدنی و خانه احزاب در حل مساله فلسطین گفت: «بحران خاورمیانه در طی نیم قرن گذشته در وضعیت حساس‌تر و شرایط بحرانی‌تر قرار گرفته است از طرفی نظامی گری و اشغالگری رژیم صهیونیستی و آپارتاید تحمیل شده در سایه حمایت جنگ‌سالاران ایالت متحده به منطقه خاورمیانه ثبات و آرامش را دور از دسترس قرار داده است و وضعیت ملتهای مسلمان در منطقه خاورمیانه خصوصا مردم مظلوم فلسطین در شرایط سختی قرار گرفته است».

عضو سابق دفتر تحکیم وحدت افزود: «در این شرایط مقاومتی که در طول سالیان اخیر در مقابل این ظلم آشکار صورت گرفته خصوصا انتفاضه دوم مسجد الاقصی و پیروزی جنبش حزب‌ا... لبنان در جنگ 33 روز، آزادی غزه و اخراج نیروهای اشغالگر صهیونیستی حرکتهای رو به آینده و رو به آزادی و رهایی بوده که توسط مقاومت اتفاق افتاده است و امید را در دل ملتها و جوامع مدنی جهان اسلام و خصوصا جوانان کشورهای اسلامی پررنگ تر کرده است».

اوحدی تصریح کرد: «متاسفانه برخی دولتمردان در کشورهای عربی و اسلامی مسئولیت‌های ملی و اسلامی خود را ایفا نمی‌نمایند و بنابراین وحدت جهان اسلام که یک اصل ضروری برای رسیدن به پیروزی است به صورت کامل محقق نمی‌شود».

وی اظهار داشت: «نمونه بارز این رسوایی همراهی برخی دولتمردان عربی در جنگ 33 روز با رژیم صهیونیستی بوده است که تشت رسوایی آنها از پشت بام ملتهای آزادی خواه بر زمین افتاده است. در چنین شرایطی مهمترین بخش مدافع حقوق ملت مظلوم فلسطین و حامی مقاومت اسلامی و مدنی در مقابل رژیم صهیونیستی جوامع مدنی به شمار می‌روند».

رئیس شاخه جوانان حزب اعتماد ملی افزود: «جوامع مدنی در جهان اسلام می‌توانند نقش مهمی در تحرک سرمایه‌های انسانی و اجتماعی برای کمک به ملت مظلوم فلسطین باشند».

عضو سابق دفتر تحکیم گفت: «در جمهوری اسلامی ایران فعالیت‌های خوبی در طی سالیان پس از انقلاب اسلامی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین صورت گرفته است که بارزترین حرکت مردمی در این جهت نامگذاری روز قدس توسط حضرت امام(ره) می‌باشد که باعث خروش و جوشش جوامع مدنی در جهان اسلام برای دفاع از آرمان‌ قدس و حمایت از مردم مظلوم فلسطین هست».

اوحدی تاکید کرد:‌ «حرکت‌های پارلمانی و دولتی خوبی در همین جهت صورت گرفته است و در شرایط کنونی دولت فعلی به غیر از برخی شعارها و حرکت‌های مقطعی اقدام موثری صورت نداده است، دفاع از مردم مظلوم فلسطین هم از دیدگاه منافع ملی و هم از جنبه دینی و مذهبی برای کشور ایران دارای اهمیت استراتژیک است».

وی اظهار داشت: «ما از دولت جمهوری اسلامی ایران تقاضا داریم اقدامات مناسبی و جدی‌تر و برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین در دستور کار خود قرار دهد و دست کلیه نهادهای غیردولتی و سازمان‌های جامع مدنی ایران برای همیاری و کمک به پایداری مردم فلسطین به گرمی می‌فشاریم و امیدواریم در سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی با توجه به فاجعه انسانی که در غزه در حال وقوع است حرکت ملی و هماهنگی از سوی بخش‌های مردمی و دولتی جمهوری اسلامی به وقوع بپیوندد».

اوحدی گفت: «اقدام خانه احزاب جهت برگزاری یک نشست فوق‌العاده از کارهای مثبت و حداقلی است که امیدواریم سازمان‌های غیردولتی و NGO‌ ها و نهادهای مردمی نیز چنین حرکت‌های موثری را در این راستا ترتیب داده و اجرایی نمایند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین